کد خبر 1179854
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
رتبه 35 کنکور در دست یک کوتاه قامت/ وجود 10 کوتاه قامت فاقد شناسنامه+فیلم و عکس

در میان کوتاه قامتان بلند همت سیستان و بلوچستان یکی رتبه ۳۵ کنکور را به خود اختصاص داده و دیگری فوتبالیست است، یکی با نخ و سوزن بر تارو پود پارچه نقش های زیبا می آفریند.

به گزارش مشرق، کوتاه قامتند اما بلند همت، همتشان از برخی از افراد عادی هم بیشتر است به طوریکه یکی در هنر حرف برای گفتن دارد و دیگری در ورزش، یکی در کنکور ارشد گیاه پزشکی کشاورزی، رتبه ۳۵ دانشگاه تهران را کسب کرده و دیگری در فوتبال نام آور است.

نباید به کوتاه قامتان از سر ترحم کمک نکنیم راه را برای پیشرفتشان هموار کنیم، دستشان را نگیرم بلکه پیچ و خم های مسیرشان را کم کنیم.

رتبه ۳۵ کنکور در دست یک کوتاه قامت +فیلم و عکس

ثبت انجمن کوتاه‌قامتان سیستان و بلوچستان

مریم نادری متولد ١٣٦٠ دانشجوی کارشناسی تربیت مربی پیش دبستانی یکی از کوتاه‌قامتان موفق سیستان و بلوچستان است که می گوید: از آنجاییکه درد دوستان خود را بهتر از دیگران درک میکردم به پیشنهاد دفتر مرکزی تهران و با مشورت تعدادی از کوتاه قامتان، انجمن کوتاه قامتان سیستان و بلوچستان را ثبت کردیم.

هدف از تشکیل انجمن این بود که از دوستان هم نوع خود بخواهیم که توانایی های خود را باور داشته باشند و به صورت گروهی به فعالیت اجتماعی بپردازند.

به شخصه هدف من این بود که دوستانمان به جامعه ورود کنند و از این حالت گوشه گیری و انزوا در بیایند و خداروشکر که توانستم این کار را انجام دهم.

شاید بنظرتان عجیب باشد اما کوتاه‌قامتان ما می‌گویند که خنده را برای خود حبس کرده بودند اما اکنون هر روز بهتر از دیروز میشوند و این برای من و خودشان عالی است.

عمده مشکلات کوتاه قامتان

نادری در مورد مشکلات کوتاه قامتان هم می‌گوید: در حال حاضر ۱۲۶ عضو داریم که ۱۷ نفر متاهل هستند و در مجموع ۳ نفرشان هم فوت شده اند.

عمده مشکلات جسمی کوتاه قامتان ناهنجاری استخوانی، بیماری های مزمن و بیماری های غددی است، از دیگر مشکلات کوتاه قامتان میشود به نبود کار مناسب، وضعیت نامناسب مالی، نبود دکوراسیون مناسب ادارات و نکته مهم بیمه و اشتغال اشاره کرد.

۱۰ نفر از کوتاه‌قامتان شناسنامه ندارند

۱۰ نفر از کوتاه قامتان سیستان و بلوچستان بی شناسنامه هستند اگرچه اقداماتی هم صورت داده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده و در بدترین شرایط زندگی می کنند و از طرف دولت هیچ مزایایی دریافت نمی‌کنند و نیاز به توجه بیشتر دولتمردان و خیرین عزیز دارند.

به عنوان یک کوتاه قامت به سایر کوتاه قامتان پیشنهاد می کنم که فارغ از سختی هایی که دارند بر مشکلاتشان غلبه کنند و دست از تلاش برندارند مثل سایر دوستان موفق خود که در سطح های بالای دانشگاهی تحصیل میکنند و زندگی عادی دارند.

خطاب به مردم عزیزم می‍گویم لطفا به ما خیره نشوید و به یکدیگر اشاره نکنید، به ما دشنام نگویید از حرف های زشت خودداری کنید و کوتوله گفتن را فراموش کنید با گفتن این حرف ها، باعث گوشه نشینی و افسردگی کوتاه قامتان عزیز میشوید و اشک های بسیاری را جاری میکنید، کوتاه قامتان هم انسان هستند و حق زندگی عادی بدور از نگاه های تحقیر آمیز را دارند.

از تمامی مسئولان استان تشکر میکنیم که همیشه مارا مورد لطف قرار داده اند و همراه ما بوده اند و خیرین عزیزی که یار و همراه ما بوده اند، ما هنوز نیاز حمایت بیشتر از  این هستیم.

نگاه های تحقیرآمیز و کوتوله گفتن را فراموش کنید

خطاب به مردم عزیزم می‍گویم لطفا به ما خیره نشوید و به یکدیگر اشاره نکنید، به ما دشنام نگویید از حرف های زشت خودداری کنید و کوتوله گفتن را فراموش کنید با گفتن این حرف ها، باعث گوشه نشینی و افسردگی کوتاه قامتان عزیز میشوید و اشک های بسیاری را جاری میکنید، کوتاه قامتان هم انسان هستند و حق زندگی عادی بدور از نگاه های تحقیر آمیز را دارند.

فرهاد مودب کوتاه قامت دیگری است که ۳۹سال دارد، هنرمند و ورزشکار، عضوانجمن کوتاه قامتان استان وتیم فوتبال کوتاه قامتان ایران، دارای چندین رتبه و مقام استانی و کشوری در زمینه های ورزشی وهنری دارد.

رتبه ۳۵ کنکور در دست یک کوتاه قامت +فیلم و عکس

او می‌گوید: دغدغه اصلی ما اشتغال است که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولین هستیم، ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم به شرطی که مسئولین به وعده های خودشان نسبت به قشرما(کوتاه قامتان )جامه عمل بپوشانند.

 واقعا از صمیم دل برای اعضای انجمن دعا می کنم تا پرچم انجمن همیشه برافراشته باشد.

رتبه ۳۵ کنکور در دست یک کوتاه قامت +فیلم و عکس

دغدغه اصلی کوتاه قامتان اشتغال است که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولین هستیم، ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم به شرطی که مسئولین به وعده های خودشان نسبت به قشر ما جامه عمل بپوشانند.

بهمن رحمت زائی یکی دیگر از کوتاه قامتان موفق است که رتبه ۳۵ کنکور ارشد در رشته گیاه پزشکی کشاورزی را دارد.

او خواستار حمایت و تضمین شغلی کوتاه قامتان در بخش های مرتبط با رشته هایشان، است و توجه کمتر به تمسخر اطرافیان در مورد قد، پشتکار برای ایجاد و رسیدن به اینده ای روشن را رمز موفقیت خود می داند.

فیلم زیر مربوط به سمیرا ریگی یکی دیگر از کوتاه قامتان موفق در سیستان و بلوچستان که با نخ و سوزن بر تار و پود پارچه نقش های زیبا مینگارند. اون که لیسانس روانشناسی تربیتی دارد هنر سوزن دوزی را نیز از مادر خود فرا گرفته و توانسته برای خود اشتغال ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    37 0
    ای کاش فرهنگسازی بشه کوتاه قامتان تمسخرنشن. متاسفانه مایه اشنایی داریم قدش زیادم کوتاه نیست حدود160چندباری مسخره شده بود. دیگه مدرسش رهاکردوافسرده شده هردکتریم بردن جواب نداده.. فقط یادبگیریم ک خداحتماخیریتی برافریدنش هست.خواهشامثل ادم عادی رفتارکنیدباهاشون الان خوداین کنکوریه خجالت میکشه بهش گفتی کوتاه قامت..
  • اا IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    5 1
    شما اول دقت کن تو حرف زدن ۱۶۰ قد ش مسخره داره واقعا آدم تعجب میکنه لااقل منظور تو درست بگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس