کد خبر 1215505
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
آتش‌سوزی در انباری نگهداری مکملهای ورزشی/ نجات یک نفر از مرگ + تصاویر

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی در انباری نگهداری مکملهای ورزشی خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر از مرگ رهایی یافت.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی، با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری ـ تجاری در خیابان پامنار، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۲:۴۹ شب گذشته (۲۰ اردیبهشت) یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان در خیابان پامنار، خیابان حق‌پرست یکم، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث , اورژانس ,

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای نخستین گروه از آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که بیشتر کاربری اداری ـ تجاری داشت.

وی تصریح کرد: در قسمت زیرزمین ساختمان مذکور انباری به وسعت حدود ۸۰ متر وجود داشت، در آن مقادیر زیادی از مکملهای غذایی و به ویژه پروتئینهایی که در برخی از ورزشها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در کارتنها و ظرفهای مخصوص خود نگهداری می‌شد؛ این قسمت دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی در همین واحد و راه‌پله‌های بالایی تجمع کرده بود.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث , اورژانس ,

ملکی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از این بود که فردی داخل انبار گرفتار است، ادامه داد: در زیرزمین قفل بود که آتش‌نشانان در را باز کرده و با حجم زیادی از دود مواجه شدند همچنین همزمان با خاموش کردن آتش، تخلیه دود، به جست‌وجو برای نجات فرد محبوس شده پرداخته و موفق شدند مردی حدوداً ۳۵ ساله را که وضعیت تقریباً بی‌حال داشت، پیدا کرده و وی را به سرعت از محل حادثه خارج کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این فرد به فضای باز منتقل شد، گفت: با حضور عوامل اورژانس وضعیت این شخص بهتر شد و به نوعی از مرگ رهایی یافت.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت آتش خاموش شد و از گسترش آن به واحدهای بالایی و بخشهای دیگر انبار جلوگیری به عمل آمد.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث , اورژانس ,

ملکی متذکر شد: بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد در همان محلی که کار می‌کنند، استراحت کرده یا اینکه در آنجا افرادی در شیفت شب مشغول کار هستند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: در گذشته مشاهده شده که در این واحدها یا توسط خود افرادی که داخل محل حضور دارند قفل می‌شد یا بعضاً به دلیل یک بی‌احتیاطی بسیار فاحش، سرکارگرها در را از بیرون قفل می‌کردند درحالیکه نفرات در واحد حضور داشتند؛ در هر دو حالت مخصوصاً اگر در از بیرون قفل شود و اتفاقی روی دهد، دیگر این افراد نمی‌توانند از محل حادثه خارج شوند همچنین درصورتیکه اگر در اطلاع‌رسانی حادثه به عوامل امدادی یا در زمان حضور نیروها تأخیر حاصل شود، می‌تواند حتی منجر به مرگ افراد شود.

وی یادآور شد: افرادی که در چنین کارگاه‌هایی شب‌کار هستند یا شبها در آنجا استراحت می‌کنند، نباید در آنجا را قفل کنند که در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، بخواهند در آن حالت سراسیمه، دنبال کلید یا راه خروج بگردند، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما در گذشته شاهد حوادثی بودیم که افراد به راحتی، جان خود را یک بی‌احتیاطی اینچنینی از دست داده بودند.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث , اورژانس ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث , اورژانس ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس