قاسمپور: پول هنگفت می گیرند و در تیم‌ها گردنکشی می کنند/ فضای مجازی اهرم فشار باندبازی در فوتبال است

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ باج دادن و گردن کلفت و قداره کش انتخاب کردن باب شده و فضای مجازی تبدیل به اهرم فشار است.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور در خصوص شدت گرفتن بازیکن سالاری در تیم‌های فوتبال و اینکه یک یا چند بازیکن تیم‌ها را در انحصار خودشان گرفته‌اند، اظهار داشت: این مساله در قدیم هم وجود داشت اما الان شدت بیشتری دارد. قدیم بازیکنان پول چندانی نمی‌گرفتند هم که از نظر مالی قدرت داشته باشند و هم برای باشگاه و تیم ناز و عشوه بیایند اما الان به صورت میلیاردی پول می‌گیرند و یک-دو میلیارد هم نیست بلکه ظاهرا بالای 5میلیارد است.

وی افزود: به این ترتیب، اگر در هر باشگاهی چنین اتفاقاتی می‌افتد که بازیکنان بخواهند عنان کار را به دست بگیرند نیازی به هیات مدیره و مدیر عامل و سرمربی و کادرفنی نیست چرا که خود بازیکن همه کار می‌کند. وقتی این اتفاق رخ می دهد ضعف مدیریت یا مربی است و بستگی دارد که آن باشگاه با بازیکن چطور برخورد می کند. متاسفانه بعضی از بازیکنان چون کیفیت فنی بالایی دارند به خودشان اجازه می‌دهند علیرغم اینکه پول هنگفتی می‌گیرند، گردنکشی کنند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه بازیکنان در تیم‌ها یک گروه می‌شوند و در فضای مجازی هم با پرداخت پول به صفحات و کانال‌ها جریانات خودشان را می سازند، گفت: ما در مورد فوتبال و ورزش صحبت می‌کنیم اما این مشکلات و معضلات در کشور ما سراسری شده و در همه جا وجود دارد. باج دادن و گردن کلفت و قداره کش انتخاب کردن در فضای مجازی باب شده است. یک سیستم، سازمان، ارگان یا باشگاه باید از نیروی قهریه هم به انواع مختلف استفاده کند. اینکه یک نفر به فضای مجازی پول می‌دهد پیدا کردنش خیلی راحت است اما به نظر می‌رسد امور از کنترل خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرق کاپیتان سید جلال با کاپیتان وریا!/ توهین و لطمه بزرگ غفوری به تیم استقلال

قاسمپور گفت:‌ به عنوان مثال تخم مرغ، گوشت، شیر، قند، روغن، حبوبات و خیلی چیزهای دیگر هر روز گرانتر می‌شوند. هرروز حرف می‌زنیم و هیچ چیزی تغییر نمی‌کند. در فوتبال هم همین است. این وضعیت وجود دارد و فقط یک نفر مانند من صحبت می‌کند  و نظرش را می‌گوید که چکار کنیم و چطور برخورد کنیم. راهکارهای زیادی گفته می‌شود اما چون قاطعیت وجود ندارد کماکان همین شرایط ادامه و رشد دارد.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه فضای مجازی در اصل تبدیل به بازو و سلاحی برای باندبازی‌ها در فوتبال شده، اظهار داشت: بله، صددرصد دامن می‌زند و تبدیل به اهرم فشار شده است. متاسفانه مدیران و هیات مدیره‌ها و مربیان هم می‌گویند چند صباحی که هستیم منافع خودمان حفظ شود. در صورتیکه اگر تمام مجموعه با قاطعیت مقابل این قضیه بایستند، مشکلات حل می‌شوند. می‌بینیم که در بعضی سو استفاده‌های مالی در کشور چندنفر را می‌گیرند که در واقع زدن شاخ و برگ‌هاست اما ریشه اصلی می ماند. مشخص است چیزی حل نمی‌شود. در فوتبال هم همین است.

وی در مورد اینکه باندهای مختلف در فوتبال در فضای مجازی فشار روی باشگاه‌ها را از طریق تحریک هواداران احساسی در جهت منافع خودشان قویتر می‌کنند، گفت:‌ من خیلی در فضای مجازی فعالیت ندارم اما اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد نشان دهنده ضعف و سستی مدیریت و حتی مربی است.

قاسمپور در خصوص اینکه این باندها به وسیله موج سازی باعث نجومی شدن قرارداد بازیکنان می‌شوند، اظهار داشت: این مساله به عنوان مثال مانند تبلیغ یک شامپو در صداوسیما است که هیچ تاثیر مثبتی روی موی سر آدم‌ها ندارد! به وسیله این تبلیغات شاید هزاران میلیارد درآمدزایی شود و این اتفاق در جایی رخ می‌دهد که خودش باید از تبلیغات کاذب جلوگیری کند. در فوتبال هم همین شرایط وجود دارد و با این شرایط امیدوار نیستم که چیزی در فوتبال درست شود.

 وی افزود: وقتی وضعیت اقتصادی اینطور است، در ورزش که راه‌های فرار زیادی هم دارد شرایط خوبی ایجاد نمی‌شود. کنترل فضای مجازی هم که الان خیلی سخت شده است. البته در گذشته هم دسته بندی وجود داشت. بعضی از مربیان یک گروه را با خودشان به تیم‌ها می‌بردند. 6-7 بازیکن در تیم داشتند و وقتی تیم نتیجه نمی‌گرفت و می خواستند مربی را عوض کنند او به وسیله بازیکنانی که داشت کمر تیم را خم می‌کرد. به همین خاطر مجبور بودند مربی را تا آخر کار نگه دارند.

کارشناس فوتبال ایران گفت: الان بازی‌های سیاسی هم وارد ورزش شده و مثل خیلی از مسائل دیگر، کنترل فوتبال هم تقریبا غیرممکن شده است. در این مورد باید یک تصمیم قاطع و عزم ملی وجود داشته باشد اما با این شرایط من اینطور نمی‌بینم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    9 1
    فوتبال و.. این خر دجال آخرالزمان را تعطیل کنید اگر وجود نداشته باشد هیچ اتفاقی نمی افتد - عدمش به زوجود است
  • علی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    سبب تمام بدبختیای چندسال اخیر استقلال بازیکن سالاری هستش به سرکردگی وریا غفوری حاضریم تیم باامیدهابره دسته یک ولی این بازیکنا نباشن چون نتیجش میشه تکرار همین داستانهای چندسال گذشته واخراج هرمربی حتی بهترین مربی جهان با این باندبازیا تو استقلال موفق نمیشه
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    فوتبال دولتی وابسته به بیت المال نتیجه اش همین است. اکثر فوتبالیستها خودشان شر خرند و القاب غلو شده مثل شهریار جادوگر و عقاب دارند ! آخرینش سوشا مکانی که آرزوی کرونا برای رضوانی خبرنگار کرده در حالیکه خود با آن عکسهای منکراتی مستوجب توبیخ و محرومیت است.فوتبال نه تنها باعث وحدت ملی نمیشود بلکه دشمنی ملی میآورد. در ابعاد بین المللی دشمنی کشورها.
  • علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    دم شما گرم جناب قاسمپور متاسفانه بعضی از مربیان یه سری بازیکنان را بی جهت بزرگ می کنند یه بازیکن هنوز انواع استپ را بلد نیست درخواست بالای ۵ میلیارد طلب می کند و اون از پول بیت المال، جایز نیست افرادی شب گرسنه سر به بالین میذارند یه عده بازیکن بی شخصیت این مبالغ را مطالبه می کنند
  • محمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    حیف‌ حسابهاروچک کنن ببینن ماهاچندتومن داریم بازیکنان چندمیلیارددارن.یک هزارم اوناروبه ندارهای واقعی میدادن
  • Shahrokh IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    خدا لعنت کنه انهائیکه پول بیت المال را به امثال ووریا غفوریها میدهند مردم برای عزت وطنشان ده ها هرار خون جوان داده اند این نظام حسابش با چندتا رانتخوار ویژه خوار مدعی اصلاح طلبی جداست.که امثال اقای وریا غفوری طرفدارشون بودند و افتخار میکردن که دارن رای بهشون میدن وحالا که مدعیان تدبیرو بی برنامگی گند بالا اوردن اقای ووریا شده فریادگر برو خجالت بکش پول مفت میگیری خوراک بدشمتان ما میدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس