سید عبدالرحیم موسوی نمایه

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توان پهپادی به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق بنا به اعلام دفاع‌پرس، «سید عبدالرحیم موسوی» در خصوص برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش و سپاه طی هفته‌های گذشته چندین رزمایش را برگزار کردند تا قدرت و آمادگی رزمی خود را به توان صد درصدی برسانند تا اگر کار غیرعاقلانه‌ای از سوی دشمن سر زد، بتوانند به‌موقع، محکم، سریع و قاطع پاسخ دهند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در این مدت رزمایش پهپادی، رزمایش دریایی و رزمایش زمینی را با موفقیت انجام داد که در رزمایش سمنان بخشی از توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

جنگنده کوثر در مسیر تولید انبوه/ به زودی هواپیمای رادارگریز خواهیم ساخت

فرمانده کل ارتش ادامه داد: پهپادها امروز در منازعات و عملیات‌های رزمی به دلیل تنوع توانایی‌ها و تعدد و ارزان بودن نسبت به سایر تجهیزات نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده‌اند و امروز نیروهای مسلح نیز در این حوزه گام‌های بلندی برداشته‌اند.

موسوی با اشاره به توان پهپادی نیروهای مسلح، تصریح کرد: در سال‌های اخیر، به‌ حمدالله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در حوزه سامانه‌های پهپادی به یک قدرت پهپادی جهانی تبدیل شده‌اند و در روزهای اخیر بخشی از این توانمندی‌ها به نمایش گذاشته شد که از این توان گسترده، متنوع و متعدد در زمان خودش استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه کشور ما یک کشور اقیانوسی است که در مجاورت دریا قرار دارد، اضافه کرد: طبیعتاً در چنین شرایطی باید برای حفظ منافع ملی‌مان خیلی زودتر از این‌ها وارد عرصه دریا می‌شدیم؛ البته چندین سال است که نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور مستمری در آب‌های آزاد و بین‌المللی دارد؛ لذا جهت بهره‌گیری از توان پشتیبانی در آب‌های آزاد به وجود یک ناوبندر که بتواند همچون یک پایگاه شناور در آب‌های آزاد مستقر باشد، نیاز داشتیم.

فرمانده کل ارتش افزود: ضرورت بهره‌گیری از یک پایگاه دریایی سبب شد تا ناوبندر مکران ساخته شود و این ناوبندر در واقع مجموعه‌ای از توانمندی‌های رزمی و پشتیبانی رزمی را در خود دارد که هم قادر به انجام کارهای اطلاعاتی است و هم بنا به نیاز می‌تواند محل پرتاب انواع موشک و پهپاد و همچنین محل پرواز بالگردها باشد؛ این پایگاه متحرک دریایی همچنین می‌تواند شناسایی کاملی را از هر نقطه‌ای که نیاز باشد، انجام دهد.

 موسوی با بیان اینکه ساخت اولین ناوبندر در واقع یک اتفاق راهبردی در بخش دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: ناوبندر مکران قادر است به تمام ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران آب، سوخت، غذا، خدمات بهداشتی و پشتیبانی‌های تعمیراتی ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ali IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    8 1
    باید دنبال ساخت پهپادهای سنگین و فوق سنگین باشیم چیزی ک الان روسیه داره انجام میده
    • گمنام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      5 1
      ایران از نظر پهپادی از روسیه قدرتمندتره
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      3 1
      این موضوع امکان پذیزه . مخصوصا که موتور توربو فن جهش ۷۰۰ ساخته شده بره زیر تولید انبوه میشه پهپاد با وزن چهار هزار تن داشت
    • سرباز IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      2 0
      یعنی نزدیک به سه تن توان حمل تسلیحات
  • محسن حسین پور IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    ما به شماها از صمیم قلب خسته نباشید می گویم به تمامی نیروهای مسلح تبریک صمیمانه داریم به این اقتدار سر بلندی ایران اسلامی قدم بر می دارید واقعا جای تقدیر وتشکردارد خدا قوت سردار
  • حمیدرضا DE ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام ودرودوخسته نباشید به ف محترم ودلسوزارتش خداقوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس