کد خبر 1168159
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مصرف آب نمایه آب آشامیدنی نمایه

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: ۳میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک شامل طرح اب اُمید قرار گرفته اند و شامل تخفیف صد در صدی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، حمیدرضا کشفی امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار  با اشاره به طرح آب امید اظهار کرد: ۳میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک شامل طرح اب اُمید قرار گرفته اند و شامل تخفیف صد در صدی قرار خواهند گرفت، در این طرح برای مشترکان خوش مصرف ۱۵ مترمکعب و پرمصرف ۲ برابر این رقم و بد مصرف بیش از دو برابر دسته بندی شده است.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: ضمن شناسایی مشترکان مرمصرف دستورالعمل‌هایی برای مدیریت مصرف اطلاع رسانی شده است.

بیشتر بخوانید:

بومی‌سازی یک دستگاه تحریمی برای حل معضل آب مناطق محروم

وی افزود: با اجرای طرح آب امید به دنبال کاهش ۱۰ درصدی مصرف  در کشور هستیم و ارائه مشوق و تخفیف صد در صدی می‌تواند نقش مناسبی در مدیرت مصرف داشته باشد.

کشفی  با اشاره به طرح فاضلاب اهواز بیان کرد: مشکلات زیر ساختی در خصوص جمع آوری فاضلاب‌های اهواز وجود دارد که در حیطه فعالیت شهرداری اهواز است و ارتباطی با وزارت نیرو ندارد.

بیشتر بخوانید:

برق ۵ میلیون مشترک در کشور رایگان شد

به گفته وی؛ تصفیه خانه اصلی شهر در مرحله نهایی قرار گرفته و تصفیه خانه غرب در مرحله تامین بودجه است.

کشفی ادامه داد: ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه برای اجرای این طرح برداشته و ۲۵ درصد آن تخصیص داده شده، بازسازی نقاط ریزشی آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت کار بازسازی نقاط ریزشی که در هنگام بارندگی مشکل ساز و منجر به سرریز شدن فاضلاب می‌شد، آغاز شده که بخشی انجام و بخش دیگر در دست انجام قرار دارد.

این مقام مسول در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: عوارض ۲۰ تومانی در قبوض آب به منظور تامین بخشی از هزینه‌ها است که در قانون مشخص شده است، باید کار به گونه باشد که زیان شرکت‌های آب و فاضلاب جبران شود.

به گفته وی؛ اجرای طرح آب امید حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد براش رکت اب و فاضلاب داشته است.

کشفی ادامه داد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دنبال شفاف سازی نحوه اخذ آب بها هستیم  و کسانی که برای آن‌ها تعرفه‌های بیشتر اعمال می‌شود اطلاع رسانی خواهد شد.  

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: ۵۱.۵ درصد جمعیت شهری زیر پوشش هستند، در برخی شهرها تصفیه خانه مکفی است، اما شبکه نداریم و بر عکس.
 
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: برای شبکه روستای دسترسی ۸ درصدی جمعیت از شبکه فاضلاب در نظر گرفته شده بود که به دلیل عدم تامین بودجه محقق نشده است.

کشفی با اشاده به تعاملات با عراق در زمینه اب و برق بیان کرد: تعاملات  با کشورهایی مانند عراق بیشتر در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی است  و توانایی پیمان کاران باعث ایجاد  تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب با کیفیت عالی  توسط این پیمانکاران و مشاوران داخلی شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احسان معتمدی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    دروغگو های کذاب آشر قیمت را چندبرابر افزایش داده آید که هیچکس از ما مستضعفین نه آب بخوریم نه حمام کنیم چون پول نداریم برای پول دارها مهم نیست زندگی ما را جهنم کرده آید
  • حسین IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    آقا... آقا... لطفا آب رو بگذارید برای مردم بمونه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس