کد خبر 1180988
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
خانه های لوکس

شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مالیات بر خانه‌های خالی، خودروهای لوکس و خانه‌های لوکس اعمال خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا پاک فطرت، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از خانه‌های لوکس موجود در شهرها، خودروهای لوکس و خانه‌های خالی مالیات اخذ گردد و این مالیات به صورت صددرصد در راستای خانه‌دار کردن محرومین هزینه شود.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس

وی اضافه کرد: از جمله طرح‌هایی که در مجلس در حال تصویب است طرح جهش تولید مسکن است در این طرح مقرر شده تا سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکن ارزان قیمت در سطح استان‌ها ساخته شود و در اختیار افراد متقاضی مسکن قرار گیرد.

او در ادامه به نحوه تخصیص بودجه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ درخواهیم یافت که بیش از ۹۰ درصد بودجه در سال آینده بودجه‌ای جاری خواهد بود این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰ درصد بودجه عمرانی در نظر گرفته شده در خصوص تخصیص بودجه نیز بایستی اشاره کرد که بر اساس تقسیمات صورت گرفته ۷۰ درصد بودجه جاری مربوط به حقوق کارمندان دولت است.

وی تاکید کرد: تخصیص ۷۰ درصد از بودجه جاری به پرداخت حقوق و دستمزد دستگاه‌های اجرایی نشان دهنده آن است که دولت نتوانسته در حوزه ایجاد اشتغال مولد اقدامات خوبی انجام دهد بلکه شاهد افزایش بدنه دولت بوده‌ایم که موجب شده تا بودجه سال آینده به اینگونه تخصیص یابد.

به گفته کارشناسان افزایش بدنه دولت می‌تواند زمینه افزایش تورم و کاهش فعالیت‌های مولد و فعالیت بخش خصوصی را به همراه داشته باشد زیرا با افزایش بدنی دولت شاهد خواهیم بود که بخش خصوصی نمی‌تواند اقدامات مثمرثمر را در فضای اقتصادی ایجاد کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 1
    با این طرح کثیف قراره قیمت خودرو و مسکن حداقل دو برابر شه ببین کی گفتم
  • DE ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 1
    براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مالیات بر خانه‌های خالی، خودروها و خانه‌های لوکس اعمال خواهد شد. تصویر فوق و فرصت و هنر و زحمت صنعتکاران را تبدیل میکنند به شهر بازی وداخلش زندگی میکنند .کشورهای صنعتی هرچه ساختمان زیبا هم دارند مال چند قرن پیش است و از وقتی جهان غرب صنعتی شده پول و سرمایه و نیروی خود را در کارخانه ها و تولید و تحقیق بکار می اندازند و کلا یک شهر بازی برای همه مردم شهر میسازند تا روزهای تعطیل با بچه ها برن بازی و مدیریت و مسئولیت و تولید را بازیچه خود و اقوام و دوستان اتوبوسی خود قرار ندهند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    باید از همه مالیات گرفت حتی در روستاها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس