کد خبر 1184604
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تداوم افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

افت ۵۸درصدی حجم و کاهش ۴۶درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بهمن ماه امسال در فرابورس ایران رقم خورد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در یازدهمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۴۹میلیارد و ۱۹۹میلیون ورقه بهادار در ۱۵میلیون و ۱۷۳هزار نوبت به ارزش ۲۰۲۷هزار و ۵۹میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت ۸درصدی حجم، افزایش ۳۰۶درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۲۴درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۰۷میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۶هزار و ۶۲۱۵میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید:

بورس تهران به قیمت‌های ارزنده‌ای رسیده است

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۴میلیارد و ۵۹۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۵۰هزار و ۶۷میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۳میلیارد و ۹۶۳میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۱۰هزار و ۸۵۲میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۱۷۳درصدی حجم و رشد ۴۳۳درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۳۸درصدی حجم و رشد ۱۲درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۸ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۳۷۵میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۲۷۹هزار و ۶۶۴میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۹۸۶درصدی حجم و ۱۰۰۱درصدی ارزش معاملات این بازار در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۷۳۰۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۰۷میلیارد و ۱۵۴میلیون ریال و ۲ میلیون و ۱۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۲۴۳میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۳۸۸درصدی حجم و رشد ۳۸۳درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افت ۵۸درصدی حجم و کاهش ۴۶درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با بهمن ماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات بهمن ماه امسال را از ارتفاع ۱۷هزار و ۵۳۱واحد آغاز کرده بود با ثبت افزایش ۰.۳ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۷هزار و ۵۹۰واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۸هزار و ۹۳۶میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت افت یک درصدی به عدد ۱۸۷۵۳هزار و ۳۰۵میلیارد ریال رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس