کد خبر 1185076
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
آب نمایه آب آشامیدنی نمایه روستا

استاندار خوزستان درباره علت قطعی آب در اهواز گفت: تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز دچار مشکل شده و سریز آب باعث شده پمپ‌ها زیر آب بروند.

به گزارش مشرق، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تعمیرات تصفیه خانه شماره ۲ آب اهواز ضمن تشریح علت قطعی آب اهواز اظهار داشت: صبح امروز حدود ساعت ۶ بود به من اطلاع دادند تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز دچار مشکل شده و سریز آب باعث شده پمپ‌ها زیر آب بروند.

بیشتر بخوانید:

استاندار مسئله‌دار چرا به جای عزل ارتقاء گرفت

وی افزود: بنابراین مجبور شدند به خاطر این مشکل و برای اینکه کدورت آب ایجاد نشود، تا تعمیرات کامل پمپ معیوب آب شهر را که قسمت اعظم به خصوص غرب شهر و یک قسمت کمی از شرق شهر اهواز را شامل می‌شود قطع کنند.

استاندار خوزستان گفت: این تصفیه خانه ۶  پمپ دارد که ۵ پمپ آن بسیار مجهز است و تعمیراتشان به خوبی انجام شده ولی متاسفانه پمپ ششم، پمپ فرسوده‌ای بود، که من همینجا هم ایراد گرفتم و تذکر دادم به مدیران آبفا که چرا دقت نکردند پمپی که خراب است و اشکال دارد باید زودتر درست می‌شد،  به هر حال آن پمپ شکست و سرریز آب سبب شد پمپ‌ها زیر آب بروند. 

وی درباره تعطیلی ادارات امروز اهواز گفت: صبح زود ما برای بازدید از این مجموعه تصفیه خانه رفتیم. همه عوامل مشغولند و من امیدوارم، این طور که به من قول دادند تا بعد از ظهر امروز حدود ساعت ۵ مجدد گردش آب شهرمان فراهم شود.

سلیمانی دشتکی افزود: ان شاء‌الله مشکل مردم برطرف می‌شود،  ما به همین دلیل و به دلیل کم آبی و اینکه کمبود آب ممکن است تبعاتی برای کرونا هم داشته باشد ادارات را تعطیل اعلام کردیم. مردم امروز را حداقل در صرفه‌جویی از مصرف آب کمک کنند و هم رعایت بهداشت و هم اینکه تبعات کرونا نداشته باشیم، کمک کند.

وی در خصوص مصوبات امروز ستاد تسهیل موانع تولید استان نیز گفت: امروز را با آنکه تعطیل اعلام کردیم اما جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داشتیم. ۶ تا دستور در ارتباط به مشکلات کارگاه‌ها وجود داشت. بحث مشکلات مجموعه‌های کارگاهی با بانک‌های عامل بود،صحبت کردیم تقریباً یکی دو مورد قضایی شده بودند خواهش کردیم که دستگاه قضا زودتر نتیجه‌گیری کند.

استاندار خوزستان در خصوص اقدامات برای رفع موانع تولید گفت: یکی دو مورد هم در خصوص مصوبات همین ستاد تسهیل بود که با بانک‌های عامل صحبت و قرار بر رفع مشکل شد. یکی دو مورد هم با سازمان تامین اجتماعی بود قرار شد آن چیزی که در اختیار استان است حل کند آن چیزی را هم که باید مکاتبه کند به سرعت انجام بدهند.

وی افزود: یک مورد هم در ارتباط با بانک سپه بود در سقف اختیاراتش اقدام بکند و خارج از سقف هم مکاتبه کند. یک مورد هم درباره واگذاری زمین به مجموعه فولاد بود توسط راه و شهرسازی، که صحبت شد، قرار شد آن مورد هم به سرعت انجام بشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    یا این اقا اسم خودش را عوض کند یا از استانداری خوزستان که وارث کلی ناکارامدی عقب افتاده است استعفا دهد دوست نداریم اسم اسطوره ای ایران زمین از این به بعد با نارضایتی مردم و مشکلات ریز و درشت خوزستان عزیز گره بخورد
  • بهزاد US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    بابا آب از صبح قطعه دستشویی نمیشه بریم درستش کنید این حرفا چیه میزنید اه
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    گفتم شاید مثل امریکا برف و یخبندان باعث قطع آب شده.
  • جمال IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 1
    مطلب مهمی نیست بیخودی بزرگش نکنید بقیه استانها هم مشکلات دارند نباید فقط یک قطعی آب را بحران جلوه داد مصرف را باید مردم کنترل کنند.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    الان ساعت ۶ و۵۰ دقیقس ولی آب هنوز قطعه کوی ملتیم که جزء قطعیا مثلا نبود
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    خوزستان و اهواز تا کی باید با مشکل قطعی آب و افت فشار آب مواجه بشن؟ آخه الان وقتش بود اونم توی شرایط وخیم کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس