اخبار ویژه روزنامه ها

روزنامه آرمان از قول سید جلال ساداتیان که او را سفیر «پیشین ایران در بریتانیا»(!) معرفی کرده، مدعی شد مصوبه مجلس (برای لغو تحریم‌ها) مانعی برای احیای برجام بود!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

دولت با سوءمدیریت هزینه‌های خود را تامین کرد/ تغییر جزئی در برجام یا وطن‌فروشی؟!/ زرنگ بازی برای صادرات کالاهای ممنوعه؛ ممنوع

کیهان

خاتمی برای طلب عفو یک راه بیشتر ندارد

یکی از سران ورشکسته فتنه مجدداً رفتار منافقانه با نظام و تظاهر به همراهی با نظام و انقلاب و رهبری را از سر گرفته است.

برخی محافل رسانه‌ای نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گویند خاتمی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب نوشته و در آن ضمن مرور سوابق خود، گفته که دغدغه انقلاب را دارد و هیچ‌گاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت نبوده است. به روایت این رسانه‌ها، وی از رهبری درخواست کرده که نقش پدری برای حضور و فعالیت همه نیروهای سیاسی را ایفا نمایند و به اصلاح‌طلبان رهنمود بدهند. طبق این روایت‌ها، او نوشته که اصلاح‌طلبان وفادار به نظام هستند.

سیدعلی خاتمی برادر خاتمی در توضیحی مبهم، ‌محتوای منتشر شده از نامه را ناشی از حدسیات و گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای عنوان کرد. همچنین محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی گفته این نامه 37 صفحه‌ای، مربوط به دو ماه قبل است و در آن خاتمی، دغدغه‌هایش برای انقلاب و نظام را مطرح کرده است.

رفتارهای سالوسانه خاتمی در حالی است که وی یک عذرخواهی رسمی به خاطر خیانت‌هایش در فتنه سال 88، به نظام و مردم بدهکار است. رفتار وی و موسوی در فتنه نیابتی 88، سواری دادن به آمریکا و انگلیس و اسرائیل، در جهت ایجاد شورش و آشوب علیه نظام بود. این خیانت در حالی اتفاق افتاد که خاتمی چندین بار در پستوها اعتراف کرده، ادعای تقلب در انتخابات (به عنوان بهانه اصلی فتنه 88) «دروغ» بوده؛ اما با این حال شجاعت و شرافت آن را نداشته که همین اعتراف به دروغگویی و فریب مردم را علنی اظهار کند. به عبارت دیگر او و موسوی و سایر دست‌اندرکاران فتنه، متهم اول خون‌های ریخته شده، 8 ماه بی‌ثباتی کشور و خسارت به اموال عمومی و مردم، مجال دادن به گروهک‌های برانداز، و تشجیع دشمن برای اعمال تحریم‌های بعدی(موسوم به تحریم‌های فلج‌کننده)‌هستند. با همه اینها خاتمی اگر واقعا قصد ابراز ندامت و عذرخواهی دارد، باید این کار را علنی و با صراحت انجام دهد، خیانت انجام گرفته را به مردم توضیح داده و درباره حقیقت‌های جنایت روشنگری کند و از نظام و مردم طلب عفو نماید. توبه این‌چنینی و قول اصلاح‌ و جبران، شرط ادعای اصلاح‌طلبی است و در غیر این‌صورت، هم به نفاق منافقانی خواهد شد که فساد می‌ورزند اما ادعای اصلاح‌ دارند.

دولت با سوءمدیریت هزینه‌های خود را تامین کرد

یک روزنامه اقتصادی متمایل به دولت می‌گوید: دولت، شهروندان را در برابر تورم بی‌پناه رها کرده است.

روزنامه جهان صنعت با اشاره به آمار رکورد بالای تورم در بهمن‌ماه امسال نوشت: رئیس‌جمهور اخیرا در نشست دولت تاکید کرد، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری به‌ویژه تمهیداتی که در بودجه سال ۱۳۹۹ دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

پیش از او نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد نیز عباراتی با همین مضمون را به اطلاع افکار عمومی رسانده بودند. اما آنها به این داستان اشاره نمی‌کنند که سوخت حرکت دولت از درد و رنج شهروندان به دست آمده است.

آقای رئیس‌جمهور باید بداند و نیز احتمالا به او گفته‌اند که دولت او شهروندان را بی‌پناه و بدون پشتوانه در برابر تورم شتابان رها کرده است.

شهروندان امسال یکی از بالاترین نرخ‌های تورم را تجربه کردند. به این جمله مشاور ارشد اقتصادی سابق خود دکتر مسعود نیلی توجه کنید: «در حال‌ حاضر نیز از سال ۹۶ به بعد، متوسط تورم حدوداً در سطح ۳۵ درصد قرار دارد که به‌ معنی دو برابر شدن قیمت‌ها تنها طی دو سال است.»

دولت تنها روی کاغذ و در یک فرآیند و عملیات حسابداری توانسته دخل و خرج را در تعادل نگه دارد اما به منابع صندوق توسعه - حتی اگر قانونی بوده باشد- دست یازیده، به بهانه انتشار اوراق بهادار قرضه نسل آینده را بدهکار کرده، دارایی‌های تاریخی را به شکل‌های گوناگون فروخته و از همه مهم‌تر سفره شهروندان را کوچک و کوچک‌تر کرده است. آقای روحانی شما توانستید از راه‌هایی که هرگز کارآمد و کارساز نبوده‌اند و به کسری بودجه و تورم دامن زده‌اند دخل و خرج دولت را جمع کنید اما شهروندان نتوانستند.

تورم 126 درصدی در یک سال سوغات سوء مدیریت در صمت

بی‌ثباتی مدیریتی وزارت صمت موجب شد تا تورم به اقشار ضعیف تحمیل شود.

این موضوع را عباس آرگون کارشناس اقتصادی با روزنامه آرمان در میان گذاشته و درباره گرانی‌های بی‌دلیل گفته است: اگر پیش‌بینی از وضعیت بازار نشود یا تنظیم بازار صورت نگیرد ممکن است نهایتا چنین اتفاقاتی رخ بدهد. به‌نظر من اگر کمبودی یا گرانی‌ای وجود دارد این ناشی از فقدان سیاست و تنظیم‌گری بازار است که منتج به این موضوع می‌شود. حالا یک روز در حوزه کاغذ، یک روز در حوزه لبنیات و مواد پروتئینی یا سایر حوزه‌ها این اتفاق را شاهدیم. باید یک سیستم تنظیم‌گری وجود داشته باشد که بتواند کل چرخه را ببیند و میزان ورود و تولید کالا را پیگیری کند. نمی‌توان از این بحث گذشت که برخی افراد از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند تا در بازه‌های زمانی مختلف سودهای کلان ببرند که البته این موضوع را می‌توان با نظارت برطرف کرد، یعنی با یک سیاست‌گذاری درست و رصد همه‌جانبه چه آنهایی که در چرخه تولید، عرضه یا چه آنهایی که در حوزه واردات مواداولیه کالا هستند، می‌توان از فعالیت سوءجریان‌ها و افرادی که به نوعی در این شرایط سخت اقتصادی به دنبال سودجویی هستند، کنترل کرد.

عضو اتاق بازرگانی در پاسخ به این سؤال که چرا مدیریت طرف تقاضا دچار آشفتگی شده است؟ آیا این موضوع به دلیل نبود برنامه‌ریزی است یا نبود تعادل در تولید و عرضه کالا یا نبود نظارت بر واردات کالا؟ مشکل کجاست که هر روز باید شاهد گرانی یا کمبود کالا باشیم؟، گفت: این موضوع را باید از وزارت صمت سؤال کرد چراکه تنظیم بازار از وظایف این وزارتخانه است. درست است این وزارتخانه در چند وقت اخیر دارای وزیر بوده ولی طی یک سال از یک ثبات مدیریتی لازم و کافی برخوردار نبوده است، فقط طی امسال چهار نفر سکان هدایت این وزارتخانه را در دست داشتند! این نوع نبود ثبات در راس سیستم تنظیم‌گری بازار، به سیستم‌های پایین دستی هم سرایت می‌کند. معاونان و مدیران و همه این بی‌ثباتی را حس می‌کنند و خود وزارتخانه باید از یک ثبات کافی برخوردار باشد و ثبات مدیریتی را تجربه کند و آن را به سیستم‌های پایین‌دست خودش نیز تسری بدهد و این خیلی می‌تواند به ساماندهی بازار کمک کند.

آرگون همچنین گفت: گرانی‌ها سفره مردم را کوچکتر می‌کند و به معیشت مردم فشار می‌آورد و آنها دچار مشکل می‌شوند چون متناسب با رشد قیمت‌ها درآمدها افزایش پیدا نکرده است. از سال گذشته تا امروز ۱۲۶ درصد قیمت کالاها افزایش پیدا کرد آیا به همین میزان درآمد افراد اضافه شده است؟ قطعا اضافه نشده و عملا چه اتفاقی رخ داده است؟ سفره مردم اندازه‌ای که درآمد مردم رشد نکرده، کوچکتر شده است.

یادآور می‌شود وزیر پیشین صمت اردیبهشت امسال در اثر غضب آقای روحانی عزل شد و پس از آن، وزارت صمت به مدت 5 ماه فاقد وزیر بود.

تغییر جزئی در برجام یا وطن‌فروشی؟!

یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید تغییر جزیی در برجام را باید پذیرفت!

روزنامه آرمان از قول سید جلال ساداتیان که او را سفیر «پیشین ایران در بریتانیا»(!) معرفی کرده، مدعی شد مصوبه مجلس (برای لغو تحریم‌ها) مانعی برای احیای برجام بود!

وی همچنین برخلاف تحرکات ضدایرانی بایدن گفته است: آنچه روند امور نشان می‌دهد این است که بایدن علاقه‌مند است که تنش‌ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند. در همین راستا، بایدن سیاست‌های عربستان درخصوص حقوق بشر و یمن را تایید نکرده و خواستار اصلاح این موارد شده است. بایدن دیگر مانند گذشته رژیم صهیونیستی را مورد حمایت قرار نمی‌دهد؛ زیرا بایدن خواستار تشکیل دو دولت در سرزمین‌های ‌اشغالی است و خواهان به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی نیز هست. این روندی است که بایدن در پیش گرفته است و در این چارچوب حرکت می‌کند. این چارچوب طبیعتا مورد حمایت صهیونیست‌ها و سعودی‌ها نیست و به همین علت هزینه‌های زیادی در آمریکا انجام می‌شود و فشارهای زیادی بر بایدن در حال وارد شدن است. ساداتیان در ادامه گفت: اگر بایدن تردید کند که نمی‌تواند با ایران به توافق برسد ممکن است سیاست دیگری را در پیش گیرد و یک اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد.

وی برخلاف سیاست حکیمانه نظام برای احقاق حقوق ملت ایران در برجام گفت: بازگشت مرحله به مرحله و گام به گام معقول‌تر و شدنی‌تر است و طرفین می‌توانند از این طریق برجام را احیا کنند. آمریکا و اروپا گام‌هایی بردارند و ایران نیز برخی تعهدات خود را عمل کند تا در مدت 3 ماه باقی‌مانده برجام احیا شود. باید حواسمان باشد که اروپا و آمریکا در یک سیاست دیگر این مسئله را دنبال می‌کنند تا اعلام کنند که این برجام دیگر قابل استفاده نیست و باید دو موضوع دیگر به آن اضافه شود؛ یکی نفوذ ایران در منطقه و دیگری مسئله دفاعی ایران است. ایران تاکید کرده که در این خصوص مذاکره نخواهد کرد. اما باید توجه داشت که صرف اصلاح برجام نمی‌تواند مسئله ناخوشایندی باشد؛ زیرا مکانیسم ماشه و فرآیند آن نیز امروز مورد تایید ایران نیست و ایران خواهان تغییر در آن است. این موارد قابل گفت‌وگو است. مشکل ندارد در جزئیات برجام گفت‌وگو کنیم. می‌توان درباره جزئیات برجام گفت‌وگو کرد.

سخنان این سفیر سابق در حالی است که حتی به تصریح آقای روحانی و ظریف، برجام یک توافق منعقد شده است و آمریکا و غرب نمی‌توانند در آن دخل و تصرفی انجام دهند. ضمن اینکه انتظار مشروع ایران پس از 5 سال پایبندی تمام و کمال به توافق، نوبر کردن اجرای تمام و کمال آن از سوی غرب است؛ و نه زمزمه دستکاری در توافق برای فرار غرب از تعهداتش و افزایش تعهدات ایران! با این وصف اگر خدعه و خیانت غرب قابل درک باشد، پادویی روزنامه زنجیره‌ای و دیپلمات سابق ایرانی برای غرب قابل فهم نیست مگر اینکه بپذیریم آنها ادامه عملیات روانی غرب در داخل کشور هستند و خود را با آن سوی مرزها تنظیم می‌کنند. یادآور می‌شود ادعای «تغییرات جزئی در برجام» در حالی است که غرب انتظار دارد تعهدات رو به پایان ایران دائمی ‌شود و خلع‌سلاح نظامی و واگذاری نفوذ منطقه‌ای هم به آن اضافه شود!

آفتاب یزد: «نگذاشتند کار کنیم» را مردم از روحانی نمی‌پذیرند

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید روحانی حتی اگر فشارهای آمریکا را هم برای برخی کم‌کاری‌ها بهانه کند، نمی‌تواند سوءمدیریت خود را توجیه نماید.

آفتاب یزد در سرمقاله خود نوشت: روحانی و حامیان وی معتقد هستند که اگر ترامپ پیروز نمی‌شد و هیلاری کلینتون سکاندار کاخ سفید می‌شد شرایط بسیار فرق می‌کرد. یعنی برجام برقرار می‌ماند و از نظر اقتصادی کشور حال و روزاش چنین نبود و سفره مردم نیز اینقدر کوچک نمی‌شد. بهرحال کارشناسان بسیاری در مورد این گزاره اظهارنظر کرده‌اند. عده‌ای حق می‌دهند به دولت و عده‌ای خیر. لیکن در مجموع همه دولت‌ها در دنیا تحولات بین‌الملل در شرایط و وضعیت‌شان مؤثر است و هنر این دولت‌هاست که بتوانند از تهدیدها فرصت بسازند و از فرصت‌ها بیشترین سود را ببرند.

نویسنده با بیان این که پذیرفتن توجیه «می‌خواستیم کار کنیم اما نگذاشتند» سخت است، می‌افزاید: برخی امور تمام و کمال در ید رئیس‌جمهور و کابینه است اما باز هم خروجی به شکلی است که وجاهت دولت را زیر سؤال می‌برد. فی‌المثل جابه‌جایی اخیر در دولت و بردن شریعتی از استانداری خوزستان به سازمان استاندارد دیگر زیر فشار شخص یا نهادی نبوده که جان بر کفان حسن روحانی بگویند: نمی‌گذارند رئیس‌جمهور کار خود را بکند! مثل روز روشن است که این جابه‌جایی و میدان دادن به استانداری که نامطلوب است غلط بوده. اما مشخص نیست چرا رئیس‌جمهور محترم تن به چنین جابه‌جایی داده و رئیس دفتر وی نیز اینگونه در مقابل خبرنگاران توجیهات مشمئزکننده می‌آورد. واعظی در این باره گفت: «این حق یک استاندار نیست که اگر در موارد بسیاری عملکرد مناسب داشته به خاطر یک مورد خاص کنار گذاشته شود. کما اینکه به ما نامه‌هایی از استان خوزستان رسید که از ما می‌خواستند او را از استانداری برنداریم.»

معمولاً رؤسای‌جمهور پس از پایان مسئولیت خود دل از سیاست و قدرت جدا نمی‌کنند و پس از چند سال در پی قدرت هستند. حتماً حسن روحانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین ای کاش ایشان و دوستان اعتدال و توسعه‌ای سعی کنند در این ماه‌های آخر وجهه خود را با چنین انتصاب‌هایی تخریب نکنند. بر فرض که بپذیریم در سیاست خارجی و در برخی سیاست‌های داخلی دست رئیس دولت بسته است و نمی‌تواند آنچه که باب میل او است جاری و ساری شود ولی حداقل در چنین اموری می‌تواند که با مردم لجبازی نکرده و کسانی که ثابت شده عملکردشان منفی است از دولت اخراج کند.

آفتاب یزد همچنین به کنایه از واعظی پرسید، در حالی که مردم خوزستان از سوءمدیریت استاندار ناراضی بوده‌اند و کارنامه او پر از نقطه‌های سیاه است، «کدام مردم» برای ماندن وی در خوزستان نامه نوشتند؟!

همشهری: تولید مسکن در دولت روحانی نصف شد

یک روزنامه حامی دولت اذعان کرد به جز سال‌های آغازین دهه 90 که تولید مسکن به حد نیاز کشور بود، در سال‌های بعدی و در دولت روحانی، تولید سالانه مسکن مورد نیاز نصف شده است!

همشهری در گزارشی خاطرنشان کرده است: آمارها حاکی از این است که تولید مسکن از سال 92 تا پایان 98 به 4میلیون و 62 هزار واحد رسیده که این میزان فقط 58 درصد از نیاز واقعی کشور به مسکن را پاسخ داده است. براساس اسناد بالادستی، برای تأمین نیاز سالانه کشور به مسکن، فارغ از کسری سال‌های قبل، میزان تولید فعلی باید بیش از 70 درصد افزایش یابد. در طرح جامع مسکن نیاز سالانه کشور به تولید مسکن با درنظر گرفتن ضریب تخریب و نوسازی خانه‌های موجود، یک‌ میلیون واحد پیش‌بینی شده؛ اما به‌جز دوره رونق تولید مسکن در ابتدای دهه90 که میزان تولید به مدد احداث مسکن مهر به یک‌میلیون واحد در سال نزدیک شد، در هیچ سالی تولید مسکن متناسب با نیاز واقعی کشور نبوده و هر سال، کسری مسکن بیشتر شده است.

آمارهای مربوط به تولید مسکن شهری در دوره سال‌های92 تا 98 نشان می‌دهد در این بازه زمانی درمجموع ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار مسکن شهری تولید شده که کمترین میزان آن مربوط به سال 96معادل 60هزار واحد و بیشترین میزان آن متعلق به سال 92 معادل 834 هزار واحد بوده است. همچنین در بخش تولید مسکن روستایی نیز در این دوره زمانی درمجموع ۴۷۹ هزار واحد مسکن روستایی تولید شده که رکورد بیشترین میزان تولید به سال۹۲ معادل ۱۰۵هزار واحد و کمترین میزان تولید به سال۹۶ معادل ۷۰هزار واحد اختصاص داشته است. آنگونه که آمارهای مربوط به عملکرد سیاستگذاری حوزه مسکن و شهرسازی در دوره سال‌های92 تا 98 نشان می‌دهد، در طول 7سال گذشته به‌طور میانگین سالانه 580 هزار و 285 واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی کشور احداث شده و عملا در مقایسه با برآورد یک‌میلیون واحدی طرح جامع مسکن، سالانه حدود 420 هزار واحد به کسری مسکن کشور افزوده شده است. با این حساب مجموع کسری تولید مسکن کشور فقط در این دوره 7ساله به 2میلیون و 938 هزار واحد رسیده است و این موضوع نیز یکی از دلایل تشنج قیمتی بازار بوده است.

بررسی سهم مسکن در سبد هزینه خانوار شهری در 3دهه گذشته نشان می‌دهد این شاخص در این دوره زمانی بین 25.3 تا 33.4 درصد در نوسان بوده است. به گزارش همشهری، تقویت تولید و رفع کسری مسکن در کنار ساماندهی بازار مسکن و سیاستگذاری برای خانه‌دار کردن متقاضیان مصرفی می‌تواند روند صعودی سهم مسکن از هزینه خانوار را تعدیل و حتی منفی کند.

دولت با سوءمدیریت هزینه‌های خود را تامین کرد/ تغییر جزئی در برجام یا وطن‌فروشی؟!/ زرنگ بازی برای صادرات کالاهای ممنوعه؛ ممنوع

ایران

عین‌الاسد خالی نمی‌شد، ۱۵۰ نیرو کشته می‌شدند

 خبر اول اینکه، یک فرمانده ارشد امریکایی با ارائه جزئیاتی به توصیف حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد عراق درپی به شهادت رسیدن سردار شهید سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین امریکا پرداخت و به خسارات وارد شده اعتراف کرد. به‌گزارش ایسنا، شبکه سی‌بی‌اس در گزارشی نوشت: در ژانویه (دی ماه) سال گذشته، ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی اش علیه امریکایی‌ها را انجام داد. یازده موشک که هرکدام کلاهکی به وزن ۱۰۰۰ پوند داشتند به پایگاه نیروهای هوایی امریکا در عین الاسد عراق اصابت کرد که ۲۰۰۰ نیروی نظامی امریکا و شماری از هواپیماها در آنجا مستقر می‌شدند. این شبکه در گزارش اش می‌افزاید: وقتی نیروهای اطلاعاتی امریکا به تدارکات ایران برای حمله نظامی پی بردند، ژنرال کنت فرانک مکنزی فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در خاورمیانه زمان کافی را برای تخلیه ۱۰۰۰ نفر از نیروها و ۵۰ هواپیما داشت. مک کنزی در این باره می‌گوید که اگر این تخلیه انجام نمی‌شد، «فکر می‌کنم ۲۰ یا ۳۰ هواپیما و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کارکنان نظامی امریکا را از دست می‌دادیم» و «در صورت کشته شدن امریکایی‌ها، برنامه‌ای برای تلافی داشتیم.» سی‌ بی ‌اس ادامه داد: ایران در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد که پنج تای آنها به هدف نخورد و ۱۱ تایشان به عین الاسد رسید. این گزارش همچنین درباره این حمله موشکی مطرح می‌کند: هیچ دفاعی برای نیروهای نظامی باقی مانده در پایگاه در برابر موشک‌ها وجود نداشت، جز این پناه بگیرند. الن جانسون یک فرمانده ارتش امریکا می‌گوید: «شروع کردیم به پایین رفتن شاید حدود ۱۳۵ متر(به پایگاه‌های زیرزمینی)، تقریباً یک سوم مسیر را رفته بودیم، که آن(صدای انفجار) صدای مهیبی آمد و شنیده شد که «دارد می‌آید، دارد می‌آید، پناه بگیرید، پناه بگیرید» به اندازه یک زمین فوتبال دیگر مانده بود که بدوم. نمی‌دانم که موشک بعدی کی برخورد می‌کند.»

اژه‌ای: طبری نفوذ آنچنانی در قوه قضائیه نداشت

 خبر دیگر اینکه، معاون اول رئیس دستگاه قضا در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» در مورد مفاسد اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: به مردم حق می‌دهم که بگویند چطور متوجه این فرد نشده بودید؟! به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: «یکسری شایعاتی می‌شود و در شایعات نمی‌توانید درباره کسی تصمیم بگیرید و قضاوت کنید. زمانی که آقای طبری در قوه قضائیه بود، قبل از آن هم بود، اتفاقاً با زیرمجموعه خیلی ارتباط نداشت، یعنی با خیلی از ماها ارتباط اینچنینی نداشتیم. ارتباط کاری نبود، چون بیشتر در ساخت و ساز و برخی از مسائل پشتیبانی در محدوده خاص بود.» او اضافه کرد: «خیلی از این موضوعات هم تحت پوشش‌هایی انجام شده است؛ کسی هم خبر نداشته است. این نکته هم که بیان می‌کنند، ایشان نفوذ آن چنانی داشته، نبوده است؛ چون پرونده الان رسیدگی شده است. آن وسعتی که در مردم بیان شد نبوده است. حداقل اثبات نشده است، ولی در عین حال، اگر کسی این سؤال را در ذهن داشته باشد، من حق را به او می‌دهم.»

شهرداران بازداشتی تهران به قید وثیقه آزاد شدند

 شنیدیم که، مشاور شهردار تهران اعلام ‌کرد که شهرداران مناطق ۲ و هشت که در بازداشت بودند با قید وثیقه آزاد شدند. غلامحسین محمدی به ایرنا توضیح داد: فرایند دادرسی ادامه دارد و این دو شهردار منتظر این موضوع هستند. شهرداران مناطق ۸ و ۲ تهران ۴۰ روز پیش بازداشت شدند و شهردار تهران هم در این ارتباط گفت: بازداشتی‌ها در حد اتهام، بازپرسی در حال انجام است و خاتمه پیدا نکرده است چراکه اگر تمام شود با قید وثیقه می‌توان آنها را آزاد کرد. وی ادامه داد: قصد دفاع ندارم اما سازمانی که ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه آن است یک درصد تخلف هم داشته باشد ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود. حناچی با بیان اینکه هیچ دستگاهی در استان تهران چنین گردش مالی ندارد، گفت: نمی‌خواهم دفاع کنم اما ترجیح می‌دهم تا نتیجه مشخص نشده در این مورد اظهارنظر نکنم.

توضیح دفتر رئیس دولت اصلاحات درباره نامه خاتمی

 با خبر شدیم که، به دنبال انتشار خبری در رسانه‌های مجازی کشور درخصوص نامه‌ سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب و گمانه زنی‌های مختلف درباره موضوع این نامه، دفتر رئیس دولت اصلاحات با تأیید اصل نامه نگاری، گمانه زنی‌ها درباره محتوای آن را تأیید نکرد. به‌گزارش ایلنا، در اطلاعیه دفتر خاتمی آمده است: آنچه پیرامون ارسال نامه جناب آقای سیدمحمد خاتمی به رهبری معظم انقلاب در رسانه‌ها منتشر شده است، تنها گمانه زنی رسانه‌ای است. همه کسانی که به کشور و مردم و انقلاب می‌اندیشند، نسبت به سرنوشت میهن اسلامی و ملت و نیز اصلاح امور دغدغه دارند. جناب آقای خاتمی نیز از جمله هرجا و هر مناسبتی اقتضا کند دغدغه‌های خود را عملاً به دور از تبلیغات دنبال می‌کنند؛ ولی آنچه به این مقدار راجع به محتوای نامه بیان می‌شود ناشی از حدسیات و گمانه‌زنی‌ است.

سه ماه حبس برای نماینده سابق مجلس

 دست آخر اینکه، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی از نتیجه حکم خود بابت توهین به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه خبر داد. صادقی، در توئیتی نوشت: پس از پذیرش تقاضای اعاده دادرسی اینجانب، شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ضمن تأیید حکم قبلی مجازات‌ها را کاهش داد؛ ۳ ماه حبس بابت اهانت به رئیس سابق قوه قضائیه، ۸ ماه بابت تمرد در برابر مأموران دادستانی و ۴ میلیون جزای نقدی بابت نشر اکاذیب.

دولت با سوءمدیریت هزینه‌های خود را تامین کرد/ تغییر جزئی در برجام یا وطن‌فروشی؟!/ زرنگ بازی برای صادرات کالاهای ممنوعه؛ ممنوع

خراسان

تلاش برای وارد کردن شهرداری ها به بازار مسکن
طبق برنامه جدید دولت که هم اکنون در حال بررسی تخصصی توسط تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های مربوط است، مقرر شده شرایط و تسهیلات مناسبی برای ورود شهرداری ها، سازمان های حمایتی و اشخاص حقوقی به موضوع سامان دهی بازار اجاره مسکن از سال 1400 فراهم شود و این بازیگران جدید، با شکستن انحصار بنگاه ها و مشاوران املاک، برای ارائه مدل های جدید در این حوزه پر کاربرد اقدام کنند.
زرنگ بازی برای صادرات کالاهای ممنوعه؛ ممنوع
یک نهاد نظارتی با ارسال بخشنامه ای در روزهای اخیر خطاب به تعدادی از سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع صادرات کالا، با اشاره به این که برخی خریداران اقلام کشف شده قاچاق در کشور، در تلاش هستند با استفاده از برخی آیین نامه ها و دستورالعمل ها، شرایط صادرات این کالاها به خارج کشور را فراهم کنند، تاکید کرده مخاطبان این ابلاغیه باید توجه داشته باشند برخی از این کالاها مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های مصوب در زمینه خروج از کشور هستند و نمی توان با تبصره ها و استثنائات، برای آن ها مجوز خاص صادرات صادر کرد.
دستور برای لغو یک درآمد غیرقانونی
در حالی که بر اساس مصوبه آذرماه سال 1397 دولت، مقرر شده بود تعرفه برخی حامل های انرژی واگذار شده به تعدادی از صنایع کشور، تغییر کند و این گرانی از سه ماه قبل از تصویب این مصوبه  قابل محاسبه و دریافت از صنایع باشد، با شکایت یک تولیدکننده به دستگاه قضایی و تشریح دلایل غیرقانونی بودن این مصوبه در عطف به ماسبق کردن گرانی حامل های انرژی، دستگاه قضایی به این موضوع رسیدگی کرده و طی روزهای اخیر با ارسال ابلاغیه ای به مسئولان دولتی متذکر شده هرگونه ابلاغ تکلیف بدون اطلاع قبلی به تولیدکنندگان، مغایر با قوانین و حقوق اساسی آن ها بوده است و باید بلافاصله ابطال شود.

دولت با سوءمدیریت هزینه‌های خود را تامین کرد/ تغییر جزئی در برجام یا وطن‌فروشی؟!/ زرنگ بازی برای صادرات کالاهای ممنوعه؛ ممنوع

آرمان ملی

شهردار بابل بازداشت شد
رئیس شورای شهر بابل از بازداشت شهردار این شهر خبر داد. فرامرز ابوالحسنی رئیس شورای شهر بابل درباره خبر بازداشت (م. ح) شهردار بابل با تایید این خبر بدون اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در جلسه اضطراری حضور دارم. وی به جزئیات بازداشت شهردار بابل اشاره نکرد. طی‌ ماه‌های گذشته شهردار ساری و اعضای شورای شهر ساری نیز توسط دستگاه قضائی بازداشت شده بودند و در نهایت شهردار ساری برکنار و شورای شهر ساری نیز منحل شده است.

بازداشت 8 جست‌وجوگر گنج در سرپل‌ذهاب
فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: هشت تن از حفاران غیرمجاز که اقدام به حفاری در کوه‌های اطراف این شهرستان کردند توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند. سرهنگ منوچهر رضایی افزود: پس از اطلاع ماموران پلیس سرپل‌ذهاب مبنی بر حضور چند نفر در کوه‌های اطراف شهرستان به قصد حفاری و کشف اشیای عتیقه و تاریخی، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند. وی اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان پس از حضور در محل هشت نفر را که مشغول حفاری غیرمجاز بودند، دستگیر کردند.
 
توئیت معنادار زینب سلیمانی
زینب سلیمانی، دختر سردار سلیمانی به مناسبت روز پدر در توئیتر نوشت: ۱۳رجب که می‌شد، اگر در خانه بودن با شستن حیاط و آماده کردن خانه، انتظار رسیدن نوه‌ها را می‌کشیدن؛ بعد هم می‌گفتن تلفن بچه‌های شهدا را بگیر تا صحبت کنم و گاهی هم می‌رفتیم منزلشان تا چراغ خانه‌شان در روز پدر خاموش نماند. اینها رسم همیشگی حاج قاسم بود پدر ایتام شهدا، مردترین، روزت مبارک

بازداشت نامزد آزارگر در بندرعباس
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: یکی از شهروندان مدعی شد از دو ماه پیش با ارسال تصاویر شخصی و خصوصی در اینستاگرام، توسط فردی ناشناس مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته است. سرگرد احسان‌ بهمنی افزود: سرانجام مالک سیم‌کارت و مشخصات گوشی متهم شناسایی شد که شاکیه اظهار داشت: این شخص نامزد سابقش است که به‌دلیل بدگمانی‌های آزاردهنده و بی‌اعتمادی، ضمن هماهنگی با خانواده‌اش، رابطه با فرد یادشده را قطع کرده است.
 
پست معنادار مهدی قائدی
مهاجم بوشهری استقلال با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به نوعی خبر بازگشتش به تمرینات را تایید کرد. مهدی قائدی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «هیچ ... بزرگ‌تر از تو نیست، استقلالم» تا بدین صورت بازگشتش به تمرین روز شنبه را تایید کرده باشد.
 
آخرین وضعیت علی ‌دهباشی
شهاب دهباشی درباره وضعیت علی دهباشی گفت: ایشان از پنجشنبه بعدازظهر (هفتم اسفند) در بیمارستان بستری شدند و از زمان بستری شدن داروها را تزریق کردند. الان شرایط‌شان نسبت به قبل بهتر است و پزشکان سعی کردند وضعیت را تحت کنترل بگیرند؛ این اتفاق هم افتاد و امیدواریم چند روز آینده نیز به‌خوبی سپری شود. او افزود: اوایل بیماری فقط علائم سرماخوردگی را داشتند و فکر نمی‌کردند که علائم کرونا باشد. بعد از چند روز که بیماری شدت گرفت سرفه‌ها شدیدتر شد. سریع بررسی کردند و مشخص شد در ریه‌ها درگیری به وجود آمده و پزشکان تشخیص دادند که بستری شوند.
 
خداحافظی با اینستاگرام!
شهاب حسینی در دلنوشته‌ای اینستاگرامی به شکل ضمنی به انتقادات درباره واکسن زدن در آمریکا پاسخ داد و از اینستاگرام خداحافظی کرد. شهاب حسینی نوشت: «... همواره خود جوینده الگویی بودیم تا رمز جاودانگی بیاموزیم. و نیفتیم مگر در سیر آنان که دل‌سپرده راه حق و حقیقت بودند و جان بر سر این عشق به جان‌آفرین پیشکش کردند. بسیارند. بجویید، میابید. درست می‌گویید. وصلم. اما نه به آنجا که پندار شماست. به ریسمانی که به آن چنگ زدم تا پراکنده و متلاشی نشوم. از آنجایی که بنده متعلق به نسل فضای مجازی نیستم، ترجیح می‌دهم ادامه زندگی را همچون پیش، در فضای حقیقی تجربه کنم. لذا از اینستاگرام، رفع زحمت می‌کنم...»


آزادی شهرداران بازداشتی با قرار وثیقه
غلامحسین محمدی مشاور و رئیس مرکز روابط عمومی شهرداری تهران با اشاره به آزادی دو شهردار دستگیر شده اظهار کرد: مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ و رحمانی شهردار منطقه ۲ که پیش از این دستگیر و بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد شدند. وی گفت: البته این آزادی با قرار وثیقه بوده و فرآیند قضائی و دادرسی آنها ادامه دارد.

کمیته حقیقت‌یاب برای حوادث سراوان
نماینده چابهار با اشاره به حوادث سراوان تاکید کرد: معاندین و فرصت‌طلبان باید بدانند که نمی‌توانند خدشه‌ای به پیوند ناگسستنی مرزنشینان با انقلاب اسلامی وارد کنند. معین‌الدین سعیدی در جریان جلسه علنی نوبت دوم دیروز مجلس در تذکری بیان کرد: هفته تلخی بر مردم سیستان و بلوچستان گذشت. اما از مردم انتظار می‌رود تمایز خود را با معاندین خارجی نشان دهند. مرزنشینان عزیز سختی‌ها و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند. با تدبیر مجلس کمیته حقیقت‌یاب در منطقه حضور خواهد یافت و ریشه‌یابی خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال رکورد تاریخی زد!
هر سال خرج فوتبال بیشتر و بیشتر می‌شود. معمولا مدیریت درستی هم روی منابع مالی صورت نمی‌گیرد و به همین خاطر فوتبال بدهکارتر می‌شود. فدراسیون فوتبال هم به خاطر داشتن تیم‌های مختلف و مربیان و ورزشکاران زیاد، هر سال هزینه‌های زیادی دارد و در حال حاضر از پرداخت این هزینه‌ها برنمی‌آید. راه دریافت پول‌های بین‌المللی بسته است و آنها فقط می‌توانند از اسپانسرهای داخلی درآمد داشته باشند. در این شرایط خبرهای رسیده حکایت از آن دارد فدراسیون فوتبال حدود 150میلیارد تومان بدهی دارد. تازه این بدون احتساب به غرامت احتمالی به مارک ویلموتس بلژیکی است.

اولین تیزر تبلیغاتی سعید محمد
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سردار سعید محمد تبلیغات در فضای مجازی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 آغاز کرد. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با انتشار یک کلیپ 3 دقیقه‌ای و با سرودی که «نگهت آتشین، سخنت دلنشین» محور آن است وارد صحنه تبلیغات انتخاباتی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    در اصل دولت نان سفر فقرا را دزدید و اشراف داد. چون با کاهش ارزش پول فقیر فقیر تر شد و غنی غنی تر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس