قالیباف فردا به استان چهارمحال و بختیاری می‌رود - کراپ‌شده

رئیس قوه مقننه با اشاره به تصمیم قاطعانه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، گفت: بیشترین منفعت ارز ۴۲۰۰ تومانی در جیب دلالان می‌رود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: محرومیت این استان دلیل اصلی برای انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان سومین مقصد سفر استانی بود.

رئیس مجلس پیش از برگزاری جلسۀ نهایی پیگیری نظارت میدانی استان سرافراز چهارمحال و بختیاری در خیابان منتهی به استانداری شهر کرد با مردم گفتگو کرد.

در ویدئوی زیر گفتگوی صمیمانه رئیس مجلس و مردم برا ببینید:

دانلود

رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت را مهم‌ترین کار مجلس دانست و ادامه داد: سؤال، استیضاح، تفحص و غیره برخی از ابزارهای نظارتی مجلس است؛ یک ابزار مهم‌تر برای نظارت درست و واقعی بازدیدهای میدانی است که در این سفرها به دنبال تحقق همین موضوع هستیم.

ببینید:

فیلم/ روز اول نظارت میدانی قالیباف در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به توصیه حضرت علی(ع) به مالک توضیح داد: ایشان در توصیه خود به مالک تاکید می‌کنند به آن دسته از مشکلات مردم رسیدگی کن که از کوچکی به چشم نمی‌آید و دسترسی به تو هم ندارند.

قالیباف افزود: مگر می‌شود ما خود را پیرو حضرت امیر(ع) بدانیم و در اتاق‌های خود، به گمان خودمان سرگرم کارهای بزرگتر شویم و محرومین را فراموش نکنیم؛ البته در حوزه برنامه‌ریزی برای حل مشکلات پیشران‌های درست و کلان را باید با دقت بررسی کنیم ولی حق نداریم در رسیدگی به وضعیت محرومان و دوردستان به این بهانه کوتاهی کنیم.

در نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستم

رئیس مجلس ادامه داد: من خودم سابقه کار اجرایی دارم و خودم را مکلف کردم که سنگ از جلوی مسیر مدیران اجرایی بردارم و هیچ‌گاه در بازدیدها و نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستم.

وی افزود: امروز ما در دو بخش آسیب‌پذیر شده‌ایم، یکی سوءمدیریت و یکی بروکراسی پیچیده که هر دو به فرصت‌های کشور آسیب می‌زند.

کسری بودجه یعنی دست کردن دولت در جیب مردم

قالیباف افزود: مجلس در تلاش است از تورم در حوزه قانون بکاهد و بستر را در حوزه خدمت روان کند.

وی با اشاره به یک پروژه در چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد: یک پروژه در این استان بیش از یک دهه است که به سرانجام نرسیده و مردم منطقه نسبت به مسؤولان ناامید شده بودند.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی قالیباف با مردم شهرکرد در خیابان +عکس

رئیس مجلس در خصوص کسری بودجه توضیح داد: کسری بودجه یعنی تورم و گرانی و به زبان ساده یعنی دست کردن دولت در جیب مردم؛ ما امروز باید اگر کسری بودجه هم داریم واقعی با آن مواجه شویم.

معطل ماندن پروژه‌ها نتیجه عدم اصلاح‌هاست

وی با اشاره به تصمیم قاطعانه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، ادامه داد: اینکه امروز یک تونل یا یک بیمارستان بیش از ده سال است به نتیجه نرسیده نتیجه همین عدم اصلاح‌هاست.

قالیباف اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شده ولی در اصلاح آن گام‌هایی که مدنظر بوده انجام نشده و حتما مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود اصلاحات را انجام خواهد داد.

وی توضیح داد: ما امروز در حوزه مصارف ارزی دقت کافی را نداریم؛ در همین سال ۹۹ بیش از ۹ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه اقلام ضروری مردم محقق شد و امروز خود مردم قضاوت کنند که آیا این موضوع توانسته ارزانی را ایجاد کند.

قالیباف: اگر دغدغه معیشت مردم را دارید، معضل ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل کنید

وی افزود: اگر دغدغه معیشت مردم را داریم باید ساختار بودجه را اصلاح کنیم تا دست دلالان قطع شود چون امروز بیشترین منفعت ارز ۴۲۰۰ تومانی در جیب دلال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم دغدغه اصلی مجلس است، افزود: ما در بودجه ۱۴۰۰ تولید و اشتغال و معیشت مردم را به جد پیگیری می‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در سال ۹۹ بیش از ۹ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه شد تا کالاهای اساسی ارزان به مردم برسد، گفت: این پول هزینه شد، حالا مردم قضاوت کنند که آیا در کالاهای اساسی ارزانی  دیدند؟ یا روز به روز شاهد گرانی های لجام گسیخته بودند؟

وی افزود: اگر کسی دغدغه معیشت مردم را دارد همین آسیب را رفع کند که هم پول مردم خرج شده و هم کالای گران به آن ها رسیده است. در این شرایط آیا مجلس باید اجازه دهد این فرایند غلط ادامه یابد یا آن را اصلاح کند؟ مجلس قطعا دست دلالان را قطع خواهد کرد.

دانلود

مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری در خصوص آب به حق است/ حل مشکلات استان با نگاه محرومیت‌زدایی

قالیباف در خصوص مسائل چهارمحال و بختیاری افزود: دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم احصا شده و جلسات متعددی با مدیران استانی برگزار شده‌ است و با همان نگاه محرومیت‌زدایی برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی کشاورزی و دامداری را ظرفیت‌های مهم چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت‌های بزرگی دارد و حتما با جدیت به این موضوع خواهیم پرداخت.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد: باید حمایت کنیم غبار محرومیت از چهره چهارمحال و بختیاری زدوده شود.

قالیباف آب را مطالبه اول مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مردم درخواست به حق و منصفانه‌ای دارند که حتما در کمیسیون کشاورزی و انرژی مجلس و با همراهی دولت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

رئیس مجلس در میان اهالی کوهرنگ گفت: شما در روزهای سخت دفاع مقدس و برهه‌های دشوار بعد از آن، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اید. امروز هم ما موظفیم همۀ امکانات را برای کاهش محرومیت و تقویت معیشت شما به کار گیریم. 

ویدئوی زیر را در این باره ببینید:

دانلود

 گزارش خبری  روز اول نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان سرافراز چهارمحال و بختیاری را در فیلم زیر ببینید:

دانلود

قالیباف گفت: روزی که فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شد، شجاعت و ولایتمداری مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری در تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام را شاهد بودم

رئیس مجلس در جلسۀ نهایی پیگیری نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خدمت کردن مردم باصفا، شجاع، ولایتمدار، مهمان‌نواز، اهل قناعت و محب اهل بیت علیهم السلام در استان چهارمحال و بختیاری افتخاری برای ماست. 

وی افزود: از اینکه به دلیل شرایط کرونایی برنامه‌ای برای تجمع و ارتباط نزدیک‌تر با مردم نداشتیم عذرخواهیم ولی از عزیزانی که خود به رسم مهمان‌نوازی تشریف می‌آوردند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس ادامه داد: وظیفۀ ما در نظارت میدانی، متوازن کردن پیشرفت، رفع تبعیض و اولویت دادم به مشکلات مناطق محروم است. 

قالیباف: اگر شیعۀ امیرالمومنین هستیم نمی‌توانیم در اتاق خود بنشینیم و دستور دهیم و حرف کسی که زمان دفاع مقدس تفنگ برنو و نان خود را برداشت و بدون شرط و شروط جهاد کرد را نشنویم

رئیس مجلس در نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در میدان حرف مردم را بشنویم، حرف مدیران را بشنویم و بر روند اجرای قوانین از نزدیک نظارت کنیم.

وی ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می‌فرمایند تو مسئول رعایت سهم مساوی محرومان با سایر افراد هستی و سهم کسانی را در نظر بگیر که به چشم نمی‌آیند و سخت‌تر به تو دسترسی دارند. 

قالیباف با بیان اینکه بین دو وظیفۀ مجلس در دو حوزۀ نظارت و قانونگذاری، اولویت را با نظارت می‌دانیم، گفت: ریل سیاستگذاری مجلس پیگیری مشکلات معیشتی محرومان و پیگیری مشکلات مناطق محروم است. 

وی  ادامه داد: حضور در میدان خود مدیران و مسئولان را هم از خواب غفلت از وضعیت معیشتی مردم بیدار می‌کند.

رئیس مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می‌خواهیم سنگ از سر راه مدیران اجرایی برداریم، هذف نظارت میدانی مچ‌گیری و سنگ‌اندازی نیست، گفت: هر مدیری را که قوی و امین است، به نحوی حمایت می‌کنیم که شجاعت در تصمیم‌گیری هم پیدا کنند. دیوانسالاری در نظام اداره کشور ما را آسیب‌پذیر کرده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    15 10
    درود بر سردار فدایی داری دکتر
  • حاج منصور IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    5 9
    هميشه مردم بايد تاوان كم كاري و كار نابلدي مقامات سياسي و اقتصادي را بدهند . 
  • ابی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 3
    برنج هندی۱۰ کیلویی۷۰ هزارتومان بود ارز۴۲۰۰رابرداشتند الان شده ۲۵۰۰۰۰
    • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      هنوز برنداشتند با ارز 4200 تومانی شده این قیمت در واقع دولت ارز 4200 تومانی را به نورچشمی هایش می دهد تا بعد با قیمت آزاد در بازار بفروشند
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      برنج هندی مدتهاست که با دلار 4200 تومانی خریداری می شود اما با قیمت گزاف دلالان می فروشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس