کد خبر 1177366
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
واکنش مرکل به اخراج ۳ دیپلمات اروپایی از روسیه

در پی اخراج ۳ دیپلمات اروپایی از روسیه به دلیل شرکت در تجمعات غیرقانونی علیه دولت روسیه، صدراعظم آلمان اعلام کرد که احتمال وضع تحریم‌هایی علیه مقامات روسی در واکنش به این اقدام را رد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در واکنش به اخراج 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی از روسیه به دلیل شرکت در تجمعات غیرقانونی ضددولتی در حمایت از آلکسی ناوالنی، از احتمال وضع تحریم‌هایی علیه مقامات روسی خبر داد.

آنگلا مرکل تصمیم دولت روسیه مبنی بر اخراج 3 دیپلمات اروپایی را محکوم کرد و آن را تصمیمی «غیرقابل توجیه» و »گامی در راستای دور شدن از حاکمیت قانون» خواند.

بیشتر بخوانید

موافقت آلمان با خرید واکسن کرونای روسی و چینی

وی همچنین تأکید کرد که برلین احتمال وضع تحریم‌هایی علیه افراد (مقامات) روسی در واکنش به اخراج دیپلمات‌های اروپایی را رد نمی‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را که در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی حضور داشته‌اند را «عنصر نامطلوب» خواند و از اخراج آنها از خاک روسیه خبر داد.

در بیانیه وزرات خارجه روسیه در خصوص اخراج این دیپلمات‌ها تصریح شده است: «طرف روسی انتظار دارد که در آینده نمایندگی‌های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و کارکنان آنها از هنجارها و قوانین بین‌المللی به‌طور کامل تبعیت کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    واکسن بی واکسن
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 1
    هنوز در قید حیات هست این عجوزه عفریته..!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس