کد خبر 1186119
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن - کراپ‌شده

شماری از شیوخ قبایل مأرب با برگزاری نشستی، تأکید کردند که در کنار ارتش و کمیته‌های مردمی، عملیات آزادسازی این شهر راهبردی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، همزمان با فشارهای بین المللی برای جلوگیری از آزادسازی شهر «مأرب» یمن، روند مشارکت عملی قبایل این استان در عملیاتهای نیروهای ارتش آغاز شده است.

روزنامه الاخبار گزارش داد، دولت صنعاء در تلاش است که نسخه نیروهای دولت مستعفی یمن را در هم بپیچد و از طریق مذاکره با قبایل «عبیده»، «مراد» و «جهم» این روند را شتاب ببخشد؛ به گونه ای که طی روزهای گذشته چندین معاهده با مشایخ عبیده امضا شده است.

به گزارش این روزنامه، حزب «الاصلاح» -وابسته به اخوان المسلمین- اخیرا نشستی بین قبایل وابسته به خود برگزار کرد. شماری از شیوخ مأرب که اخیرا به نیروهای ارتش یمن پیوستند، در واکنش به نشست الاصلاح، نشستی را در صنعاء برگزار کردند.

بنا بر این گزارش، این شیوخ بر اهمیت آزادسازی مأرب از دست تروریستهایی تأکید کردند که از خارج مأرب به این استان منتقل شدند تا بتوانند از منافع اربابان خود دفاع کنند.

«ناجی المصری» از شیوخ قبیله جهم مأرب در این نشست تأکید کرد، ملت و سران یمن، عزم خود را برای آزادسازی مأرب جزم کردند؛ هر چند که فریاد ائتلاف متجاوز اماراتی-سعودی به خاطر این آزادی بالا برود.

المصری گفت: «فرزندان مأرب این شهر را آزاد خواهند کرد... هر کس از ساکنان این استان در صفوف شبه‌نظامیان الاصلاح حضور دارد، دست از جنگ بردارد».

وی تصریح کرد، شبه‌نظامیان الاصلاح، منابع و ثروتهای مأرب را به یغما می‌برند، فرزندان این شهر را به کام مرگ می‌کشانند و در برابر افکار بین الملل چنین وانمود می‌کنند که آزادکنندگان مأرب، «متجاوز» هستند.

این شیخ یمنی خاطر نشان کرد: «از وقتی که به دنیا آمده ایم، نشنیده‌ایم که در قوانین و سنتهای جهان، انسان را از آزادسازی سرزمین خود منع کنند. سیاه‌نمایی، مانع از آزادسازی استان ما از لوث اشغالگری نخواهد شد».

المصری همچنین تأکید کرد، مأرب نه ایالت آمریکایی است، نه استان متعلق به انگلیس و عملیات آزادسازی آن نیز ادامه خواهد داشت.

شیخ «سعید سلامه» از شیوخ قبیله «الجدعان» هم در این زمینه گفت: «مأرب از شش سال پیش، اشغال شده است و فرزندان آن در معرض، شنیع‌ترین جنایات قرار دارند».

سلامه با تأکید بر آزادسازی مأرب توسط فرزندان این شهر، خاطر نشان کرد: «هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه، مانع ما شود».

«ناصر الأقرع» یکی از شیوخ برجسته الجدعان هم گفت: «این عملیات، برای بیرون راندن اشغالگر است و فرزندان این استان به هیچ وجه هدف قرار نخواهند گرفت».

الاقرع خطاب به شماری از ساکنان مأرب که در ائتلاف سعودی حضور دارند، گفت: «برای ما عار است که مأرب، محلی برای اجرای طرحهای آمریکاییها و انگلیسیها باشد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    12 0
    توکل به خدا پیروزی نزدیک است
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      10 0
      ان شاء الله!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    9 0
    من الله التوفیق به امید آزادسازی شهر راهبردی مارب ومردم رنج کشیده آن
    • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      6 0
      انشاءالله
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    6 1
    مراقب حقه ها باشید
  • احمد رضا دارایی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    7 0
    یمن متحد وازاد
  • محمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 0
    بخدا قسم ارزوی من این است که در رکاب یمنی ها بجنگم‌ و شهید بشم خدا پشت پناهتان عزیزان ما
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    2 0
    به حق روز به این عزیزی خدا یمن را ازدست متجاوزین ازاد کند
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 0
    سرزمین قهرمانان یمنی بحول قوه الهی باید از چنگ تروریستهای ال سعودی امریکایی انگلیسی صهیونیستی بزودی ازاد گردد و برای همیشه سردمداران خیانت کار عربستان و امارات در جهنم این دنیا و در اخرت تا ابد بسوزند تا عبرت سایر خیانت کاران شود .
  • سیدمحمد محمد بطحایی زاده IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    2 0
    دعای ما پشت سر همتباران یمنی الخصوص حوثی ها هست انا فتحنا لک فتحا مبینا همیشه گفتم بمب اتم در مقابل حس شهادت طلبی شیعیان فوته فوت،،،،،،
  • محمد رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    نابودی آل سقوط
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    احسن به غیرت ومردانگی تون .خدا قوت میگن به همه یمنیهای باغیرت .به امید خدای بزرگ پوزه بن سلمان وهمدستانشو به خاک بمالین انهم با دست خالی .مطمئن باشین دنیا به شما افتخار خواهد کرد .تاریخ هم مردانگی شما را تاابد ثبت خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس