رزمایش مرکب امنیت دریایی ایران و روسیه

امیر دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: امسال تعدادی از کشورهای شمال اقیانوس هند که صاحب سبک در حوزه دریا و دریانوردی هستند برای رزمایش ابراز تمایل کردند.

به گزارش مشرق، امیر دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، با اشاره به پیام این رزمایش گفت: ما در همه رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم که پیام جمهوری اسلامی ایران صلح و دوستی است و همچنین اراده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش برای حضور در دریا و تأثیرگذاری مثبت یک تصمیم جدی بوده و خواهد بود و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور اقیانوسی است و بنادر اقیانوسی دارد نمی‌تواند به اقیانوسی که بر آن مشرف است بی‌تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با شناورهای روسی و هندی که به رزمایش مشترک با ایران آمدند+عکس

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده مشارکت دوستان و هم افزایی مسئولانه در حوزه شمال اقیانوس هند توسط کشورهای حاشیه اقیانوس امکان‌پذیر است و ما در این دو از نمایش که در دو سال متوالی برگزار شد این پیام را اعلام کردیم و همین که امسال تعدادی از کشورهای شمال اقیانوس هند که صاحب سبک در حوزه دریا و دریانوردی هستند ابراز تمایل کردند که در رزمایش ما شرکت کنند.

ببینید:

عکس/ رزمایش مرکب امنیت دریایی ایران و روسیه

امیر طحانی گفت: این نشان می‌دهد که پیام ما به گوش مخاطبین رسیده است و مطمئن باشید در سال‌های آینده و رزمایش‌های بعدی با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد و این مهم جزو طرح ریزی‌هایی است که ما در برنامه‌ریزی‌های اولیه خود مد نظر مان بوده است.

ارتش و سپاه نیروی متفاوت و جدا از هم نیستند

 سخنگوی این رزمایش درباره همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و تعامل این دو نیروی دریایی در رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند اظهار داشت: ارتش و سپاه نیروی متفاوت و جدا از هم نیستند بلکه یک نیروی واحد برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران هستند. درست است که روی کاغذ مسئولیت‌های هر کدام از دو نیرو به تفکیک و به وضوح مشخص است اما دشمنان بدانند که این دو نیرو به عنوان یک شجره و ید واحد، مشتی محکم در دفاع از مرزهای آبی و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها هستند و برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای شک و تردید به خود راه نمی‌دهند.

امیر دریادار غلامرضا طحانی در پایان گفت: همگان بدانند که تعامل میان دو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه با قوت ادامه دارد و اکنون که ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، این تعامل و هم افزایی نه تنها در آب‌های سرزمینی بلکه در آب‌های آزاد روز به روز در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    14 2
    این اقتدار هست که عزت میاره، نه التماس.
  • عماد US ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    4 1
    سلام ، امیدوارم ایران همیشه سربلند و پایدار باشه
  • امین IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 2
    اینگونه خبرها را منتشر می‌کنیم که مردم به شک می افتند و میگویند دروغ است ، چند کشور ابراز تمایل کردند اما نام این چند کشور آورده نمی شود ، یا این خبر منتشر نشود یا اگر منتشر میگردد بصورت مجهول بیان نشود که مخاطب احساس عوام فریبی نکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس