مجلس به هر قیمتی دنبال افزایش درآمد نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این گونه تعبیر نشود که مجلس به هر قیمتی به دنبال افزایش درآمد است و ما مخالف افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد حذف بند الحاقی (۱) تبصره (۷) لایحه بودجه اظهار داشت: در پاراگراف اول جز (۴) بند (ب) تبصره (۱) در حقیقت حقوق ورودی کالاهای اساسی و دارو اصلاح شد و به دولت اجازه داده شد برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی ارز ترجیحی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

دستور قالیباف درباره پیگیری حل اختلاف دولت و مجلس

وی افزود: بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۷) لایحه بودجه ایهام دارد و باید مشخص شود که حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو بر اساس ارز ترجیحی محاسبه می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نظری مبنی بر اینکه حقوق ورودی کالاهای اساسی و دارو بر اساس سامانه ETS محاسبه شود، ندارد. بنابراین برای رفع ابهام موجود این بند را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا اصلاح شده و شفاف شود.

قالیباف اظهار داشت: ما در مجلس در ساختار بودجه دو نکته را مدنظر داریم؛ حوزه گمرک  کشور باید شفاف شود و هر فرد نتواند قانون را به سلیقه خود تفسیر کند یا اینکه دست دولت را باز بگذاریم که بر اساس خواسته خود نرخ‌ها را تعیین کند. باید شفافیت اعمال شود.

وی افزود: کالاهای اساسی مانند نهاده‌های دامی و کالاهایی که با زندگی و مصرف روزانه مردم سر و کار دارند و مواد اولیه مورد نیاز تولید نباید تحت عنوان افزایش درآمد گران شود؛ مجلس با این موضوع مخالف است.

رئیس مجلس گفت: تذکر من به آقای پورمحمدی نیز در این راستا بود که مجلس به هر قیمتی به دنبال افزایش درآمد در بودجه نیست و با رشد درآمدی که منجر به تورم شده و اشتغال را تحت تأثیر قرار دهد مخالف است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این موضوع می‌کند.

قالیباف تصریح کرد: بند الحاقی (۱) تبصره (۷) لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم و کمیسیون باید این موضوع را شفاف کند و در این فرآیند به کالاهای اساسی مردم، مواد اولیه تولید و دارو توجه ویژه‌ای داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس