کد خبر 1186473
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
بورس نمایه

۵ شرکت بورسی اطلاعات بااهمیت گروه الف منتشر کردند. در میان آن‌ها اطلاعیه شرکت بهنوش ایران قرار دارد که در آن از افزایش قیمت برخی محصولات خود خبر داده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در اطلاعیه کدال گفته شده که دلیل افزایش قیمت یادشده «افزایش نرخ مواد اولیه» بوده است و «کمیسیون فروش شرکت پس از بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت تمام‌ شده محصولات برای حفظ روند سودآوری و تامین منافع سهامداران محترم، ضمن بررسی قیمت رقبا» این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید:

۲ ایستگاه معاملاتی و ۳۳ دسترسی برخط سهامداران مسدود شد

طبق این اطلاعیه افزایش قیمت در نظر گرفته‌شده برای گروه محصول ماءالشعیر به ترتیب انواع طعم ماءالشعیر و دلستر گردشی ۲۸۰سی‌سی به میزان ۲۹/ ۱۴درصد، انواع طعم دلستر پت یک لیتری به میزان ۷/ ۱۱ درصد و انواع طعم دلستر پت یک‌ونیم لیتری به میزان ۱۸/ ۱۸درصد است.

شرکت بهنوش در سال گذشته از محل فروش این محصولات به میزان ۵/ ۶۷۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و این رقم بیش از ۲۵ درصد کل درآمدهای شرکت را دربرمی‌گرفت. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز دقیق‌تری از تاثیرات مالی این رشد قیمتی بر درآمد آتی این شرکت به‌دست دهد.

اطلاعیه گروه الف بعدی از سوی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و با موضوع «انعقاد قرارداد مهم» منتشر شده است. طبق این اطلاعیه این قرارداد برای فروش تعداد ۱۰هزار دستگاه کارت‌خوان به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان منعقد شده است. مبلغ این قرارداد هنوز مشخص نشده است.

اطلاعیه بعدی مربوط به شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر می‌شود که در آن از نتیجه برگزاری مناقصه خبر داده شده است. موضوع این مناقصه «راهبری، نگهداری و تعمیرات شناورهای جست‌وجو و نجات دریایی» بوده که شرکت یادشده در آن برنده شده است. مبلغ این قرارداد ۷۴۰میلیون تومان عنوان شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران هم در اطلاعیه‌ای از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داده است. موضوع قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری در فعالیت ساختمانی و طرف قرارداد هم شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران(سهامی عام) عنوان شده است. در این اطلاعیه آمده است: «براساس بند ۳ موضوع فعالیت طبق اساسنامه این شرکت که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی را مجاز می‌داند، با توجه به اینکه پروژه مذکور با درصد پیشرفت فیزیکی حدودا ۵/ ۳۲درصد در منطقه رو به رشد ۲۲ تهران واقع است و جذابیت سرمایه‌گذاری دارد. همچنین با توجه به مشارکت درون‌گروهی که جنبه اعتماد طرفین را افزایش می‌دهد، مقرر شد سرمایه‌گذاری در این پروژه به مدت یک‌سال صورت پذیرد و برگشت اصل سرمایه به‌علاوه ۴۰درصد از سود در پایان قرارداد توافق شده است. لازم به ذکر است تاریخ خاتمه قرارداد ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰خواهد بود.» مبلغ این قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان است که ازکل اصل مبلغ قرارداد مبلغ ۸۵میلیارد تومان پرداخت شده و الباقی تا تاریخ ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ پرداخت خواهد شد.

آخرین اطلاعیه گروه الف منتشرشده مربوط به شرکت سیمان باقران و با موضوع «انعقاد قرارداد مهم» بود. این قرارداد به‌منظور صادرات سیمان پاکتی تیپ ۲ به کشور افغانستان امضا شده است. میزان صادرات این محصول طبق مبایعه‌نامه ۳۰ هزار تن به قیمت هر تن (تحویل درب کارخانه) ۵/ ۲۱ دلار آمریکا معادل ۵۳۰هزار تومان ذکر شده است و مبلغ کل قرارداد ۹/ ۲۵میلیارد تومان خواهد بود. در این قرارداد در ارتباط با نحوه پراخت ذکر شده است: «با عنایت به مصوبات بانک مرکزی ایران و تعهد فروشنده در رفع تعهد ارزی، خریدار مکلف است هر زمان و در هر مکانی که فروشنده مشخص کند وجه قرارداد را به‌صورت ارزی تحویل دهد؛ ضمن اینکه با توجه به نبود زیرساخت کافی تا آماده شدن بستر مناسب در تاریخ قرارداد خریدار وجه را به‌صورت علی‌الحساب ریالی به حساب فروشنده واریز می‌کند تا زمان آماده شدن بستر مناسب طبق اعلام فروشنده ریال واریزی برگشت و در مقابل آن ارز به روش مورد نظر فروشنده تحویل داده شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس