کد خبر 1177327
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر جمع بزنیم، آقایان روحانی و ظریف و ربیعی و واعظی و ربیعی در این چند ماه، بیش از دویست بار، درباره پیروزی بایدن سخن گفته و با اشتیاق و التماس و شتابزدگی،  خواستار بازگشت به برجام شده اند؛ بلکه حتی پیشاپیش خبر ازبازگشت آمریکا به توافق داده اند!

اما در مقابل، دولت گرفتار و بحران زده آمریکا با همه نیازش، مبتنی بر بدیهیات دیپلماسی رفتار کرده و در رفتارش، بی نیازی و عجله نداشتن را نشان داده است. اما چرا؟

علت این رفتار نا متوازن را که مقدمه توهین و طلبکاری است، وبسایت رادیو فرانسه مهر ماه ۹۲ در ارزیابی روحیات تیم روحانی توضیح داده است. آن زمان، برخی دولتمردان و رسانه های همسو، برای بیچاره نمایی کشور مسابقه گذاشته بودند، ادعای خالی بودن خزانه را مطرح می کردند و ضمنا، گشایشی رویایی را به واسطه بستن با کدخدا به تصویر می کشیدند.

در کوران چنان رویکرد بلاهت آمیزی بود که وبسایت رادیو فرانسه نوشت: "ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. طبق این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، فروشنده، قیمت را کمتر خواهد کرد».

با این روانشناسی است که وزیر خارجه جدید آمریکا و مشاور امنیت ملی بایدن می گویند عجله ای برای بازگشت به توافق ندارند. دقیقا مثل سال ۹۲ تا ۹۴ که بر خلاف هیجان زدگی طرف ایرانی توافق برای توافق به هر قیمت، اعلام کردند "توافق نکردن، بهتر از توافق بد است".

آیا سپری شدن هفت سالِ پر عبرت، زمان کمی برای درس آموختن و تکرار نکردن خطا های پر خسارت قبلی است؟ چرا هیچ تجربه و شناختی درباره شر خر های شرور آمریکایی، در ذهن برخی دولتمردان ما انباشته نمی شود؟ ساختار ذهن آنها چه قدر ویروسی است که به جای گرفتن گریبان شر خر های کلاهبردار، دوباره از سر شیفتگی و شیدایی و دستپاچگی با آنها رو به رو می شوند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    16 0
    دمت گرم زدی به هدف. این خائنین مزدور نون ملت و می خورند وبرای خوش رقصی برای دشمنان پوشتک میزنن.
  • حسن خطیبی نسب IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    3 0
    خدایا نامردان و وطن فروشان بی آبرو و مفسدین اقتصادی را بی آبرو ودر آتش خشم خود بسوزان
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    بقول مولاعلی علیه السلام :عبرتهاچقدرزیادن وعبرت گیرهاچقدر کم.چون روحانی وتیمش میدونن چه فجایعی به کشوربه بارآورده اند.الانم دارن بال بال می زنن که طرف کدخداشون روی خوش نشون بده.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    آقای دمت گرم ،مگه بقیشون چکار میکنند آنها بدتر از اینها
  • US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 1
    پشت پرده رازیست نه تودانی ونه من
  • حامد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    فقط یک جنگ به تمام عیارمیتوان این ابلهان ازخودراضی راسرجاشون بنشیونه تامعنی فرمایش سردارسپهبدسلیمانی رابفهمن که ماملت امام حسینیم یعنی چه
  • داود IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    چون اینها وطن فروشان بی وطن هستند مرگ بر وطن فروش خائن
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    مذاکره اینا فروش کشور وتکنولوژی هسته ای وموشکی است .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    دولت بی تدبیر با ندانم کاریهاش مردم را به فلاکت نشاند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس