کرونا در جهان/ مرگ ۱۲۸۳ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۴۹ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۱۲۸۳ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۱۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۱۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۹۰ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۳۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

بازخوانی ادعاهای مضحک ترامپ، یک سال پس از شیوع کرونا در آمریکا

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۹ هزار و ۴۱۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۴۴ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۲۵ هزار و ۷۷۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۵ هزار و ۶۱۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۴۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۱۵۷ هزار و ۱۹۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

میزان احتمال مبتلا شدن به کرونا پس از تزریق واکسن

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۴ هزار و ۲۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۵۹ نفر مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۸ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۹، ۴ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۴، ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۶۸، ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۵۳ و ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۲۶۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه با ۲ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۸۸ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۱۹ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۰۶، ۱۰ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۵۷ و ۹ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۳۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , آمریکا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس