کد خبر 11790
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

اولين قدم براي عکاسي از آسمانها يافتن جايي است که کاملا تاريک بوده و آلودگي نوري ناشي از چراغهاي شهري در آن راهي نداشته باشد، قدمي که يک عکاس نجومي را به صحرايي در شيلي کشاند تا تاريک ترين بخش آسمان زمين را با چشم خود ببيند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، "استفاني گيزارد" عکاس نجومي زماني که مي خواست اين بخش از تاريک ترين نقطه آسمان را بيابد به صحراي آتاکاما در شيلي رسيد، جايي که آسمانش در هنگام شب تاريک ترين آسمان جهان است.
نتيجه عکاسيهاي وي تصاوير شگفت انگيزي هستند که در ابتدا کمي کدر و آلوده به نظر مي رسند اما در صورتي که به اندازه کافي بر روي آنها بزرگنمايي صورت گيرد، بيننده خود را در ميان آسمان احساس خواهد کرد.

584897_orig.jpg


اين تصاوير در فاز ماه نو به ثبت رسيده، به اين معني که هيچ نوري از سوي ماه در آسمان وجود نداشته تا نورهايي که از ديگر بخشهاي جهان به زمين مي رسند را مختل کند.
با وجود اينکه گيزارد تصاوير خود را در چنين زماني از سال از کهکشان راه شيري به ثبت رسانده، باريکه هايي از نور در سطح آسمان به چشم مي خورند. اين نوارهاي نوري نورهاي جاده هاي شهري نيستند، بلکه از خود کهکشان زمين نشات مي گيرند.
584904_orig.jpg
ديگر نورهايي که در اين تصوير ديده مي شوند، بازتاب نور خورشيد هستند که توسط اجرام کيهاني به سوي زمين بازتابانده مي شوند. نتيجه تلاشهاي اين عکاس بخشهايي از تاريک ترين آسمان زمين است که کمترين اختلالات نوري در ميان آن به چشم مي خورد.
بر اساس گزارش پاپ ساينس، در تصوير اول مي توان ابرهاي ماژلاني بزرگ و کوچک را در سمت چپ و بازتهابهاي نور خورشيد را در سمت راست مشاهده کرد. همچنين صورت فلکي اوريون در بالاي تصوير به چشم مي خورد و ستاره درخشاني که در مرکز تصوير ديده مي شود نيز در اصل ستاره نيست، سياره مشتري است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس