کد خبر 1180073
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟/ سردرگمی سهامداران برای سجامی شدن

فهیمی گفت: زمان واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد، در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مربوطه، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می کنیم.

به گزارش مشرق؛ «حسین فهیمی» درباره زمان واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت افزود: امکان واریز سود سهام عدالت افرادی که روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از ۳۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی و ناشران بورسی که برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی را انتخاب کرده باشند این سود براساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد.

فهیمی اظهار داشت: اگر چنانچه مشمول سهام عدالت بخواهد سود خود را به صورت متمرکز دریافت کند و خود به دنبال سود شرکت‌ها نرود تنها راه این اقدام، ثبت‌نام در سامانه سجام است تا از این طریق قادر باشیم سود سهامداران را پرداخت کنیم.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می شود یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به فعالیت شرکت ها دارد، هر کدام از شرکت های سهام عدالت که برای پرداخت سود، شرکت سپرده‌گذاری را انتخاب کنند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند،  سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌کنیم.

فهیمی خاطرنشان کرد: اکنون بالغ بر ۱۲۰ شرکت حاضر در بورس، سود خود را از طریق شرکت سپرده گذاری برای سهامداران واریز کرده اند و امسال بالغ بر ۲۷ میلیون نفر از طریق سامانه جامع توزیع سود، سود سالانه را دریافت کرده اند.

چندی پیش، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران پرداخت شد که رقم کلی آن حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند باید هرچه زودتر نسبت به ثبت نام در سجام اقدام کنند.

 معاون وزیر اقتصاد به ثبت نام ۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام در سه استان‌ کرمان، فارس و یزد اشاره کرد و افزود: در ۱۰ استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷٣ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در عین حال، در هشت استان میزان ثبت نام از ٣٢ تا زیر ۵۰ درصد بوده است.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    8 0
    فقط وعده وعید میدهید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 1
    باسلام:خداخیرت بده مشرق این مطلب برایمان واقعا عالی بود وابهامی که داشتم رفع شد..باتشکروقدردانی از:رحمت کشان *مشرق*دست گل تان بی بلا-
    • زهرا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      6 0
      لطفا اگر اطلاعی دارید جواب بدید.پس افرادی که روش مستقیم رو انتخاب کردن چی میشه سود تعلق بهشون میگیره یانه؟؟
  • احدافدسی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    4 1
    ومن قبلا ثبت نام نکردم نمی دانم چکار کنم تا حق ما هم ضد یا نشود
  • Reza IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 0
    یکی به این بی همه چیز بگه چرا شیش ماه پول60درصدسهام فروخته شده رو نمیدین؟مگه قرار نبود نهایتاتا22بهمن ریخته بشه؟مگه قرارنبود کل100درصد تاریخ22بهمن آزادسازی بشه؟؟اخه ایناچقدر دروغگوهستن؟دست چوپان دروغگوروازپشت بستن
  • سهام بی عدالت مفیدواریزکن خواهشن IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    6 0
    جان عزیزتون پیگیراین کاگزاریه مفیدباشیدکه باامروزداره میشه5ماه که حتی یه دوزاری برای مانربخته اشتباه کردیمورفتیم 60درصدمون روگذاشتیم برای فروش به کارگزاریه مفید5ماهه که فقط بخوام خودمونی هامونوحساب کنم نزدیک16نفرهستیم که 60درصدمون روگذاشتیم برای فروش به کارگزاری مفید به غیرازاون بدبختهای دیگه که مثل ماهادارن انتظارمیکشن باتشکرازسایت خوبتون لطفاپیگیراین کارگزاری مفیدباشیدقسمتون میدم به جان عزیزتون
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 1
    8 ماه سهامم فروختم. دریغ ی ریالی. 22 بهمن هم رفت آخه تا کی این همه بلا ومصیبت. دل خوشی تا کجا حداقل دروغ نگین. عمل کنید بعد بیا حرفتو بزن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    نامه سهام عدالت نداریم چطور جامونده ها چکار کنیم میشه سهام عدالت واقعا
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    نکنه سود مردم ایران هم میخواید بکشید بالا
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    باسلام و احترام . هر روز ی چیزی این مسولان ما می گویند ی بار می گویند نمی خواهد در سجام ثبت نام کنید‌چون هزینه بر می دارد . ی روز می گویند باید ثبت نام کنید . خدا ما را نجات بده از دست این مسولان . قبلا به حساب واریز می شود و مردم راحت برداشت می کردند و هیچ نگرانی هم نداشتند . ولی با این بیماری کرونا و دفتر پیشخوان های شلوغ و بیماری زا باز هم می گویند ثبت نام سجام اجباری هست ......
  • Ali IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    عالی
  • ام البنین مزرعه فراهانی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    من ثبت نام کردم بهمون هیچی نمی دن کجا باید بریم
  • حسن توکلی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    من الان نزدیک به شش ماه هست که سهامم رو فروختم نه کار گزار مفید واریز میکنه نه کیان اخه تا کی میخوان سر مردم رو با دروغ گرم کنن واقعا خجالت بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس