کدام سناتور‌های جمهوری‌خواه پشت ترامپ را خالی کردند؟

با رای مثبت ۶ سناتور جمهوری‌خواه، قانونی بودن محاکمه دونالد ترامپ تصویب و ادامه روند محاکمه او در سنا تضمین شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ۶ هم حزبی دونالد ترامپ روز سه شنبه در جریان برگزاری اولین جلسه  محاکمه وی در سنا، همنوا با دموکرات‌ها رای به قانونی بودن محاکمه وی دادند.

سنای آمریکا در حالی روز گذشته میزبان برگزاری جلسه محاکمه دونالد ترامپ برای دومین بار است که وکلای رئیس جمهور سابق همچنان بر ادعای دست نداشتن وی در حملات ۶ ژانویه به کنگره آمریکا اصرار داشتند و دفاعیه حقوقی خود را بر غیر قانونی بودن استیضاح از اساس تنظیم کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

سنای آمریکا محاکمه ترامپ را قانونی دانست

دو رکورد تکرار نشدی ترامپ به عنوان رئیس جمهور

استدلال آن‌ها بر این محور متمرکز بود که ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست و محاکمه او خلاف شروط قانون اساسی آمریکاست. برغم این استدلال‌ها، تمامی ۵۰ سناتور دموکرات و ۶ هم حزبی جمهوری خواه ترامپ به قانونی بودن روند استیضاح رای مثبت دادند. سناتورهای جمهوری خواهی که در این مسیر دموکرات‌ها را همراهی کردند شامل سوزان کالینز از ایالت ماین، لیزا مورکوفسکی از آلاسکا، میت رامنی از یوتا، بن ساس از نبراسکا، پت تومی از پنسیلوانیا و بیل کسیدی از لوئیزیانا بودند، که در اولین گام پشت ترامپ را خالی کردند.

بدین ترتیب انطباق فرآیند استیضاح ترامپ با قانون اساسی آمریکا از سوی اعضای مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید و حامیان ترامپ در جهت غیرقانونی جلوه دادن برگزاری دومین محاکمه وی شکست خوردند. مجلس سنای آمریکا بامداد با ۵۶ رای موافق در مقابل ۴۴ رای مخالف به قانونی بودن برگزاری جلسه محاکمه ترامپ در حالی که دوران ریاست جمهوری وی به پایان رسیده است، رای داد.

با توجه به تصویب قانونی بودن محاکمه ترامپ، این فرآیند ادامه می‌یابد و طبق گزارش‌های منتشر شده، نمایندگان مجلس سنا قرار است چهارشنبه شب (به وقت محلی)، ادامه این جلسه را برگزار کنند و استدلال‌های موافقان استیضاح ترامپ را بشنوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حبیب IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 2
    ترامپ لعنته الله علیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس