کد خبر 1185162
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
بالا گرفتن تنش میان مسکو و اروپا/ بورل: اتحادیه اروپا احتمالا روسیه را تحریم می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه در مصاحبه‌ای عصر سه‌شنبه خواستار محدود شدن مذاکرات با ایران به مسئله برجام شد.

به گزارش مشرق؛ «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه خواستار محدود شدن گفت‌وگوها با ایران به مسئله برجام شد.

 بورل که در اندیشکده «شورای آتلانتیک» حضور داشت در پاسخ به سئوال مجری برنامه که درباره گفت‌وگو با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای و موشکی پرسیده بود گفت: «شاید مسائل دیگری هست که باید مد نظر قرار بگیرند اما همه چیز را نباید به صورت با هم مطرح کرد، چون در این صورت، روند [گفت‌وگوها] مسدود می‌شود.»

او در ادامه گفت: «برای ما اروپایی‌ها، توافق هسته‌ای در حکم پیروزی دیپلماسی است و به آن افتحار می‌کنیم و ما بعد از اینکه دولت ترامپ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد تلاش کرده‌ایم آن را حفظ کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعتراف کرد کشورهای اروپایی بعد از خروج «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برجام نتوانسته‌اند به تعهداتشان در محقق کردن مزایای اقتصادی برای ایران عمل کنند. 

او گفت: «ایران تا آن زمان [زمانی که ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد] به تعهداتش در برجام پایبند بود و این پایبندی را برای مدت طولانی ادامه داد. آنها الان دیگر این کار را انجام نمی‌دهند، اما در این سو، ما تعهدات اقتصادی‌مان را اجرا نکردیم. این مسئله ساده‌ای نیست. ایران درباره محقق نشدن رفع تحریم‌ها گلایه داشت. ما سعی کردیم از طریق اینستکس تجارت مشروع را برقرار کنیم اما نتیجه چندان بزرگی حاصل نشد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت باید از فرصت ایجادشده در نتیجه توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی استفاده کرد.

جوزپ بورل گفت: «باید از فرصت ایجادشده در نتیجه توافق ایران و آژانس اتمی برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی استفاده کنیم. این مستلزم بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها است. توافق هسته‌ای، فقط توافق در زمینه هسته‌ای نبود بلکه توافق هسته‌ای و اقتصادی بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    18 1
    صهیونیست ها افسار سیاستمداران غربی را در دست دارند و غربی ها بی تعهد و دروغگو هستند و به فکر حقه ای دیگر هستند
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    این حرفها فقط برای فریب ایران است تا به اسم جلسه غیر رسمی و اینکه آمریکا مهمان است زمینه بازگشت امریکا به برجام را بدون هیچ هزینه ای و تعهدی ایجاد کنند،
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    6 1
    شما که قدرت ندارید پشت حرفتان بایستید، شما که به یک تشر آمریکا هست ونیست خودتونو رها میکنید چه برسه به قول وقرار، شما که اگر صهیونیستها اجازه ندن آب به شکم خود نمیریزید تا تشنه نمونید، شما که... بی وجودها - لا اقل دیگران را متهم نکنید
    • محسن IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      0 0
      بگید شما که خبیث تر از اونا هستید و نوکر بی اراده اونا
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    اروپایی ها کودک و تحت تکفل آمریکا و یهود بین المللی هستند هیچ اراده و اختیاری از خود ندارند، پس لطفا ژست و ادای بزرگی در نیاورید !
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    واقعا که قوم یاجوج وماجوج که میگن همین جماعت انگلوساکون ها هستند در مورد یک مساله ای که یکبار مذاکره شده مذاکره مجدد چه معنایی میده، حالا شما خیلی مرد هستید به تعهدات قبلیتون عمل کنید
  • جواد US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    سلام بمب را بسازین وازمایش کنید تا ملت رنجکشیده شاد بشن
  • جواد US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 1
    سلام بمب را بسازین وازمایش کنید تا ملت رنجکشیده شاد بشن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    4 0
    ایران اسلامی مخالف سلاحهای هسته ای هست و از نظر انسانی متعهد به این مسئله هست و از هیچ کشور یا فردی هم نمیترسد. وهمچنین پایبند به برجام بوده ولی متاسفانه اروپا و آمریکای پر مدعا زیر تعهد خود زدند و نقض تعهد کردند، بایستی آنها به تعهد خود برگردند و عملا اثبات کنند بعد از ایران انتظار داشته باشند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    اروپایی های حقه باز نوکر آمریکا مارا به خیر شما امیدی نیست چه انتظاری از شما هست وقتی از یک رژیم فندقی مثل اسرائیل دستور می گیرید
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 0
    با اینکه کم کم داره یخ اروپاییها باز میشه، ولی بازم نمیشه اعتماد کرد.
  • رحیم IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    3 0
    هیتلر خوب صهیونیست ها می‌شناخت به خاطر همین دستور قتل عامشون داد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 0
    هدف دشمن از این شوها فقط برنامه ریزی جهت حمایت از کاندیدای غربگرا در انتخاباته ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس