کد خبر 1185475
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
وزیر کشور:‌ روند کرونا در کشور نزولی شد/بسیاری از شهر‌ها از قرمز به نارنجی رفتند

جمعی از دانشجویان تاجیک مقیم ایران در نامه‌ای به بازجویی و بازداشت تعدادی از دانشجویان تاجیک مقیم ایران پس از بازگشت به کشورشان اشاره کرده و از وزیر کشورخواستند تا این مسئله را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، جمعیت جوانان مسلمان تاجیک متشکل از دانشجویان تاجیک مقیم ایران در نامه‌ای به بازجویی و بازداشت بیش از ۵۰ تن از دانشجویان تاجیک مقیم ایران پس از بازگشت به کشورشان اشاره کرده و از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران خواستند تا این این مسئله را از مقامات جمهوری تاجیکستان پگیری کند.

«بسمه تعالی

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند جمعیت جوانان مسلمان تاجیک متشکل از دانشجویان تاجیک مقیم ایران، ضمن قدردانی از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران طی حدود ۳۰ سال گذشته از دانشجویان تاجیک، با توجه به سفر حضرتعالی به کشور تاجیکستان لازم می‌داند مطلبی را خدمتتان بیان نماید.

طی ماه‌های اخیر مقامات امنیتی جمهوری تاجیکستان تعدادی از شهروندان خود را که در جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده اند به بهانه‌های مختلف بازداشت و دادگاه این کشور آن‌ها را محاکمه کرده است.

بیش از ۵۰ تن از دانشجویان تاجیک مقیم ایران پس از بازگشت به کشور بازداشت شده و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفته، تعدادی از آنان آزادی مشروط گرفته و تعدادی دیگر به جرم‌های واهی متهم و به حبس‌های طولانی محکوم شده اند.

مقامات جمهوری تاجیکستان اتهاماتی از قبیل افراط گرایی، تروریسم و جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران را در خصوص این افراد مطرح کرده‌اند. این درحالی است که این دانشجویان به صورت قانونی و با اقامت معتبر در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل بوده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دادگاه این افراد پشت درهای بسته انجام گرفته و آن‌ها به ۶ تا ۱۴ سال حبس محکوم گشته اند.

جمعیت جوانان مسلمان تاجیک خواستار پیگیری جدی این مسئله توسط حضرتعالی از مقامات جمهوری تاجیکستان می‌باشد.

با تشکر

جمعیت جوانان مسلمان تاجیک(دانشجویان مقیم ایران)»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاوشگر فضایی GB ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    از دیکتاتوری چون رحمان که فریب ال سعود رو خورده و مزدور شماره 1 وهابیت شده چه انتظاری میشه داشت ؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    باید به رهبری نامه می زدید. از اینا آبی گرم نمیشه
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    امان از پول های کثیف عربستان.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    مسعولین تاجیکستان دیگه چه مرگشونه
  • سرباز IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 1
    آقا باید نفوذمون تو تاجیکستان و افغانستان و آذربایجان رو گسترش بدیم. باید رو فرهنگ مشترکمون کار کنیم. آسیای میانه بازار بزرگیه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    سگ های وهابی همه جا فعال هستند
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    دولت تاجیکستان متأسفانه این دولت جیره خوار عربستان باعث شده که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی نتوانند از دکتری خود دفاع کرده و مبلغ زیادی ارز هم به آن دولت و فاسد داده اند در حالیکه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی مرحله پیش دفاع خود را نیز انجام دادند.
  • DE ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    زنگ عملیات موذیانه پان عربیسم ، پان ترکیسم ، پان کردیسم تو منطقه داره به گوش میخوره! اخه ایران چه هیزم تری به دولت تاجیکستان فروخته که اینقدر بی ادب و بی حیاء شدن؟ حالا که اینحوریه باید روابط مردم ایران و تاجیکستان خیلی قویتر از گذشته بشه. ما نباید معطل دولت تاجیکستان بشیم . شاید صد سال سیاه خواست پادوی وهابیها باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس