کد خبر 1177682
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

اصفهان پایتخت کهن ایران و از قدیمی ترین ترین شهر های ایران است. در میان شهرهای ایران اصفهان جزو معدود شهرها و همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرن‌ها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده است. قدمت و زیبایی این شهر چنان است که یک نویسنده فرانسوی این شهر را تنها شهر قابل قیاس با فلورانس ایتالیا دانسته است. این شهر با توجه به خیل آثار به جای مانده از دوران صفویه، مرکز معماری ایرانی و اسلامی ایران است. خلاصه اینکه اصفهان با هنر و فرهنگ و تاریخ کشور در هم تنیده شده است. اگر به دنبال سفر به اصفهان هستید بهتر است در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید تا از زیبایی های بی نهایت این شهر پرقدمت بیشترین بهره را ببرید.

بهترین زمان سفر به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان

معمولا وقتی از بهترین زمان برای سفر صحبت می کنیم، ممکن است بعضی افراد دچار ابهام شوند. قرار است بهترین زمان برای داشتن سفر ارزان را بررسی کنیم یا بهترین زمان سفر از لحاظ شرایط آب و هوایی، شرایط اصفهان  و...؟ البته که هر دو مورد را با هم بررسی می کنیم. اما در ابتدا در مورد بهترین زمان سفر از لحاظ شرایط اصفهان توضیح می دهیم.

 اصفهان با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور، دارای آب و هوایی خشک و تا حدودی گرم است. اما وجود، رودخانه زاینده‌رود به‌طرز چشمگیری بر تعدیل هوا تاثیر می‌گذارد. تابستان این شهر گرم و خشک است و زمستانش سرد و غالبا خشک. اگرچه در این شهر گرما و سرما به حد افراطی به وجود می‌آید، اما سرما بیش از سه ماه دوام نمی‌آورد. برای جمع بندی در این مورد، بهترین زمان سفر به اصفهان از لحاظ شرایط آب و هوایی آواخر اسفند ماه تا اواسط خرداد ماه است. اما این فقط تنها بازه مناسب از لحاظ شرایط آب و هوایی اصفهان نیست، بلکه در ابتدای پاییز نیز فرصت خوبی برای لذت بردن از زیبایی های اصفهان فراهم است. در صورتی که از اواخر شهریور ماه تا انتهای ماه مهر با خرید بلیط برای پرواز تهران به اصفهان به این شهر سفر کنید، آب و هوای معتدل پاییزی، اصفهان را برای شما لذت بخش تر می کند.

بهترین زمان سفر به اصفهان

چه زمانی برای سفر ارزان به اصفهان مناسب است؟

اما در صورتی که به دنبال زمانی برای سفر ارزان به اصفهان هستید باید زمان های دیگری از سال را انتخاب کنید که شهر اصفهان کمترین میزان مسافر و توریست را در دل خود جای داده است. در این شرایط  با توجه کمبود تقاضا، کاهش هزینه های سفر برای هواپیما چه در مسیر رفت (به سمت اصفهان) و چه در مسیر برگشت یعنی اصفهان به تهران را شاهد خواهیم بود.

این زمان برای اصفهان، دقیقا برعکس زمان هایی است که در بالا معرفی کردیم. با این حساب اگر به دنبال سفر ارزان به اصفهان هستید، دو انتخاب پیش روی شما می باشد. اول فصل تابستان و مخصوصا در مرداد ماه که گرمای اصفهان بالاترین در حد خود است. گزینه بعدی مربوط به زمستان است اواخر پاییز تا اواسط بهمن ماه نیز به علت آب و هوای سرد و خشک اصفهان، مسافر کمتری در این شهر حضور دارد. پیشنهاد ما برای سفر به ارزان به اصفهان ماه های آبان و آذر است چرا که در این دو ماه می توانید از زیبایی های پاییزی اصفهان بهره ببرید و دمای هوا نیز هنوز آنچنان سرد نشده است.

بهترین زمان سفر به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان نوروز 1400

به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و با مساعد شدن آب و هوا در اکثر مناطق کشور، بسیاری از افراد به فکر سفر افتاده اند. این در شرایطی است که بسیاری از افراد سفر خود را به همین روزها انتقال داده اند. واقعیت این است، روز هایی که در حال گذر از آن هستیم بهترین زمان برای سفر به مناطقی از کشور است که آب و هوای گرمی در باقی روز های سال دارند. مناطق جنوبی کشور نیز این شرایط را دارد. کیش یکی از این موارد است و به همین دلیل است که در ماه های پایانی هر سال شاهد افزایش سفر به کیش با تور تهران کیش هستیم. در هر صورت کیش و اصفهان در ماه های پایانی سال و مخصوصا در عید نوروز، بهترین مقصد های گردشگری و سفر محسوب می شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس