کد خبر 1182154
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
بایدن "نورد استریم ۲" را یک توافق بد خواند

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا معتقد است خط لوله "نورد استریم ۲" یک توافق بد برای اروپا تلقی می شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که بایدن در مورد اعمال تحریم ها جهت جلوگیری از پروژه انتقال گاز از روسیه به آلمان، تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته ساکی، بایدن تاکید کرده که نورد استریم ۲ یک توافق بد برای اروپاست.  

دولت بایدن در حال بررسی این پروژه خط لوله گاز است. بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا بزودی درباره احتمال تحریم شرکت‌های خارجی فعال در زمینه پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم۲ تصمیم گیری می‌کند؛ اقدامی‌ که می‌تواند به اختلافات آمریکا با برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان دامن‌ زده و تنش با مسکو را افزایش ‌دهد.

براساس قانون کنگره آمریکا در ماه گذشته که اندکی قبل از مراسم تحلیف آمریکا تصویب شد شرکت هایی که در حمایت از خط لوله روسیه در دریای بالتیک همکاری می کنند با تحریم آمریکا مواجه خواهند شد که شامل شرکت های بیمه ای نیز می شود. این قانون از وزارت خارجه آمریکا می خواهد به کنگره درباره شرکت هایی که در نقض چنین تحریمی فعالیت می کنند گزارش دهد.

خط لوله نورد استریم۲- یا خط انتقال گاز از روسیه به آلمان منبع دائمی تنش بین واشنگتن و برلین طی چند سال گذشته بوده است و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چنین استدلال می کند که این یک مساله کاملا تجاری است که نباید آن را به مسائل ژئوپلتیکی یا نگرانی های حقوق بشری در رابطه با روسیه ربط داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس