نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد مولود کعبه را بشارت دادند - کراپ‌شده

هم‌زمان با شب میلاد امیرمومنان حضرت علی (ع) نقاره‌های حرم مطهر رضوی میلاد مولود کعبه را به مسلمانان بشارت دادند.

به گزارش مشرق به نقل از آستان نیوز، در شب میلاد مسعود مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) آسمان بارگاه منور رضوی با نوای شادی‌بخش نقاره‌ها و گل‌آرایی و نورپردازی ویژه غرق در شادی و سرور شد.

این آئین سنتی که در ایام و مناسبت‌های ویژه همچون اعیاد و میلاد ائمه اطهار(ع) نواخته می‌شود، امشب ۶ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا، آسمان مشهد الرضا (ع) را سراسر نور کرد و زائران و مجاوران این حریم قدسی به‌سوی حرم مطهر مشرف شدند تا ضمن عرض ادب نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع)، میلاد پدر بزرگوار ایشان را تبریک گویند.

صدای مولودی‌خوانی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد و زائران و مجاوران هر یک در گوشه‌ای از این مکان مقدس به ذکر مناجات و راز و نیاز با پروردگار در این شب خجسته نشسته‌اند.

در مراسمی که به همین مناسبت در سالروز میلاد این امام همام مصادف با ۷ اسفندماه حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده‌شده، شاعران آئینی به شعرخوانی خواهند پرداخت و مداحان و ذاکران اهل‌بیت همچون امیر عارف و محمد جعفرنژاد به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت. سخنرانی این مراسم نیز بر عهده حجت‌الاسلام ناصر رفیعی است تا به تبیین فضائل و کرامات این امام همام بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    نقاره صدای زیبایی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس