روابط میان آمریکا و روسیه هیچگاه تا این حد تیره نبوده است

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم کوتاه شدن دست دلار آمریکا از نظام مالی کشورش، گفت که روابط واشنگتن و مسکو هیچگاه تا این حد تیره نبوده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدام کشورش در کاهش وابستگی کشورش به دلار، بر لزوم افزایش استقلال مسکو از ارز رسمی آمریکا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

ریابکوف: مسکو با آمریکا درباره ایران تماس برقرار خواهد کرد

بر اساس این گزارش، ریابکوف که این سخنان را در پی احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر واشنگتن علیه مسکو مطرح می‌کرد گفت: ما باید خود را در برابر وابستگی به منابع مالی آمریکایی مقاوم کرده و نظام اقتصادی (روسیه) باید به وابستگی خود به این منبع سمی اقدامات خصمانه دائمی آمریکا پایان دهد.

این دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد که مسکو باید دست دلار را از تمامی عملیات مالی این کشور کوتاه کند.

لازم به ذکر است این سخنان ریابکوف در پی اعلام رسمی دولت بایدن مبنی بر اقدام برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه مقامات دولت روسیه به دلیل مسائل مختلف همچون پرونده قضائی «الکسی ناوالنی»، مساله اوکراین و همچنین ادعای واشنگتن و اتحادیه اروپا مبنی بر اقدام هکرهای دولتی روسیه برای هک کردن سیستم‌های کامپیوتری دولت آمریکا و اتحادیه اروپا مطرح شده است.

ریابکوف همچنین در ادامه سخنان خود پیش بینی کرد که واشنگتن در حال آماده ساختن خود برای وضع دستکم ۹۰ مورد تحریم دیگر علیه مسکو بوده که این تحریم‌ها تمامی بانک‌های دولتی، شرکت‌ها و تجار بزرگ این کشور را هدف قرار خواهند داد.

وی همچنین تاکید کرد که وضع این تحریم‌ها احتمالاً روابط میان دو کشور را به تیره‌ترین حالت ممکن از زمان جنگ سرد به این سو سوق خواهد داد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: چنین وضعیتی نه تنها در مورد اعتماد دوجانبه (میان آمریکا و روسیه) بلکه در مورد تخاصم میان دو طرف نیز تا به این حد (وخیم) نبوده است. ‌

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    یلسین نادان شوروی را تجزیه کرد و بلوک شرق را نابود کرد فقط به این امید که دشمنی با غرب تموم بشه ولی الان می بینن بیشتر شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس