کد خبر 1178370
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ضرر برخی افراد در بورس هم گفت: سهام داری مثل خرید سکه و طلا نیست؛ در بازار سهام نباید کوتاه مدت فکر کنید.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تیتر امشب گفت: موضع مالیات پیچیده است، اما گام‌های اساسی برای هوشمند سازی برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی باید کارشناسی و از درون اتفاق بیافتد، افزود: نظام پولی، بانکداری و … اقتضائات خاص خود را می‌طلبد و این بحث زمانبر است.

دژپسند گفت: نباید دقت را فدای سرعت کرد اصلاح نظام پولی باید با دقت تمام و با بررسی تمام جوانب و رفع تمام آسیب‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید بانکداری هوشمند شکل بگیرد، افزود: نظام بانکی در حال پوست اندازی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ادوار مختلف اقتصادی بعد از انقلاب گفت: در ادوار مختلف تأثیر گذاری‌های مختلف و متنوعی داشتیم و به همین دلیل نمی‌شود دوره‌ای را با دوره گذشته مقایسه کرد، چونکه نظام در حال شکل گیری با پدیده‌های مختلف مثل جنگ، تحریم و … مواجه می‌شود و از آن‌ها متأثر می‌شود. متغیرهای کلان هم در اقتصاد مؤثر هستند. سال ۶۴ رشد نقدینگی کمتری داشتیم، اما تورم در سال ۶۵ به ۲۵ درصدی رسید. به همین دلیل نمی‌توان سال ۶۵ را با سال‌های قبل از آن مقایسه کرد. ظرفیت‌ها خالی در اقتصاد از سال‌های ۶۶ و ۶۷ استفاده شد و روند رشد اقتصادی با قبل از این دوران متفاوت است. بعد از جنگ ما در برخی از بنیان‌ها و زیر ساخت‌ها مثل خاک، آب و خطوط برق به طور محسوس رشد کردیم.

دژپسند درباره زمان برگزار انتخابات هیئت مدیره سرمایه گذاری سهام عدالت هم افزود: انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ۱۳ تا ۲۷ ماه رجب برگزار می‌شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در بورس هم گفت: در بورس شاخص‌های مختلفی داریم شاید در بعد رسانه‌ای یک شاخص مهم به نظر برسد، اما اینگونه نیست باید تمام شاخص‌ها مد نظر باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بورس برای اینکه عمق بیشتری پیدا کند باید ورودی‌ها بررسی و رصد شود. پذیرش و عرضه مهم است. اگر مدارک کامل باشد ظرف یک ماه در بورس پذیرفته می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما تسهیلاتی را عرضه کردیم مثل افزایش سرمایه، مالیات، نمادها، ابزارهای مالی امروزه تمام ابزارهای مالی تعریف شده است.

دژپسند افزود: فرهنگ سهام داری در کشور رشد کرده است ما مجمع الکترونیکی را در بورس راه اندازی کردیم.

وی گفت: کسی که به بازار سرمایه وارد می‌شود باید کوتاه مدت نگاه نکند؛ بورس نوسانی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دوره‌ها در بورس به صورت طبیعی نوسانی است، افزود: دو بحث ارزش سرمایه و سود سرمایه در بورس مطرح است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ضرر برخی افراد در بورس هم گفت: سهام داری مثل خرید سکه و طلا نیست؛ در بازار سهام نباید کوتاه مدت فکر کنید.

دژپسند افزود: بازار سهام برای خریدار بهتر از بازار طلاست سهامداران نباید همه سهام خود را در یک سبد قرار دهند.

وی گفت: دارا یکم ترکیبی است اگر ارزش سهام یک بخش کاهشی شد بخش دیگر این کاهش یا ضرر را جبران می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود و بیشتر از تحولات بیرونی ناشی شد.

دژپسند درباره مالیات هم گفت: مالیات تابعی از بخش‌های دیگر مثل هزینه هاست. برخی مواقع ناچار هستیم که به بخش‌های عمرانی توجه کنیم؛ یا شرایط بیماری کرونا تنها یک بیماری نیست؛ بلکه یک شرایط و وضعیت خاص است. در این وضعیت ما مالیات بخش‌های زیادی را بخشیدیم یا مهلت دادیم.

وی گفت: مالیات بر عملکرد در سال ۹۸ عادی بود، اما در سال ۹۹ شرایط خاص حاکم شد. شرایط کرونایی عملکرد مالیاتی را در سال ۱۴۰۰ متغیر می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خیلی از بنگاه‌های زود بازده یا بخش کشاورزی معاف از مالیات هستند. در شرایط کرونایی عملکرد کرونایی متغیر است.

دژپسند تاکید کرد: باید نظام مالیاتی هوشمند شکل بگیرد و گام‌های اساسی مالیات هوشمند برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    6 0
    هیسسسسسسسس
  • AM ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 0
    واقعا خسته نباشید الان سرمایه مان را بزاریم بعد اینکه سه نسل گذشت تا نوه هایمان ببینن سود داشته یانه ، مررردحسابی 7۵درصد ضرردادید به مردم بدبخت و بیچاره کدام بلند مدت
    • بنده خدا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      1 0
      مدیون هستید . هرجوابی هم دارید بدرد ما نمیخوره
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    تو به فکر سهامدارانی؟ این بار معاونت یکسری قوانین گذاشته که شرکتهای خودتون کلی سود کنند. چرا حجم مبنای شرکتها رو براساس میزان سهمشون قرار نمیدید؟ فقط سهمهای دولت باید رشد و پس از اون حبابی بشن؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    بورس رو به ویرانه تبدیل کردی.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 0
    کثافت کاری تو بورس موج میزنه بعد میگه که ... غیر طبیعی بود. نمیدونی چرا؟ با همین قوانینی که گذاشتید کدوم شرکتها میتونن رشد کنند و کدوم ها درجا نیزنند؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 0
    تو یکی حرف زیادی نزن که همه اتیشا از تو بلند میشه
  • ف د IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 0
    بلند مدت یعنی چند سال ،اقای دژپسند ،کسی که سال ۹8 هم سود کرد سال ۹۹ همش شده ضرر یعنی ۲ سال ،اگه نوسانیه باید برا همه باشه نه فقط حقیقیها ،چه بلند مدتی ،بیست روز صعودی بیست روز نزولی ،کجای این سود داره ،دارید با مال مردم خوش میگذرونید ،
  • ف د IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 1
    مطمعن باش محاکمه میشید ،قالیباف که پشتت بهش گرمه هم نمیتونه نجاتت بده ،باید پاسخگو باشی ،
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    تو وجود خودتم طبیعی نیست . البته به این دولت ضد مردم میخوری .
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    وزیر بیسواد یعنی همین دژپسند،،، نمود وزیر بی کفایت در طول انفلاب اسلامی،، واقعا نوبره،، وزیر بی کفایت استعفا نمیده باید با اردنگی بندازیدش بیرون،،،
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    2 0
    والا اونها که زودتر فروختن ضرر خیلی کمتری خوردن ماهم که گوش کردیم بلندمدت نگه داشتیم الان ۷۷ درصد ضرریم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    صد رحمت به ...های سر گردنه دژپسند تو روی هرچه سفید کردی
  • محمد اکبری IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    گدا بودیم به دولتی شما فقیرتر هم شدیم
  • پرهام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 0
    با سلام و عرض ادب خدمت وزیر امور اقتصاد و دارایی جناب آقای دژ پسند بزرگوار میشه لطفا ساکت بشی؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    بازار بورس ایران تبدیل شده به باتلاق ،هر چقد دست وپا بزنی زودتر به انتهای باتلاق می رسی،واز آن روزی که این دولت دستی بر بورس گذشت فاتحه بورس خوانده شد،هرچه سریعتراز بورس بیایی بیرون به همان اندازه اعصابت راحته،تا بورس (قمارخونه) بمونه برای دولت وحقوقی ها،
  • بابای بدبخت ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد عجب واقعا چه اعتماد بنفسی بهتره کاندید ریاست جمهوری بشی
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    علی برکت الله.. پست ترین و دروغگو ترین دولت تاریخ ایران.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    بورس در اوج قیمت هم ارزش داشت دولت وحاکمیت بدلیل خوشی زیاد از حد مردم و استعفا دادن کار مندان به عمد بورس را ریختند وخواستد مردم تنبیه شوند که متاسفانه خشک وتر سوخت وآقایان طبق معمول فرصت را به معظل بدل کردند، حقا که مسوولین ما از جماعت کوتوله ذهنی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس