معاون سید حسن نصرالله: انیس نقاش نزدیک به شهید مغنیه بود و نقش زیادی در محور مقاومت داشت

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که مرحوم انیس نقاش مفکر و مبارز برجسته لبنانی نقش زیادی در محور مقاومت داشت و بیش از نیم قرن در همین محور باقی ماند.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت درگذشت «انیس نقاش» مبارزه و مفکر برجسته لبنان به نقش بزرگ مرحوم در محور مقاومت اشاره کرد و گفت: «وی از عنفوان جوانی در کنار فلسطین ایستاد و هر کسی در کنار فلسطینیان قرار داشت، با او بود و هر کسی علیه ملت فلسطین موضع‌گیری می‌کرد، علیه او می‎شد».

بیشتر بخوانید:

وقتی چشمان انیس نقاش از شدت گریه سرخ شد

شیخ نعیم قاسم که با شبکه خبری المنار گفت‌وگو می‎‌کرد، افزود: «نقاش صاحب بصیرت و نگاه نافذی داشت و بیش از نیم قرن در همان محور باقی ماند».

وی ادامه داد: «انیس نقاش نزدیک به شهید عماد مغنیه بود و مشاوره می‌داد و کارهایی انجام می‌داد که از دست هیچ کس به غیر از شخصیتی شبیه او بر نمی‌آمد».

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح: «همزمان با تحولات منطقه در اولین دوره‌های فعالیت و همکاری او مقاومت فلسطین از طرسق جنبش فتح، پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم خورد و فورا به آن گرایش پیدا کرده و از انقلاب اسلامی حمایت کرد و توانست به رکن اصلی ارکان دفاع از فلسطین و انقلاب اسلامی تبدیل شود و زمانی که مقاومت اسلامی آغاز به کار کرد، او یکی از سربازانی بود که به شکل غیر علنی فعالیت می‎کرد و با یکدیگر نقش مهمی در حمایت از محور مقاومت ایفا کرده بودند».

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که هم و غم آقای نقاش فلسطین و پایه‌های فکری او ایران و مقاومت لبنان و ضد آمریکایی بود، تا نتیجه آن به نفع مقاومت و آزادسازی فلسطین تمام شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان نیز این ضایعه را به خانواده نقاش و همه اصحاب و یاران مقاومت و دوستداران او تسلیت گفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس