کد خبر 1184349
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
ترامپ نمایه

افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که در صورت تأسیس حزب جدیدی توسط رئیس‌جمهور سابق این کشور، نیمی از اعضای حزب جمهوری‌خواه به آن می‌پیوندند.

به گزارش مشرق، بعد از وعده «دونال ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تغییر آینده حزب جمهوری‌خواه و بازگشت به عرصه سیاسی، بخش بزرگی از جمهوری‌خواهان حامی پیوستن به او هستند.

به نوشته وبگاه «هیل»، نظرسنجی جدیدی که نتایج آن شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) منتشر شد، نشان می‌دهد نیمی از اعضای حزب جمهوری‌خواه می‌گویند اگر ترامپ حزب جدیدی تأسیس کنند، به آن حزب می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید:

نخستین سخنرانی عمومی ترامپ پس از ترک کاخ سفید

در این تحقیق که توسط دانشگاه «سافُک» و به سفارش روزنامه «یو.اِس.آ تودی» انجام شده، ۴۶ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که این حزب را ترک کرده و به حزب ترامپ می‌پیوندند.

۲۷ درصد از اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز گفتند در این حزب باقی می‌مانند. ۲۷ درصد باقی‌مانده نیز به گفته خودشان، هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند.

یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه در شهر «میلواکی» به این روزنامه گفت: «ما احساس می‌کنیم که جمهوری‌خواهان به اندازه کافی برای ما مبارزه نمی‌کنند و همزمان شاهد آن هستیم که ترامپ تا جایی که می‌تواند هر روز و با جدیت برای ما می‌جنگد».

نصف جمهوری‌خواهان به حزب ترامپ می‌پیوندند

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷۶ درصد از جمهوری‌خواهان نیز تصریح کردند که در صورت حضور مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، از او حمایت می‌کنند. ۱۲ درصد به این سوال، پاسخ خیر داده و ۱۲ درصد دیگر نیز گفتند هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

روز گذشته نیز یک منبع مطلع گفت که رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد طی اولین سخنرانی عمومی خود بعد از ترک کاخ سفید، درباره آینده حزب جمهوری‌خواه صحبت کند.

ترامپ هفته قبل بعد از تبرئه‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا» طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 4
    وقتی که برای مردم کار می کند، مشخصه که مردم به او اعتماد دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس