آتش‌سوزی کارگاه‌ مبل‌سازی در مجتمع مسکونی + فیلم و تصاویر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی خبر داد که به کارگاه تولید مبل تبدیل شده بود و گفت: آتش‌نشانان در این حادثه، ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی را نجات دادند.

به گزارش مشرق، سیدجلال ملکی، با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولی‌عصر (عج) درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۰۵:۵۷ بامداد امروز (دهم اسفند)، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولی‌عصر (عج)، خیابان سجاد جنوبی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

مصدومیت ۳ آتش‌نشان تهرانی بر اثر ریزش یک سوله +فیلم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه (سه طبقه روی همکف و زیرزمین) بود و در هر طبقه سه واحد و جمعاً ۹ واحد مسکونی در ساختمان وجود داشت.

وی تصریح کرد: این ساختمان به احتساب حیاط و پارکینگ حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ متر مساحت داشت اما طبقه اول که ظاهراً کاربری پارکینگ نیز داشت به کارگاهی برای تولید مبل تبدیل شده بود و مقادیر زیادی اسفنج، مبلهای ساخت شده، ابر، پارچه و اسکلت مبل در آنجا نگهداری می‌شد.

ملکی ادامه داد: حتی بخشی از حیاط نیز با مصالح غیرمقاوم مسقف شده و این قسمت و زیرزمین نیز به کارگاه تولید مبل تبدیل شده بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مواد قابل اشتعال زیادی در هر دو بخش (طبقه اول و زیرزمین) نگهداری می‌شد، گفت: واقعاً عجیب است در ساختمانهای مسکونی به راحتی اجازه داده می‌شود که اقدامات خطرناک صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات غالباً بدون مجوز انجام می‌شود و می‌طلبد که خود شهروندان اجازه ندهند در ساختمانهای مسکونی چنین فعالیتهایی انجام شود، بیان کرد: بخش زیادی از طبقه اول شعله‌ور شده و دود زیادی به طبقات بالایی سرایت کرده بود.

به گفته ملکی دود و آتش در حال سرایت به طبقه پایینی (زیرزمین) بود که آتش‌نشانان به سرعت عملیات اطفای آتش‌سوزی را آغاز کرده و همزمان با خاموش کردن آتش از گسترش و سرایت آتش به دیگر بخشها جلوگیری به عمل آمد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: گروه‌های دیگر از آتش‌نشانان نیز با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و مشغول نجات افرادی شدند که در آن وضعیت گرفتار بودند، به هر حال ساعات اولیه صبح بود و تعدادی از ساکنان ساختمان مشغول استراحت در منزل خود بودند اما تعدادی نیز متوجه آتش‌سوزی نشده بودند که آتش‌نشانان حدود ۱۵ نفر از ساکنان این ساختمان مسکونی شامل کودک، آقا و خانم را به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی از ساختمان خارج کردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از ساکنان نیز پیش از رسیدن آتش‌نشانان، خود موفق به خروج از ساختمان شده بودند، متذکر شد: خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت.

ملکی یادآور شد: اگر شهروندان می‌دانند که در منازل مسکونی آنها چنین فعالیتهایی انجام می‌شود یا خود عامدانه در آن دخیل هستند، در صورت وقوع حوادث، باید تبعات آن را بپذیرند و کسی را نیز مؤاخذه نکنند اما اگر در اینگونه فعالیتها دخیل نیستند و افراد دیگری چنین اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند، ریسک نکنند و این تخلفات را به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در این ساختمانها غالباً خبری از سیستمهای اعلام و اطفای آتش‌سوزی، درهای دودبند و راه‌پله‌های اضطراری نیست و هیچگونه تمهیدات ایمنی مناسبی در آنها وجود ندارد، در صورت بروز آتش‌سوزی، حبس و تجمع دود، احتمال بروز تلفات جانی را درپی دارد.

وی تأکید کرد: در آستانه روزهای پایانی سال و ایام چهارشنبه آخرسال قرار داریم البته امیدوارم امسال به دلیل شیوع کرونا مانند سال گذشته، شاهد همکاری خوب شهروندان باشیم و اتفاق تلخی در آستانه سال نو رقم نخورد اما اگر شهروندان متوجه شدند فردی مشغول نگهداری یا راه‌اندازی کارگاه‌های پرخطر اینچنینی است، ریسک نکرده و پیش از وقوع اتفاق تلخ مراتب را به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.

دانلود

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , آتش‌سوزی , حوادث ,

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , آتش‌سوزی , حوادث ,

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , آتش‌سوزی , حوادث ,

سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌نشانی , آتش‌سوزی , حوادث ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس