کد خبر 1578397
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان بزرگ ترین بسته تحریمی آمریکا علیه روسیه نوشت:

خبرگزاری فرانسه - واشنگتن روز جمعه بزرگ ترین دور تحریم های خود را از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در دو سال پیش و همچنین پس از کشته شدن الکسی ناوالنی مخالف روس اعلام کرد که بیش از 500 نفر و سازمان از کشورهای مختلف را هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد سه مقام روسی از جمله افرادی هستند که به دلیل دست داشتن در این قتل توسط آمریکا هدف قرار گرفته اند.

شرکت‌هایی از 26 کشور، افراد از 11 کشور از جمله چین و آلمان، در میان بیش از 500 فرد و سازمان هستند که به دلیل تقویت ماشین جنگی روسیه یا کمک به قدرت برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته‌اند.

به این ترتیب تعداد نهادها و افرادی که از زمان آغاز جنگ هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته اند به بیش از 4 هزار نفر می رسد.

وزارت بازرگانی امریکا نیز بیش از 90 شرکت را به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری امریکا برای محروم کردن روسیه از منابع مورد نیاز برای حمایت از جنگش علیه اوکراین، اهدافی را از جمله در زیرساخت های مالی روسیه؛ بیش از دوجین کشور ثالث که از تحریم ها در اروپا، آسیای شرقی، خاورمیانه و صدها نهاد در مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و سایر بخش‌های کلیدی هدف قرار داده است که از تحریم ها در امان بودند.

در میان این لیست طولانی، بسیاری از شرکت های فناوری از بخش های نیمه هادی، اپتیک (تجهیزات نوری)، هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم های اطلاعاتی و حتی یک موسسه ریاضیات کاربردی وجود دارد.

سیستم پرداخت روسیه «میر» نیز تحریم شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توسعه آن به روسیه اجازه داده است زیرساخت مالی ایجاد کند که به این کشور اجازه می‌دهد تا از تحریم‌ها فرار کند و روابط شکسته ‌شده با سیستم مالی بین‌المللی را بازسازی کند.

کارت های میر که در سال 2015 در مواجهه با تحریم های غرب پس از الحاق کریمه در سال 2014 ایجاد شد - که در زبان روسی به معنای «جهان» و «صلح» است - به روس ها امکان پرداخت و برداشت پول در برخی از کشورهای خارجی را می دهد.

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا روز جمعه در بیانیه ‌ای به مناسبت دومین سال حمله به اوکراین هشدار داد: اگر پوتین بهای مرگ و ویرانی‌هایی را که به بار می‌آورد نپردازد، به این کار ادامه خواهد داد.

جو بایدن در بیانیه مطبوعاتی خود به «بیش از 500 تحریم جدید» علیه «افراد مرتبط با حبس ناوالنی» و «بخش مالی روسیه، صنایع دفاعی، شبکه‌های عرضه و عاملان دور زدن تحریم‌ها در چندین قاره اشاره می‌کند».

جو بایدن افزود: ما در حال برداشتن گام‌هایی برای ادامه کاهش درآمدهای بخش انرژی روسیه هستیم و من از تیم‌هایم خواسته‌ام حمایت خود را از جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و همه کسانی که برای دموکراسی در سراسر جهان می‌جنگند، افزایش دهند.

امریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022، مجموعه ای از تحریم ها را علیه مسکو اعمال کرده اند.

دولت بایدن مرتباً به اوکراین در مورد حمایت خود اطمینان می دهد، اما کمک نظامی جدید آمریکا به مبلغ 60 میلیارد دلار در حال حاضر به دلیل مخالفت دونالد ترامپ، که بسیاری از معاونانش در مجلس نمایندگان حضور دارند، در کنگره مسدود شده است.

رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان پارلمان خواست تا «پیش از اینکه خیلی دیر شود» هر چه سریعتر این بودجه را تصویب کنند.

جو بایدن گفت: اکنون زمان اثبات این است که امریکا به آزادی متعهد است و تسلیم کسی نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس