کد خبر 1179912
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مرغ نمایه

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۲۷ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، محمد علی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ لاشه در کشتارگاه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان و در خرده فروشی ۲۷ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

قیمت تخم مرغ پوسته قهوه‌ای چقدر است؟

وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی که قیمت مرغ روبه افزایش است، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوارها از آینده بازار بالا رفته که در چنین شرایطی خرده فروشان بی انصافی می کنند و بعضا مرغ را با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می کنند که این امر گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

کمالی سروستانی ادامه داد: علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت مصوب مرغ از مهرماه تاکنون تغییری نداشته که این امر تا حدودی مرغداران را نسبت به جوجه ریزی دلسرد کرده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از کاهش کیفیت دان بیان کرد: علی رغم آنکه پروتئین کنجاله سویا باید ۳۶ درصد باشد، هم اکنون به ۲۴ درصد هم نمی رسد که این موضوع در کنار تخصیص ۴ کیلو نهاده دامی تا سن ۴۰ روزگی و نبود دارو و واکسن موثر موجب شده عمدتا مرغ سایز وارد بازار شود.

وی از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به طور متوسط به ۳ هزار و ۵۷۷ تومان رسیده، درحالیکه قیمت‌مصوب هر قطعه جوجه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تولید همچون حمل و نقل، ذرت، کنجاله سویا و سایر ریزمغذی و مکمل ها، اما قیمت مصوب تغییری نداشته است که اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار هر چه سریع تر نسبت به اصلاح قیمت اقدام نکنند، بسیاری از مرغداران از تولید چشم‌پوشی می کنند که این امر ضربه مهلکی به تولید می زند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار اعلام کرده که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه‌های بهمن و اسفند باید صورت گیرد که طبق برآوردها میزان جوجه ریزی ۱۲۶ تا ۱۲۷ میلیون قطعه خواهد بود، اما به علت شرایط اقتصادی، کاهش قدرت خرید خانوار و استمرار ویروس کرونا مشکلی در عرضه نداریم.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبود عرضه مرغ واقعیت ندارد، بیان کرد: زمانی کالایی دچار کمبود است که در مغازه‌ها موجود نباشد، اما هم اکنون در تمامی مغازه‌ها مرغ فراوان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 1
    دلار به واسطه آقایون و اعتمادشون به کدخدا داره میره بالا
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    6 0
    این دولت دقیقا چه کار داره میکنه؟! چی بخوریم؟!نون و آب؟!
  • پسر IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 0
    عرذه ندارین قیمت یه مرغ ثابت نگه دارین،
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    3 0
    با این مجلس و قوه قضائیه امیدی به بالا نرفتن قیمت ها نداشته باشید
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    4 0
    مرغ فراوان است و مردم هم قدرت خرید ندارند پس چرا گران است؟ عدم نظارت. بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولین در فروردین امسال میلیون میلیون جوجه را قتل عام کردند کسی جلوی انها را نگرفت چون از مرغدار تا بازرس و وزارت خانه و... همه و همه دزدند
    • DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
      2 0
      در فروردین امسال میلیون میلیون جوجه را قتل عام کردند..... همه و همه دزدند // چه کسی دستور معدوم‌سازی جوجه‌ها را داد؟ زنده به گورکردن دهها میلیون جوجه آغاز شد!// دستکاری در شعر بزرگان: گفتم که مرغ من شو گفتا برو حیا کن -گفتم کجاست جوجه گفتا بیا نگاه کن/ گفتم که جوجه ها را تو نوک زدن بیاموز-گفتا مگر تو خوابی برقش پریده فیوز/ گفتم که جوجه ها را ما میدهم تنفس-گفتا که نهی کرده تحقیق و هم تفحص/ گفتم که بوی جوجه از قعر تربت آید-گفتا که تخم جوجه کاشتند تا برآید!! / گفتم شدم هوایی جان و جگر میسوزه-گفتا برو هاوایی گشتی بزن دو روزه/ گفتم به جوجه داران کْی فرصت جفا داد؟- گفتا همان دبیری که جیب خود صفا داد/ گفتم دلِ لعینش کِی عزم صلح دارد-گفتا مقید است او تا قیمتش بر آید / گفتم زمان حذفش خود کِی به مجلس آید-گفتا خموش صانع کاین غصه هم سر آید.
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    3 0
    لطفا اظهار نظر بیجا نکنید. دیروز مرمر را ۲۳ هزار تومان در کرمانشاه خریدم حالا که این اظهار نظر بیجا شده قیمت هر کیلو مرغ به سی هزار تومان نیز میرسد عامل گرانی خود دولت است ترا بخدا دیگر بس است .
  • DE ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 0
    خیز مجدد قیمت مرغ در بازار-- مرغی که پرید دیگه پریده - قیمت که خزید دیگه خزیده / مرغ بی پا هم خودش رمیده - سینه مرغ رو کسی ندیده/ من میگم خدا قیمت رو میشه پایین آورد ...نه نمیشه نه نمیشه ..../ گرونی بنزین و شُک بنزینی - خیانت های زیر زمینی / گرونی مرغ ادامه اون - دولت پس کجاست؟ بابا کم گو هزیون؟! دولت گذاشته روی گاز سلو همچین تو این شیب ملایم داره ملس میره ته دره
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    4 0
    سینه بدون کتف کیلویی 55 تومن!!!!
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    2 0
    رژیم بگیرید ملت عزیز برای سلامتی شما مفید است دولتمردان ثروت مند ما انقدر ثروت افسانه ای بدست آورده اند که ما ملت رو به فراموشی سپرده اند و به دستیابی به آمال و آرزوهای خود می اندیشند تا 1400
  • محمد IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    1 1
    عزیزان فقط قیمت مرغ داره خیز بر میداره یه بار اومدین پای مشکلات تولید کنندگان بشین ببین چی میگن کو دانه کو دلار جهانگیری فقط الان مرغ گرونه لبنیات ارزونه میوه مفته گوشت که مجانیه روغن که میارن در خونه به زور میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس