کد خبر 1186793
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
نرخ تورم ۴۸.۲ درصدی بهمن ۹۹

یک روزنامه اقتصادی متمایل به دولت می‌گوید: دولت، شهروندان را در برابر تورم بی‌پناه رها کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه جهان صنعت با اشاره به آمار رکورد بالای تورم در بهمن‌ماه امسال نوشت: رئیس‌جمهور اخیرا در نشست دولت تاکید کرد، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری به‌ویژه تمهیداتی که در بودجه سال ۱۳۹۹ دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

پیش از او نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد نیز عباراتی با همین مضمون را به اطلاع افکار عمومی رسانده بودند. اما آنها به این داستان اشاره نمی‌کنند که سوخت حرکت دولت از درد و رنج شهروندان به دست آمده است.

آقای رئیس‌جمهور باید بداند و نیز احتمالا به او گفته‌اند که دولت او شهروندان را بی‌پناه و بدون پشتوانه در برابر تورم شتابان رها کرده است.

شهروندان امسال یکی از بالاترین نرخ‌های تورم را تجربه کردند. به این جمله مشاور ارشد اقتصادی سابق خود دکتر مسعود نیلی توجه کنید: «در حال‌ حاضر نیز از سال ۹۶ به بعد، متوسط تورم حدوداً در سطح ۳۵ درصد قرار دارد که به‌ معنی دو برابر شدن قیمت‌ها تنها طی دو سال است.»

دولت تنها روی کاغذ و در یک فرآیند و عملیات حسابداری توانسته دخل و خرج را در تعادل نگه دارد اما به منابع صندوق توسعه - حتی اگر قانونی بوده باشد- دست یازیده، به بهانه انتشار اوراق بهادار قرضه نسل آینده را بدهکار کرده، دارایی‌های تاریخی را به شکل‌های گوناگون فروخته و از همه مهم‌تر سفره شهروندان را کوچک و کوچک‌تر کرده است. آقای روحانی شما توانستید از راه‌هایی که هرگز کارآمد و کارساز نبوده‌اند و به کسری بودجه و تورم دامن زده‌اند دخل و خرج دولت را جمع کنید اما شهروندان نتوانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    این دولت مردم را بیچاره کرد چرا با رئیس جمهور های نالایق برخورد نمیشه.
  • کاربرعمومی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    این فرضیه از اول کار همین دولت هم صدق می کرد وبا همین سو مدیریت خون بسیاری از طبقه ضعیف جامعه رادمکیدند. لعنت خداوند براین قوم ظالم و آنان که این دولت را در ظلمشان یاری کردند. اللهم اَشغل الظالمین بالظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس