عقب‌نشینی نفت از قیمت 61 دلاری - کراپ‌شده

آمریکا و اروپا پس از وقت‌کشی سه ساله در برداشتن تحریم‌های نفتی و بانکی، در صددند وعده‌هایی به مراتب نازل‌تر از تعهدات برجام و حتی نازل‌تر وعده راه‌اندازی کانال اس پی وی و اینستکس را اجرایی کنند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آمریکا و اروپا پس از وقت‌کشی سه ساله در برداشتن تحریم‌های نفتی و بانکی، در صددند وعده‌هایی به مراتب نازل‌تر از تعهدات برجام و حتی نازل‌تر وعده راه‌اندازی کانال اس پی وی و اینستکس را اجرایی کنند!

رئیس‌اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی دیروز گفت: قرار بر این است که تا یک میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به کانال مالی ایران و سوییس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود.

این اقدام توهین آمیز در حالی است که تعهد آمریکا و اروپا در برجام، لغو تحریم‌های نفتی و بانکی بود. پس از عهد شکنی و خروج ترامپ از توافق هم اروپا برای ترغیب ایران به انجام تعهدات، وعده داد کانالی برای خرید نفت ایران و فروش کالا راه‌اندازی کند.

البته این وعده نیز دروغ بود و اروپا قول داد با راه‌اندازی کانال اینستکس، بتواند پول نفت فروخته شده ایران به دیگر کشورها را دریافت و در ازای آن، غذا و دارو به ایران بفروشد.

اما جز یکی دو مورد فروش داروی چند میلیون دلاری این وعده اروپا هم عملی نشد! و این در حالی است که طبق موازین شورای امنیت، حتی کشورهای مشمول تحریم (و نه ایران که با قطعنامه ۲۲۳۱، تحریم هایش تعلیق شده) نیز در زمینه غذا و دارو، معاف از تحریم هستند.

حالا در اقدامی فریبکارانه که بی‌صداقتی غرب را نشان می‌دهد، کره جنوبی اجازه پیدا کرده تا یک میلیارددلار از دارایی‌های بلوکه شده ابران را به سوئیس منتقل کند تا سوئیس به ایران غذا و دارو بفروشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 4
    بابا فعلا مردم گیر دارو وغذا هستند-اول این مسئله را که پیشنهاد داده اند ببینید حل میشود،تا بعد-اصلا ببینید به این دووعده شان عمل میکنند(نفت دربرابر دارو وغذا...)!؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 4
    این خیلی بهتره اون یه میلیارد دلار بیاد تو ایران معلوم نیست چی میشه بهتره همش رو گوشت و روغن وارد کنید
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    5 1
    به به چه عالي حداقل غذا و دارو بهمون بدن خوبه. وگرنه اگه پول بدن معمول نيست تو حساب كدوم آقا زاده بره.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    2 0
    استقلال اقتصادی ........
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    4 1
    غذا و دارو رو مگه خودمون نمیتونیم تولید کنیم؟ مگر داروهای خیلی خاص. میمونه حیف و میل اموال توسط اقایون که اون رو نمیدونم میشه کاری براش کرد یا نه.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    آقایون دولت که برای بهره برداری انتخاباتی صبح تا شب مصاحبه میکنند که کشور پول دار شد. تا در انتخابات دوباره ملت رو فر دهند. انتخابات قبلی وعده برجام ۱ را دادند در انتخابات پیش رو وعده برجام ۲ را خواهند داد. مردم ایران بصیرت داشته باشید. برجام بهانه هست. مشکلات اقتصادی کنونی به بی لیاقتی مدیران دولتی برمیگردد و ریشه داخلی دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس