کد خبر 1185530
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
بورس نمایه

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه و یا صندوق‌های جسورانه اکتشاف و بهره‌برداری فراهم شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، برخی سهامداران با درخواست «مسؤولان باید پای کار بازار سرمایه باشند» خواستار توجه بیشتر دولتی ها به بازار سرمایه و تقویت این بازار شدند.

در این مورد سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی و بررسی روند بورسی شدن معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

حاشیه‌های امروزِ بورس ۶‌اسفند ۹۹

وی در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه که با حضور رییس سازمان بورس برگزار شد، گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور این امکان وجود دارد که این معادن به صورت منطقه ای و استانی و یا با توجه به ذخایر معادن که از نوع فلزی آهنی و یا غیر آهنی هستند، دسته بندی شده و با تشکیل هیات موسسین از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی زمینه تأسیس شرکت سهامی عام پروژه و تأمین مالی از طریق پذیره نویسی مردمی فراهم شود.

وی توضیح داد: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در پایین دست نیز فراهم شده و این شرکت ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم کنند.

زرندی گفت: در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش معدن برگزار شده تا با تأسیس هیات موسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری ۸۲ معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به شرکت سهامی عام، مردم در توسعه معادن شریک شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: در حوزه صندوق های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدام خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم است.

وی همچنین گفت: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و... انجام شده که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر تسهیل کنیم.

زرندی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی معدنی منتشر شده که بیش از ۳ برابر مجموع اوراق منتشر شده در ۱۲ ماه سال ۹۸ است

معاون طرح و برنامه گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۰ شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تایید هیات پذیرش بازار سرمایه رسیده که بیش از عملکرد کل سال ۹۸ بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس