صید «ترال» به مدت دو سال ممنوع شد

معاون وزیر کشور درباره افدامات صورت گرفته درباره صید ترال گفت: با اقدامات انجام شده در وزارت کشور صید ترال متوقف شد و دستورالعملی برای صید تصویب و برای دولت ارسال شد.

به گزارش مشرق، «حسین ذوالفقاری» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طول این مدت با استفاده از اعتبارات اختصاصی حدود ٣٠٠ کیلیومتر انسداد مرز انجام شده و ٢٢٧ پاسگاه مرزی احداث و یک هزار کیلومتر جاده مرزی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

توقیف ۲۹ قایق صید ترال در هرمزگان

وی با اشاره به آب، برق و گاز رسانی به پاسگاه‌های مرزی افزود: اعتبار ویژه‌ای برای کنترل مرز در شرق کشور اختصاص داده شد؛ امیدواریم نقاط شرقی کشور که خلاء مرزی داشتیم، تکمیل شود.

معاون امنیتی و انتطامی وزیر کشور درباره افدامات صورت گرفته درباره صید ترال بیان داشت: با اقدامات انجام شده در وزارت کشور صید ترال متوقف شد و دستورالعملی برای صید تصویب و برای دولت ارسال شد.

ذوالفقاری گفت: با همکاری وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه حدود یک هزار و ۵٠٠ زندانی ایرانی در کشورهای منطقه به کشور مسترد شدند تا در کشور ادانه دوره محکومیت خود را بگذرانند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پاکسازی زمین‌های آلوده به مین از زمان جنگ نیز عنوان کرد: در طول هفت سال گذشته حدود یک میلیون هکتار زمین را پاکسازی و تحویل به کشاورزان داده ایم.

ذوالفقاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت امنیتی و انتظامی نیز بیان داشت: برای ۴٩٧ مرز نشین در غرب و جنوب مرز مشترک با عراق که زوی مین رفته و مجروح  و یا شهید شده بودند  حدود ٩۵پرونده شهید و ۴٠٢ نفر هم جانباز تلقی شدند. 

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه یک دهه گذشته و تا پایان امسال مبلغی را به مرز نشینان می‌دهیم، عنوان کرد: از محل فروش بنزین مرزی که توسط وزارت نفت می‌شود ٢٠درصد به معیشت مرزنشینان اختصاص و از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به مرزنشینان ٨ استان تعلق می گیرد و درنظر داریم سه استان خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی را هم در این طرح اضافه کنیم. 

وی با تاکید بر ضرورت ثبت اطلاعات مسافرانی که به کشور وارد می شوند، گفت: سامانه اطلاعات مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند را در سامانهای که با همکاری سازمان جهانی ایکائو راه اندازی شده است، ثبت می کنیم. 

ذوالفقاری با بیان اینکه ١٣ مرز در طول این هفت سال اضافه شده  است، عنوان کرد: از این میان ٨مرز زمینی، دو مرز هوایی، یک مرز دریایی و دو مرز ریلی هستند. 

وی با اشاره به اینکه ١۴ بازارچه مرزی در این دوره به تصویب دولت رسید، گفت: این سامانه ها برای ساماندهی کولبران ساخته شده است تا ١٣٠ قلم کالا امکان واردات داشته باشند و فعالبت مرزنشینان در همین بازارچه‌ها تدوین شود و این عزیزان  از معابر غیررسمی عبور نکنند. 

ذوالفقاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه پدافند غیرعامل نیز عنوان کرد: پدافند غیرعامل در سطوح محتلف کشور نهادینه شده است  و ٢۵هزار دوره آموزش انجام  شده است و ۵٠٠مربی در حال آموزش هستند تا تهدیدات جامعه را برای مقابله در باربر تهدیدات سایبری و زیستی آماده کنند.

ذوالفقاری با اشاره به انجام ٨مرحله آمایش اتباع خارجی اضافه کرد: بین ٨٠٠تا ٨۵٠ هزار نغر اتباع خارجی مجاز در کشور حضور دارند و امیدواریم روند ساماندهی به ازدواج زنان و مردان ایرانی با زنان و مردان خارجی تا پایان دی ماه به روند منطقی برسد.

وی با اشاره به شرایط اعطای اقامت ۵ساله به سپرده گذاران خارجی در کشور نیز بیان داشت: دریافت چنین اقامتی در کشور حدود ٢ هزار متقاضی دارد که پرونده‌های متقاضیان رسیدگی شده است و به برخی از آن‌ها اقامت داده شده و بقیه در حال بررسی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره ضرورت ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات کامل اتباع خارجی نیز بیان داشت: این سامانه هم اکنون ایجاد شده و مورد استفاده سایر سازمان‌ها قرار می‌گیردو خدمات الکترونیکی در ١٨٧ دفتر در ١۵ استان به اتباع خارجی ارائه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس