کد خبر 1177512
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
علت تاخیر در پرداخت وام سهام عدالت چیست؟

مشاور اجرایی سهام عدالت کشورگفت: واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت منوط به ثبت‌نام در سامانه سجام نیست.

به گزارش سرویس بورس مشرق، پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت کشور در ارتباط تصویری با بخش خبر شبانگاهی صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد: تشکیل مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مشروط به نام نویسی دو سوم از دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام است.

او با اشاره به مراحل پنج گانه شکل گیری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها افزود: گام اول ثبت شرکت به عنوان شرکت سهامی عام است،گام دوم پذیرش در بورس و گام سوم این که نماد این شرکت‌ها در تابلوی بورس بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید:

کلیدهای دستکاری دولت در بورس

رضایی ادامه داد:دو گام بعدی که مستلزم مجامع است اصلاح اساسنامه به اضافه انتخاب اعضای هیئت مدیره است.

او در خصوص سهام داران عدالت قم گفت:از مجموع ۴۰۱ هزار سهام دار استان قم تا کنون حدود سه هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که حدود ۵ /۵۳ درصد سجامی‌های استان قم افزایش پیدا کرده است.

رضایی عنوان کرد:برای اوایل دی ماه برنامه برگزاری مجامع استان‌ها را داشتیم تا با مشارکت سهامداران مجامع استانی را برگزار کنیم.

او ادامه داد:حدود ۳۰ میلیون نفر سهام دار غیر مستقیم در کشور داریم و می‌توانیم بگوییم آن چه پیش رو است برگزاری بزرگترین انتخابات اقتصادی در سطح کشور است.

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور در پاسخ به این سوال که دارندگان سهام عدالت به روش غیر مستقیم اگر در سامانه سجام ثبت نام نکنند آیا برای دریافت سود حاصل از سهام خود با مانع و مشکلی مواجه می‌شوند؟و این که سجامی شدن این سهام داران چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟گفت:

کسانی که سجامی می‌شوند از یک سری خدماتی که پیش بینی شده از جمله انجام معاملات خرید و فروش و شرکت در مجامع استانی بهر مند می شوند.

او ادامه داد:اگر سهام داران در سامانه سجام ثبت نام نکنند سود حق افراد محفوظ است، اما در شرکت در مجامع به مشکل برمی‌خورند و نمی‌توانند  به سامانه وارد بشوند و طبیعتا از حق رای خود را محروم می‌کنند.

رضایی اضافه کرد:اما آن چه که به عنوان حق طبیعی افراد برای دریافت سود براساس برنامه‌ای که پیش بینی شده سود در مقاطع مربوطه براساس فرآیند پیش بینی شده برای سهامداران لحاظ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 2
    هر خبری را تاروزنامه ها به آن مطمئن نباشند نباید در روزنامه ها ثبت شود . و موجب سردر گمی مردم شوند . مگر روزنامه ها باز رس ندارند . هر روزنامهای هر خبری که دلش خواست وقطعیت ندارد پخش میکند .
  • محسن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    4 0
    اینکارو میکنن که سود ندن وگرنه تو این کرونا ایندفعه بای بری دنبال سجام وپول بدی ماهی ۱۰تومن هم نمیدین این چه عدالتیه
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    شماروبخدا اگه به فکر مردمید پیگیری کنید امکان ویرایش سهام عدالت از مستقیم به غیر مستقیم یه بار دیگه برا اواون افرادی که دانش بورسی ندارند تغییر بدن بخدا هیچی از بورس نمیفهمیم تعداد ما زیاده بدیم به شرکت های استانی خواهش میکنم اگه سهام عدالت هستش عدالت رو رعایت بشه مثل ماها دوباره انتخاب کنیم خواهش میکنم
  • محمود IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    شما لطف بفرمائید سود سال قبل رو پرداخت کنید که تابحال اقدامی نشده .لطفاجوابگو باشی
  • محسن IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    سجام رو از طریق برنامه سیگنال خودتان انجام بدید تا بعدا سود براتون بریزند
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    مردم با دلگرمی د ر بو س ثبت نام کردند خیلی ها از سپرده های بانکی گذشتند و خیلی ها اموال فروختند که‌در بوس وارد شدند متاسفانه پایه بورس سست و لرزان بود و نتوانست اعتماد مردن‌را جلب کند حال برگشت به آن زمان مشکل است
  • اکبر صمدی IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    2586 به ما که یارانه نمیده دولتها خدایا بدبختی تا کی
  • عسل IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    با گوشی خاستیم ثبت نام کنیم سایت بالا نیومد انتظار نداشته باشین وقتی بخاطر کرونا یه ساله ن رفتیم بیرون ،حالا بخاطر سجام بریم خدماتی کرونا بگیریم بریزین شماره حساب مث سالهای قبل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس