کد خبر 1185514
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
قالیباف: مجلس به دنبال اجرای فرمایشات رهبر انقلاب برای تفاهم و وحدت است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه، گفت: اجرای فرامین رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان مبنی بر تفاهم و وحدت جزو وظایف ماست و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خود خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: آیا روزی که جلسه غیرعلنی داشتیم و درخصوص بیانیه دولت اظهار نظر می‌کردیم، در مجلس بی‌احترامی و بی‌ادبی نسبت به رئیس جمهور رخ داد؟ آقای روحانی مجدداً در هیات دولت در موعظه اخلاقی بالای منبر رفته و به مجلس تذکر داد که چندین بار باید رهبری به شما تذکر دهد!

بیشتر بخوانید:

قالیباف در صحن مجلس: مجلس به هر قیمتی دنبال افزایش درآمد نیست

وی افزود: آیا وکلای ملت در مجلس بی‌ادبی و بی‌احترامی کردند یا اینکه دولت، مجلس را به عنوان یک نهاد مردمی نادیده گرفت و بدون مشورت با مردم بیانیه صادر کرد؟

نماینده ارومیه در همین راستا، ادامه داد: چه کسی بود که مخالفین خود را به جهنم حواله داد و آنها را ترسو خواند؟ آیا مردم این افاضات رئیس جمهور را فراموش کرده اند؟ مردم قضاوت کنند چه کسی حرف رهبری را زمین گذاشته است که آقای رئیس جمهور می‌گویند چرا مجلس حرف رهبری را زمین می گذارد! آیا ما اقتصاد مقاومتی را فراموش کرده ایم؟ آیا این دولت نبود که ناتوی فرهنگی رهبری را فراموش کرد؟ آیا الگوی پیشرفت ایران اسلامی را دولت به جای آورده است؟ اصلاح ساختار بودجه را که فرمان رهبر معظم انقلاب بود، آیا در دولت جایی دارد؟

جلال‌زاده اضافه کرد: آقای روحانی  می‌فرماید مردم را مأیوس نکنید؛ چه کسی مال مردم را در بورس هوا کرد؟ چه کسی دست به جیب مردم برد و قیمت ها را چندبرابر کرد؟ مقصر گرانی مسکن کیست؟ کدام وزیر گفت مسکن مهر مزخرف است و ۶ سال ترک فعل کرد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به قالیباف رئیس مجلس، گفت: آقای رئیس، از مجلس دفاع کنید و نگذارید مجلس را متهم کنند مجلس از حق قانونی و مصوبه خود دفاع کرده است هیچ کس حق ندارد جای مجلس تصمیم بگیرد این چه مرضی است که روسای جمهور آخر دولت ها به آن مبتلا می‌شوند و قوانین مجلس را کوچک می شمارند و پای در کفش دیگر قوا می کنند.

وی در همین راستا افزود: آقای قالیباف از جنابعالی می‌خواهم با توجه به اینکه در بیانیه دولت، مجلس تهدید شده و گفته اند که اگر مجلس تدابیر هوشمندانه دولت را نمی‌پذیرد، باید پای حرف و عمل خود بایستد، این هم تهدید است و هم اصل تفکیک قوا را مخدوش می‌کند لذا از جنابعالی قویاً می خواهم از حق مجلس دفاع کنید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه اظهار داشت: حتما هم مجلس شورای اسلامی و هم دو قوای دیگر و همه مسئولان و مردم عزیزمان قانون را مبنای کار می‌دانیم، به ویژه قانون رفع تحریم و همه مکلفیم که آن را اجرا کنیم و فرمان حضرت آقا و رهنمودهای ایشان مبنی بر تفاهم و وحدت هم جزو وظایف ماست، ما حتماً قانون را با همین محور همدلی و وحدت پیش می‌بریم و همه بدانند که هیچ کدام حق نداریم ذره ای از قانون عقب نشینی کنیم و مجلس هم حتماً از قانون عقب نشینی نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    این دولت کروناتحریم بیچارمون کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس