صنعاء: ائتلاف سعودی با توقیف نفتکش‌ها جان هزاران بیمار یمنی را به خطر انداخته است - کراپ‌شده

وزارت بهداشت یمن: توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی و کمبود سوخت در بیمارستان‌های یمنی موجب توقف خدمات درمانی در برخی بخش‌های بیمارستان‌ها و به خطر افتادن جان هزاران یمنی شده است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت در دولت نجات ملی لبنان اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت، خدمات پزشکی در بخشی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این کشور متوقف شده است.

«مطهر المرونی» رئیس دفتر وزیر بهداشت یمن گفت: «ادامه توقیف کشتی‌های حامل نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی ائتلاف عربی پیامدهای فاجعه باری برای بخش بهداشت و سلامت یمن داشته است و در شرایط شیوع همه‌گیری کرونا این وضعیت جان صدها هزار کودک، زن و بیمار را تهدید و با خطر مرگ حتمی مواجه کرده است».

او تاکید کرد: «بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی عمدتا به سوخت متکی هستند».

این مقام یمنی از سازمان بهداشت جهانی ، یونیسف و بقیه سازمان‌های بین المللی فعال در زمینه بهداشت  خواست  با مبادرت به تامین فرآورده‌های نفتی برای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، نسبت به تداوم ارائه خدمات پزشکی به شهروندان یمنی اطمینان خاطر ایجاد کنند تا  از بروز یک فاجعه انسانی در یمن جلوگیری شود.

رئیس دفتر وزیر بهداشت یمن، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی، سازمان ملل و جامعه بین المللی را در قبال پیامدهای فاجعه بار توقیف نفتکش‌ها بر بخش بهداشت یمن کاملا مسئول دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس