کد خبر 1177792
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
اصلاح طلبان عارف هادی خامنه ای

اعتراض به سازوکار جدید تصمیم‌گیری در میان اصلاح‌طلبان تنها به بیانیه حزب صادق خرازی منتهی نشده و هادی خامنه‌ای سیاست‌مدار قدیمی جناح چپ نیز انتقادات جدی به نهاد اجماع ساز وارد کرده است

به گزارش مشرق، هم‌زمان تشکل قدیمی مجمع نیروهای خط امام و حزب ندای ایرانیان در واکنش به اقدامات محفل رادیکال اصلاح‌طلبان در حذف احزاب و گروه‌های سیاسی و تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه اعلام موضع کرده و آن را مصداق ساختن هژمونی برای احزاب کاغذی خواندند!

در اولین اظهارنظر، شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان، در آخرین جلسه خود انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و تأسیس نهاد اجماع ساز را غیر شفاف خوانده و در بیانیه خود نوشته‌اند: « قرار بود، نهاد فعلی قدمی به‌پیش باشد نه آنکه صرفاً همان روند پر اشکال قبلی با تغییر نام و صورت تکرار شود؛ از همین رو، اعضای شورای سیاست‌گذاری بر شفافیت سازوکارهای نهاد، امکان پاسخگویی به جریان‌ها، احزاب و مردم، بسترسازی برای حضور اقشار نادیده گرفته‌شده است».

در ادامه این بیانیه حزب ندای ایرانیان؛ تشکل‌های سیاسی وابسته به خاتمی را «احزاب کاغذی» خوانده که هدف آن تنها ایجاد یک روند شبه دموکراتیک است؛ که در عمل تنها دستورات خاتمی را اجرا می‌کنند.

این حزب اصلاح‌طلب ادامه می‌دهد: « انتظار می‌رود احزابی که می‌توان آن‌ها را «حزب‌های کاغذی» نامید که اصولاً فقط یک برگهٔ مجوز اداری‌اند و هیچ بدنه و تشکیلاتی ندارند تعیین وضعیت شوند. اعضا پیشنهاد کردند تا برای حضور و تأثیرگذاری بیشتر، باید سازوکار حق رأی متناسب با وزن اجتماعی و سیاسی احزاب، منطبق با یک تناسب هندسی، تعیین شود تا نهاد اِجماع ساز بتواند به فلسفهٔ وجودی خودش و رسالت اجتماعی-سیاسی‌اش متعهد باقی بماند»

اما اعتراض به سازوکار جدید تصمیم‌گیری در میان اصلاح‌طلبان تنها به بیانیه حزب صادق خرازی منتهی نشده و هادی خامنه‌ای سیاست‌مدار قدیمی جناح چپ نیز انتقادات جدی به نهاد اجماع ساز وارد کرده است، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در مصاحبه با خبرآنلاین با نقد جدی به شیوه تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان می‌گوید[1]: « به نظر من هر سازوکاری که به تضعیف تحزب بیانجامد، دارای اشکال است. دوستانی که مدافع توسعه سیاسی بوده‌اند، نباید با روندهای شبه دموکراتیک احزاب را تضعیف کنند و برای افراد و محافل خاص، هژمونی بسازند و از احزاب هم صرفاً به عنوان سازمان رأی استفاده کنند» اشاره هادی خامنه‌ای به «محافل خاص» جلسات محرمانه‌ای است که این روزها در منزل عبدالله نوری[2] و با همراهی اصلاح طلبان رادیکال برگزار می‌شود.


[1] https://www.khabaronline.ir/news/1482995

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/1174668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    افساد طلب
  • بی ریشه IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    5 2
    مخالف یا موافق باشید خاتمی به زباله دان تاریخ پیوسته است
    • حامد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    خاتمی آدم باهوشیه. کارگزاران و ندای ایرانیان و این حزب های ریزه میزه می دونن 1400 نمی تونن کاندیدای عاریه ای خودشون رو معرفی کنن، دارن خاتمی رو تخریب می کنن
  • عباس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 1
    اصلاح طلب ها ازپس امتحان که برنیامدندهیچ باعث شدند مدیران نالایق سرمایه مملکت رابه نفع خودشون چپاول کنند روحانی های متعهد بایستی دست اصلاح طلبان راازسیاست کوتاه کنند چون اکثرشون دوتابعیتی هستند.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 1
    اگر خاتمی در انتخابات شرکت کنه برنده میشه چون در دوره رئیس جمهوری او بر ما سخت نگذشت
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    درجمع اصلاح طلبها قطعا چند منافق وجود دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس