کد خبر 1178666
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
واعظی آشتیانی: فوتبال ما به یک باتلاق تبدیل شده/ برخی از مقصرین وضعیت فعلی کاندیدای ریاست فدراسیون شده‌اند!

مدیرعامل اسبق استقلال با بیان اینکه فوتبال کشور تبدیل به باتلاق شده که عبور از آن بسیار مشکل است گفت: بعضی از افرادی که در رسیدن فوتبال به وضعیت فعلی نقش داشتند، کاندیدای این دوره ریاست فدراسیون هستند

به گزارش مشرق، قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از کش و قوس‌های بسیار و بعد از گذشت یک سال، بالاخره در دهم اسفندماه برگزار ‌شود و همراه با تعیین هیئت‌رئیسه، رئیس جدید هم برای هدایت فدراسیون طی چهار سال آینده مشخص شود. فوتبال ما در سال‌های اخیر بسیار متضرر شده و بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل آن حضور مدیرانی است که با تصمیمات غیرحرفه‌ای نه‌تنها به اعتبار فوتبال در عرصه داخلی و بین‌المللی ضربه وارد کرده‌اند، بلکه باعث ایجاد خسارات مالی به جیب مردم و بیت‌المال شده‌اند؛ مدیرانی که شاید فقط برای دیده شدن، هر قراردادی را امضاء کرده‌اند و یا هر تصمیمی را گرفته‌اند که ثمره آن‌ها تشکیل پرونده شکایت علیه فوتبال در مجامع قضائی بین‌المللی بوده است.

فدراسیون فوتبال اکنون نیازمند مدیری متخصص و متعهد است که آن را از دست‌انداز به وجود آمده خارج کند و بدون اعمال تصمیمات سلیقه‌ای و با اشراف و تسلط به همه ناکارآمدی‌ها این فدراسیون بحران‌زده را به ساحل آرامش هدایت نماید.

در همین رابطه گفت‌وگویی با امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مقصرین وضعیت فعلی فوتبال کاندیدای ریاست فدراسیون شده‌اند!

- فوتبال کشور ما تبدیل به یک باتلاق شده که عبور از آن بسیار مشکل است و در چنین شرایطی بعضی از افرادی که در رسیدن فوتبال به وضعیت فعلی نقش داشتند، کاندیدای این دوره ریاست فدراسیون شده‌اند.

- سوابق مدیریتی تعداد دیگری از کاندیداها نیز نشان می‌دهد در موقعیت‌های گذشته بیشتر مدیران خنثی بوده‌اند که فقط منصبی را اشغال کرده‌اند. 

این افراد رئیس شوند روزمرگی فوتبال ادامه پیدا می‌کند

- درصورتی‌که مدیرانی از جنس موارد ذکرشده در منصب ریاست فدراسیون فوتبال حاضر شوند، روزمرگی فوتبال ما ادامه پیدا می‌کند و اگر خیلی همت شود، بتوانند بخشی از باتلاق فعلی را خشک کنند.

لزوم توانمندی رئیس فدراسیون برای لابی کردن در عرصه بین‌المللی

- رئیس فدراسیون فوتبال باید راهکارهای ورود به بحران را به خوبی بلد باشد و بتواند شرایط بحرانی را به خوبی مدیریت کند و درعین‌حال به توصیه‌های کارشناسان توجه داشته و از توانایی لابی کردن در عرصه بین‌المللی و برقراری ارتباط با قوای سه‌گانه کشور برخوردار باشد.

در شرایط فعلی امیدوار به انجام اتفاقات بزرگ در فوتبال نیستم

- در شرایط فعلی فارغ از هرگونه اظهارنظر غیرمنصفانه، امیدوار به انجام اتفاقات بزرگ در فوتبال نیستم.

- افرادی که برای ریاست فدراسیون و یا هیئت‌رئیسه ثبت‌نام کرده‌اند، شاخصه‌های یک مدیر فکور را ندارند و اگر خیلی هنرمند باشند بتوانند وضع موجود را به همین منوال اداره کنند و یا در صورت داشتن توانمندی بالا، بخشی از باتلاق فعلی فدراسیون را که توسط مدیران قبلی به وجود آمده، خشک کنند.

بیشتر بخوانید:

«تقلای» رد صلاحیت شده‌های انتخابات فوتبال

چرخ را نباید دوباره اختراع کرد!

- عده‌ای نه‌تنها در فوتبال، بلکه در بخش‌های مدیریتی کشور علاوه بر اینکه ژست مدیریت می‌گیرند، به این باور رسیده‌اند که به اصطلاح دوباره باید چرخ را اختراع کنند.

- این افزاد از تجربیات مدیران قبلی استفاده نمی‌کنند و همه تصمیمات مثبت یا منفی را حذف کرده و دوباره از پله اول حرکت می‌کنند.

سازمان‌های ما تبدیل به موش آزمایشگاهی شده‌اند

- سازمان‌های ما تبدیل به موش آزمایشگاهی شده‌اند که هر مدیر جدیدی که به آن وارد می‌شود، روش‌های جدیدی را در آن پیاده می‌کند و با این کار چالش جدی در عرصه اجرایی به وجود می‌آورد، درحالی‌که باید از اقداماتی که مورد تایید است، بهره‌برداری شود و یا قسمت‌های چالش‌برانگیز  آن حذف گردد.

ورزش در کشور ما هیچ چشم‌انداز جدی ندارد

ورزش در کشور ما هیچ چشم‌انداز جدی ندارد. کشور ما دارای چشم‌انداز ۲۰ ساله است، اما تعداد زیادی از مدیران ما با آن بیگانه هستند و به همین علت نمی‌دانند ورزش در ۲۰ سال بعد باید در کجا قرار بگیرد.

- متأسفانه ما برای فوتبال چشم‌انداز ۵ ساله هم نداریم چه برسد به چشم‌انداز ۲۰ ساله.

بیشتر تصمیمات مدیران ورزشی ما سلیقه‌ای است

- بیشتر تصمیمات مدیران ورزشی ما سلیقه‌ای است و اکثرا می‌خواهند فدراسیونی که تعلق به یک ملت دارد و از بیت‌المال ارتزاق می‌کند را به این شکل اداره کنند.

- تا زمانی که چنین نگاهی وجود داشته باشد، هیچ اتفاق مثبتی در عرصه ورزش کشور  رخ نخواهد داد.  

منبع: روزنامه رسالت​​​​​​​

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس