کد خبر 1176647
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
انگلیس خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط «آلکسی ناوالنی» شد

در ادامه مداخله‌جویی کشورهای غربی در امور داخلی روسیه و اعمال فشار علیه مسکو، برلین گفت گزینه تحریم‌های بیشتر ضد روسی را نمی‌توان کنار گذاشت.

به گزارش مشرق؛ دولت آلمان امروز چهارشنبه در ادامه مداخله‌جویی و اعمال فشار کشورهای غربی علیه روسیه این بار با بهانه قرار دادن «الکسی ناوالنی»، احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو را رد نکرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «استفان سیبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری معمول گفت بعد از حکم زندان دادگاه مسکو برای ناوالنی، برلین درباره گام‌های بیشتر با متحدان اروپایی گفت‌وگو خواهد کرد.  

پیشتر آمریکا، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا با دخالت در امور داخلی روسیه، خواستار آزادی ناوالنی شدند.

الکسی ناوالنی، چهره غربگرای مخالف دولت روسیه اواخر ماه گذشته به محض ورود به فرودگاه مسکو از آلمان بازداشت شد و در پی آن روسیه شاهد برخی ناآرامی‌ها بوده است.  

پیشتر هم دولت آلمان، روسیه را به مسموم کردن وی متهم کرده بود. در حالی که روسیه این ادعاها را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود سم در بدن او را نشان نداده است.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب دولت روسیه قرار گرفته بود و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

شماری از هواداران ناوالنی به دعوت متحدان وی، روز سه‌شنبه و علی‌رغم غیرقانونی اعلام شدن تظاهرات، به خیابان‌های مسکو آمدند و به حکم حبس او اعتراض کردند که در نهایت شماری از آن‌ها مورد بازداشت قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس