کد خبر 1178317
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گزارشی از بیعت تاریخی نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ را منتشر کرد.

بیعت تاریخی همافران با امام خمینی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ مهر پایانی بر حیات رژیم پهلوی بود. در سیر حوادث انقلاب، حادثه مذکور در تاریخ به نیکی ثبت و ماندگار شد. در همان روز اداره ضد اطلاعات وابسته به فرماندهی لجستیکی هوائی در گزارشی به ریاست اداره دوم به تشریح دیدار همافران با امام خمینی می‌پردازد.

در بخشی از این گزارش آمده است: بعد از رژه و سرود و خواندن قطعنامه همافر ... به خمینی اظهار می‌دارد ما منتظر دستور شما هستیم و سپس خمینی سخنرانی نموده و اظهار داشته ما می‌خواهیم شما آزاد باشید و سرنوشت خودتان را خودتان تعیین کنید و امریکا در مملکت ما نفوذ نداشته باشد و شما که به ما و قرآن پیوستید موفق باشید و شما سرباز امام زمان هستید بقیه باید به شما بپیوندند و سپس همافر ... به خمینی اظهار می‌دارد به کوری چشم دولت طاغوتی.

سپس رو به همافران نموده و اظهار می‌دارد کلاه‌ها را به سر بگذارید و عکاس ها از پشت سر عکس بگیرند و سپس همافر نامبرده مسیر میدان ژاله، فوزیه و میدان شهیاد را جهت راهپیمایی به همافران گوشزد می‌نماید و آنان را تشویق به راهپیمایی می‌نماید. شعار «ما همه سرباز توئیم خمینی گوش به فرمان توئیم خمینی» و «بازرگان، بازرگان حکومتت مبارک» را با بلندگو می‌خواند.

گزارش اداره ضد اطلاعات از بیعت تاریخی نیروی هوایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس