کد خبر 1180898
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
هیئت رئیسه مجلس نمایه

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز، یکشنبه با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح می‌تواند در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به قالیباف رئیس مجلس اظهار داشت: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه شما و مجلس یازدهم هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

‌پاسخ قالیباف درباره چرایی برگزاری غیر علنی رای‌گیری طرح شفافیت آرا نمایندگان

وی با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد افزود: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا هم شفافیت باشد، چنانچه ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد. 

نیک بین اظهار داشت: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است خاطرنشان کرد: این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها ۳ رأی کم آورد.

رئیس مجلس گفت: بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از ۶ ماه رسیدگی کرد، بیش از ۵۰ امضا جمع‌آوری شده که بر همین اساس طرح شفافیت آراء نمایندگان می‌تواند در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    9 0
    شفافیت در همه کارها مطالبه مردم است هم مجلس هم دولت حالا شخص هرکه باشد روحانی یا هر کس دیگر
  • شفافیه IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 2
    ابتکارعمل جالبی است،شایدبشود گفت«کشف جدید»که تاحالا مجالس ماازاین« خوان گسترده»غافل بودند،بااین فرمول دیگرهیچ طرحی نخواهیم داشت که تصویب نشود،هرطرحی هم که تصویب نشد،بلافاصله مجدداً به جریان می افتد،حتی شده چندباربه جریان انداخته شود،تابلاخره،تصویب شود. درخواستی که ازمجلس محترم داریم(همانطورکه آئین نامه رابرای طرح های مردودی،اصلاح کردند)یک تغییراتی درآئین نامه بدهیدکه مشمول«لوایح دولت»هم بشود. تادیگرهیچ طرح ولوایحی درکشورنداشته باشیم که تصویب نشود.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 0
      عجب !!! معلومه بد داری میسوزی کیه که از شفافیت ناراحت باشه غیر کسایی که نونشون رو از عدم شفافیت در میارن یا اینکه خائن هستن و دوست ندارن مردم از کارشون سر دربیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس