کشتی نمایه

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی یک کشتی حامل بیش از پنج‌هزار تن گاز خانگی برای مردم یمن را دزدیده است.

به گزارش مشرق؛ «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن، امروز (جمعه)، از دزدیده شدن یک کشتی حامل گاز خانگی برای مردم یمن خبر داد.

المتوکل در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) در این خصوص گفت ائتلاف سعودی این کشتی را که پنج هزار و یک تن گاز خانگی با خود داشته، دزدیده‌ است و بدین ترتیب تعداد کشتی‌های توقیف شده به ۱۳ کشتی حامل فراورده‌های نفتی افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی شرکت نفت یمن در ادامه با انتقاد از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحددر قبال این اقدام ائتلاف سعودی، تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا را به توقیف کشتی‌های نفتی تشویق کرده و علی‌رغم داشتن مجوز ورود از سازمان ملل، مانع ورود این کشتی‌ها به بندر الحدیده (غرب یمن) شده، سکوت جامعه بین‌الملل و خود سازمان ملل متحد است.

عصام المتوکل همچنین تأکید کرد، این اقدامات خودسرانه دلیلی روشن و صریح بر آن است که آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا مردم یمن را خفه کند و رنج آنها را دو چندان کند.

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن در ادامه اظهاراتش ائتلاف سعودی و در رأس این ائتلاف آمریکا و سازمان ملل را که در محاصره یمن سهیم هستند، مسئول تمام رنج مردم یمن و بد شدن اوضاع این کشور در روزهای آینده دانست.

این اقدام ائتلاف سعودی در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های وابسته ائتلاف مدعی هستند که کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بندر الحدیده شده‌اند.

بنابر اعلام پیشین شرکت نفت یمن، نیروهای متجاوز، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۲ محموله سوخت این کشور را مورد حمله قرار دادند و آن را به زور توقیف کردند آن هم در حالی که تمام این محموله‌ها مجوز بازرسی بین‌المللی دریافت کرده‌ بودند.

این اقدامات ائتلاف سعودی باعث شد که طی سال گذشته میلادی، تنها مقادیر ناچیزی از فرآورده‌ای نفتی وارد یمن شود و ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    این هایی که میگن دنیای موشک نیست و ژاپنی بازی در میارن ببینن اگه ما سلاح نداشتیم وضعیتمان از یمن بدتر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس