کد خبر 1181031
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه از جمله دلایل مثبت شدن بازار بورس اوراق بها دار را پیش‌بینی سود شرکت‌ها و کم شدن ریسک سیاسی دانست.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با دلایل مثبت شدن بورس گفت: به هر حال قیمت‌ها خیلی پایین آمده بود و پی به‌ای بازار حتی کمتر از نصف شده است. از طرفی پیش‌بینی سودها هم آمده و شرکت‌ها سودهای خیلی خوبی داشتند. با صحبت‌های مقام معظم رهبری سیاست ایران در قبال برجام روشن شد. بالا رفتن نرخ دلار را نیز باید در نظر گرفت. همه این عوامل به اندازه‌ای در مثبت شدن امروز بازار تاثیرگذار بود.

صفاری این وضعیت بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: با توجه به عواملی که ذکر کردم روند رو به رشد بورس در اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سهام یک سری از شرکت‌ها تا ۷۰ درصد کاهش به وجود آمد. این کاهش بخاطر خود شرکت‌ها نبود. بیشتر از طرف شوک سیاسی چنین اتفاقی افتاد. حالا که شرایط سیاسی روشن‌تر شده است و با توجه به اعلام پیش‌بینی سود شرکت‌ها در امسال و سال آینده، مطمئنا استقبال از شرکت‌ها بیشتر می‌شود. از طرفی در دیگر بازارها هم فضای رو به رشدی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بهره اصلی‌ترین عامل موثر بر بورس است. اما هم شوک اقتصادی و هم شوک سیاسی بر بورس تاثیرگذار است. در حال حاضر روشن بودن تکلیف سیاسی باعث واکنش مثبت بورس خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 0
    عدم برخورد با فساد و نبود شفافيت ريشه اصلي مشکلات بورسه. دولت به فکر خالي کردن جيب مردمه و کسي جلو دارش نيست. سازمان بورس هم که شده حياط خلوت دولت. مجلس و قوه قضائيه چه ميکنند؟
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 0
      بله به اين حياط خلوت ها ورود کنيد. حقوقي ها در سهم دتماد که بزرگ ترين توليد کننده مواد اوليه دارويي در کل کشور مي باشد، فساد علني (رکشيدن رنج منفي و سپس کد به کد در منفي ترين حالت ممکن جهت پر کردن حجم مبنا و عدم افشا اطلاعات در سامانه کدال) مي کنند و ناظرين بورس هم کاري به کارشان ندارند. لطفا مجلس و قوه قضائيه به اين حياط خلوت ها ورود کنند و اجازه غارت امواد مردم را ندهند. به خدا بدبخت مون کدند.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    باید چند نفر اعدام بشن
  • احمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    بر خلاق نظر آقای صفاری در اسفند به دلیل اینکه شرکت ها برای تامین مخارج خود از جمله پاداش آخر سال، عیدی و ... مجبورند طبق سنوات گذشته مقداری از سهام خود را تبدیل به پول کنند لذا عرضه زیاد خواهد شد و بازار نزولی می شود. بعید به نظر می رسد اسفند بازار رشدی داشته باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس