کد خبر 1173476
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
مرکل: همه گیری کرونا فاجعه قرن است

صدر اعظم آلمان تاثیرات عمیق همه گیری کووید ۱۹ بر اقتصاد جهان را بسیار طولانی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: همه گیری کرونا به طور حتم، آثار عمیق و گسترده خود را برای ماه‌ها و سال‌ها بر اقتصاد و جامعه ما خواهد گذاشت.

بر این اساس، صدراعظم آلمان با حضور ویدئو کنفرانسی خود در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس به طور مجازی در حال برگزاری است، گفت: طبعا این همه گیری، آثار عمیق و گسترده خود را بر اقتصاد و جامعه ما نشان داده است و ظرف ماه‌ها و سال‌های آینده، امنیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. هم اکنون یکصد میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده اند و تاکنون بیش از دو میلیون نفر نیز جان باخته اند که به طور حتم، اعداد واقعی به مراتب بیشتر از اینهاست.

بیشتر بخوانید

بایدن و مرکل درباره ایران گفت‌وگو کردند

مرکل افزود: مشکلات اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان دیده می‌شود. می‌خواهم به صراحت در مورد آلمان بگویم این همه گیری «فاجعه قرن» است.

وی تاکید کرد: نقاط ضعف و آسیب در جوامع ما بیشتر رویت و نمایان شدند. این وضعیت (کرونایی) همچنین نشان داد که همه ما حتی آلمان بسیار در برابر این بیماری آسیب پذیر هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    فاجعه قرن وجود سیاستمداران فاسد در سراسر جهان است
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اِوا خودت گفتی یا یکی کمکت کرد ؟ از کجا فهمیدی ناقلا ؟ هیچ کس تا حالا این موضوع به ذهنش نرسیده بود !
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    بابا انقدر خاکی و بی ریا نباش.ما که میدونیم شما سرور فاحعه هستید.داداش یه نگاهی به اروپا بنداز.شاید باید به چشم انداز ۵۰ سال بعد نگاه کنی.هرچقدر هم فناوری داشته باشی اما منابع نه دیگه هیچی.ما که منابع داریم.فناوری هم یه روزی میاد.#ایران_تحول#غرب_عرب_فاجعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس