وال‌استریت‌ژورنال

خبرنگار یک روزنامه آمریکایی شامگاه چهارشنبه گزارش داده هیچ گفت‌وگوی مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده است.

به گزارش مشرق، «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» در بروکسل در حساب توییتری خود از صورت نگرفتن تماسی مستقیم تا کنون و پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا میان تهران و واشنگتن خبر داد.

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در حساب توییتری خود نوشت: برداشت من از گفتگو با چند منبع آگاه این است که تا کنون گفت‌وگویی مستقیم میان آمریکا و ایران صورت نگرفته است. علاوه بر این برداشت من این است که ادامه این روند برای مدتی طولانی‌تر عجیب خواهد بود.

گفتنی است اظهارات این خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در حالی بیان شده است که ساعاتی پیش شبکه العربیه اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفته است: به دنبال توافق هسته‌ای جدیدی هستیم که فعالیت‌های ایران در منطقه را نیز در بر بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تمامی گزینه‌ها در برابر دولت بایدن برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران مطرح است. دولت بایدن به طور کلی به دنبال گزینه دیپلماتیک است.

این وزارتخانه در ادامه مدعی شده بود: کشورهای منطقه و جهان نگرانی‌هایی از پرونده هسته‌ای ایران دارند. واشنگتن پیش از بازگشت ایران از نقض هایش (در برجام) به توافق هسته‌ای باز نخواهد گشت.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: امنیت منطقه به علاوه جلوگیری از به دست آوردن سلاح هسته‌ای از سوی ایران در اولویت قرار دارد. دیپلماسی، اسلوب برتر برای استقرار صلح در منطقه به شمار می‌رود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما با همپیمانان مان برای پیشبرد روند دیپلماتیک در خصوص پرونده هسته‌ای ایران کار خواهیم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ میلادی با خروج از برجام، تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کشورمان اعمال کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    خوب پس حتمأ دولت روحانی داره یه کارهایی میکنه.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس