کد خبر 1186552
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
روحانی نمایه

«رفتار روحانی کمی اعلیحضرتی است؛ نه زیاد!» این دفاعی است که اکبر ترکان از رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب داشته است.

به گزارش مشرق، ترکان در جدیدترین گفت‌وگوی خود با سایت خبری «انتخاب»، ادعاهایی را که درباره رئیس‌جمهور در سال‌های گذشته بارها از سوی منتقدان دولت مطرح شده بود تایید کرد. او در بخشی از این گفت‌وگو و در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پیرامون رفتار اعلیحضرتی روحانی پرسیده بود، گفت: به نظرم در قضاوت زیاده‌روی شده. یه کمی‌اش هست ولی زیاده‌روی‌اش اضافی است. از نگاه، سطح صحبت کردن و راه رفتن آقای روحانی کمی چنین استنتاج‌هایی برمی‌آید. این نیست که قصد دارد این کار را بکند، اصلا رفتار، راه رفتن، حرف زدن و نشستنش در خصوصیات خلقی‌اش است.
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


رئیس‌جمهور خارج از دسترس

ترکان در ادامه این گفت‌وگو و در پاسخ به سوال خبرنگار که در شاهد مثال رفتار اعلیحضرتی روحانی به نوع تعامل رئیس‌جمهور با وزرایش اشاره کرده بود، ادعا کرد که روحانی به وزرایش وقت می‌دهد اما کم وقت می‌دهد!

ادعایی که البته تازگی ندارد و پیش از این از سوی برخی وزرا و نزدیکان به رئیس‌جمهور نیز مطرح شده بود. ۳ ماه پیش بود که الهام امین‌زاده، معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دشوار بودن ارتباط کابینه با روحانی گفته بود: «من سعی می‌کردم قسمت‌هایی که خلأ وجود دارد که ارتباط بیشتر با مردم بود، چه زمانی که معاونت حقوقی بودم و چه دستیار شهروندی بودم، خلأ این وظیفه را پر کنم. چون گاهی اوقات در کابینه هم دسترسی به آقای رئیس‌جمهور برای ما سخت بود».
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


وی در ادامه و در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پیرامون صحت و سقم ادعای انتظار چندماهه وزرا برای دیدار با روحانی پرسیده بود، گفت: «بله! وقت می‌گرفتیم و گاهی اوقات چند ماه طول می‌کشید. کسی که فرصتی داشت و آن برگ برنده را در دست داشت که در کابینه باشد، روزهای یکشنبه ۸-۴ بعدازظهر هیات دولت بود یا چهارشنبه‌ها صبح تا ظهر بود، آنجا فرصتی پیش می‌آمد مشکل را بیان می‌کردیم، راهنمایی یا اجازه می‌گرفتیم، اگرنه در غیر این صورت خیلی سخت بود».
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


این مساله در جریان نامه سرگشاده ۴وزیر دولت به رئیس‌جمهور در سال۹۴ نیز مشهود شده بود. مهر۹۴ بود که علی طیب‌نیا، محمدرضا نعمت‌زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای وقت اقتصاد، صنعت، کار و دفاع با نگارش نامه‌ای به رئیس‌جمهور که در فضای رسانه‌ای نیز منتشر شد نسبت به تصمیمات اقتصادی دولت هشدار داده بودند.

پس از آن احمد توکلی، نماینده وقت مجلس شورای اسلامی گفته بود: نامه وزرا به رئیس‌جمهور و انتشار آن از طریق رسانه‌ها که یکی از آنها وزیر دفاع است و صنعت گسترده‌ای را مدیریت می‌کند، حاکی از آن است که وزرا دسترسی به رئیس‌جمهور ندارند و باید برای دیدار با وی و بیان مسائل و مشکلات‌شان از رئیس‌جمهور وقت بگیرند و معمولا هم موفق نمی‌شوند.
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


وی همچنین در همان برهه خاطره مشابهی را از زبان یکی از معاونان رئیس‌جمهور طرح کرده و گفته بود: «مدتی پیش یکی از مشاوران آقای رئیس‌جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رئیس‌جمهور منتقل کنید. اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود: «رئیس‌جمهور به ما وقت ملاقات نمی‌دهد»،

مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیات دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس‌جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد».
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


روزنامه جوان نیز درباره اظهارات اخیر اکبر ترکان نوشت: اکبر ترکان، از مشاوران سابق حسن روحانی تأیید کرده که روحانی «کمی» رفتارهای اعلیحضرتی دارد، اما در قضاوت پیرامون این موضوع «زیاده‌روی» شده است.

سایت اصلاح طلب انتخاب که با او گفتگو کرده، نوشته: «اکبر ترکان، از نزدیک‌ترین افراد به حسن روحانی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ به شمار می‌رفت. از این جهت شاید بتوان بسیاری از ناگفته‌های دولت روحانی را از زبان او شنید.»
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


خبرنگار انتخاب از ترکان می‌پرسد «حرف‌هایی در جامعه زده می‌شود، قبل‌تر بود و الان جدی‌تر گفته می‌شود، در مورد رفتار اعلیحضرت‌گونه آقای روحانی. مثلاً می‌گفتند ایشان به وزرای خودش وقت نمی‌دهد. همین برخورد که با آقای هاشمی عرض کردم که به قول معروف به ایشان دین داشت و در انتخابات ۹۲ به رأی و نظر آقای هاشمی مدیون بود. این اعلیحضرتی را تأیید می‌فرمایید که در رفتار آقای روحانی هست؟ و بعضاً می‌گویند، ببخشید این عبارت را به کار می‌برم تنبل‌گونه رفتار می‌کنند مثلاً ساعت ۱۰، ۱۱ سر کار می‌روند. از آن طرف کمتر کسی را می‌پذیرند و ساعت ۸، ۹ شب به منزل می‌روند. این رفتار اعلیحضرت‌گونه را می‌پذیرید؟»
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


و جوابی که ترکان می‌دهد، تأیید تقریبی سخنان خبرنگار است: «به نظرم در قضاوت زیاده‌روی شده. یه کمی‌اش هست ولی زیاده‌روی‌اش اضافی است. از نگاه من، سطح صحبت کردن و راه رفتن آقای روحانی کمی چنین استنتاج‌هایی برمی‌آید. این نیست که قصد دارد این کار را بکند، اصلاً رفتار، راه رفتن، حرف زدن و نشستنش در خصوصیات خلقی‌اش است.»

ترکان حتی تأکید می‌کند که روحانی به وزرایش وقت می‌دهد، ولی «کم» وقت می‌دهد و «کمتر با وزرایش حشر و نشر گعده‌ای دارد.»
 

رفتار روحانی یک مقدار اعلیحضرتی است!


رئیس‌جمهور در اوایل سه معاون اول داشت!

ترکان در جایی دیگر از این گفتگو، پس از چند بار اصرار خبرنگار در مورد نفوذ و اعمال فشار حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در دولت اول روحانی، سرانجام اذعان می‌کند: «آن موقع‌ها آقای فریدون نقش مهمی در کنار رئیس‌جمهور داشت. در واقع آقای رئیس‌جمهور در اوایل سه معاون اول داشت. یک معاون اولش جهانگیری بود. یک معاون اولش نهاوندیان بود و یک نفر هم حسین فریدون. با سه معاون اول می‌راند.»

ترکان در مورد اعمال نفوذ حزب اعتدال و توسعه در انتصابات منطقه آزاد هم معتقد است: «در مورد این قضیه نظری دارم که برای برخی از دوستان قدری تلخ و آزاردهنده است. من فکر می‌کنم اگر کسی از تیر بالا رفت و پوستر چسباند، پاداشش این نیست که در پست دولتی بگذاریمش. انتخابات دادوستد نیست. که هرکس در انتخابات کمکی کرد باید در مقابلش قدردانی کنیم و پست تقدیمش کنیم. ما به عنوان تصمیم‌گیرنده برای انتصاب باید دنبال بهترین‌ها برویم.»

منبع: روزنامه وطن امروز

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 0
    حیف از این کشور با این همه سرمایه ها که چنین رئیس جمهور بی مسئولیتی دارد
  • سحر IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    4 0
    یک مقدار!؟!ایشون جوری رفتار میکنن انگار مملکت مال باباش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس