کد خبر 1182601
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
امیرآبادی: برداشت هیات رئیسه از آیین نامه این نیست که بودجه پس از رد به کمیسیون تلفیق برود

امیرآبادی گفت: مجلس در تعامل با دولت تصمیم گرفت فعلا این ارز حذف نشود اما در مقابل دولت هم باید به حرف خود یعنی اینکه کالاهای اساسی در ۱۴۰۰ گران نمی شود پایبند باشد .

به گزارش مشرق؛  احمد امیرآبادی فراهانی در  جمع خبرنگاران، با اشاره به فضاسازی‌های دولت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی که در مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق حذف شده بود، اظهارکرد: شخص رییس جمهور و اعضای کابینه به شدت نسبت به این مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق انتقاد کرده و آن را عامل گرانی می دانستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این ارز تاکنون نتوانسته به هدف اصلی خود یعنی جلوگیری از گرانی سفره مردم نرسیده است و باعث بروز مفاسدی شده است  تصریح کرد: با این حال مجلس تصمیم گرفت در راستای تعامل با دولت، فعلا ارز ترجیحی را حذف نکند اما در عوض مطابق تاکید و ادعای دولت، کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ ، تخم مرغ، لبنیات و روغن نباید از قیمت مصوب متناسب با نرخ ارز ترجیحی تجاوز کند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: اکنون که با خواسته دولت موافقت شده، تاکید مجلس این است که دولت باید به حرف خود پایبند باشد و لذا در سال ۱۴۰۰ نباید شاهد افزایش قیمت این کالاها باشیم.
 
امیرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: به همین منظور کمیسیون تلفیق تصویب کرد کمیته ای در دولت وظیفه کنترل قیمت این کالاها را برعهده داشته باشد تا اطمینان حاصل کنیم که این ارز به سفره مردم می رسد و معیشت مردم دستخوش گرانی کالاهای اساسی نخواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    نظارت مجلس یعنی شراکت مجلس هم در رشوه ورانت ارز دولتی.
  • وطن پرست DE ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    اخه تعهد گرفتن از دولت روحانی چه سودی داره اقای نماینده؟ باید در قبالش جرم انگاری بشه تا به مقصود برسید. اینها امریکا درس خوندن و بهانه گیری رو از همه ماه بهتر بلدن. در بدترین شرایط همین الان قیمت رو چندنی برابر می کنن تا همونی بشه که قرار بود بعد از عید بشه.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 2
    دولت همه کارهایش مثل برجام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس